آرزوهای جنرال موتورز در چین بر باد رفت!

جنرال موتورز برنامه‌های بزرگی برای تولید محصولات پلاگین هیبریدی در چین داشته و می‌خواهد 10 محصول جدید را تا پایان سال 2020 وارد بزرگ‌ترین بازار خودرویی جهان بکند. البته فعلاً به نظر می‌رسد این برنامه به در بسته خورده است. باتری‌هایی که توسط تأمین‌کننده‌ی چینی با نام A123 ساخته می‌شود با مشخصات محصولات جنرال موتورز همخوانی نداشته و قابلیت استفاده در خودروهای موردنظر را ندارند.
Buick VELITE Conceptاولین خودرویی که تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته بیوک ولیت 6 پلاگین هیبریدی است. تولید این خودرو که باید از ماه آینده روی خط تولید می رفت بدون اعلام تاریخی جدید به تعویق افتاده است. جنرال موتورز همچنین در حال حاضر کادیلاک CT6 PHEV فول سایز و بائوجون E100 را در چین می‌سازد. بنا به گفته وال‌استریت ژورنال، 22 هزار دستگاه از این خودروی دونفره‌ی کوچک در چین فروخته شده و به نظر نمی‌رسد که تولید و عرضه آن تحت تأثیر عدم هماهنگی باتری‌های A123 قرار گرفته باشد زیرا تاکنون گزارشی از مشکلات تولید آن منتشر نشده است.
این مشکل نشان دهنده‌ی راه پر پیچ و خمی است که خودروسازان بزرگ با آن در چین دست‌به‌گریبان هستند. از هر کسی که در چین تجارت می‌کند بپرسید به شما خواهد گفت این کشور مکان فوق‌العاده‌ای برای ساخت همه‌چیز با هزینه‌های پایین و کیفیت بالا است اما اگر هر یک از فرایندهای تولید در این کشور با دقت انجام نشود شاید میانبرهایی به کار گرفته شود که حاصل آن بروز چنین مشکلاتی خواهد بود.
و جنرال موتورز هم نمی‌تواند همین‌الان از تأمین‌کننده دیگری همچون سامسونگ SDI یا توشیبا اقدام به تأمین باتری نماید. یکی از دلایل این کار قانون کشور چین است که می‌گوید خودروهای الکتریکی شده‌ی بازار چین باید از باتری‌های ساخت همین کشور استفاده کنند. همچنین یافتن محصولی با همان مشخصات دقیق موردنیاز سازنده اگر غیرممکن هم نباشد بسیار سخت است.
هم‌اکنون جنرال موتورز نه تنها مجبور به کوشش دوچندان برای تأمین باتری بیوک است بلکه نیازمند دو برابر کردن تلاش‌های کنترل کیفیت خود در کمپانی A123 و دیگر شرکت‌های تأمین‌کننده نیز می‌باشد. اگر جنرال موتورز نتواند تا پایان سال 2020 به اهداف خود دست یابد شاید قافیه را به رقبای کارکشته‌ی خود واگذار نماید.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *