آمار فروش ب‌ام‌و در سال 2017، رکوردشکنی باواریایی‌ها!

گروه خودروسازی ب‌ام‌و آمار فروش سال 2017 خود را منتشر کرده و این‌گونه که می‌بینیم سال پیش برای این کمپانی واقعاً موفقیت‌آمیز بوده است. حتی در بیانیه آمده است: “گروه ب‌ام‌و جایگاه خود به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان را دوباره تأیید می‌کند.” اما نکته‌ای دراین‌باره وجود دارد!
این آمار شامل فروش تمامی برندها یعنی ب‌ام‌و، مینی، رولزرویس و BMW موتوراد است. البته خود ب‌ام‌و به تنهایی توانسته 2,088,283 دستگاه خودرو در سال 2017 بفروشد که نشان دهنده رشد 4.2 درصدی نسبت به سال 2016 بوده و البته به‌طور قابل‌توجهی کمتر از فروش 2,289,344 دستگاهی مرسدس بنز بوده است. به‌طور ساده مرسدس بنز پرفروش‌ترین برند لوکس سال 2017 بوده است.
ب‌ام‌و می‌گوید مدل‌های X نقش ویژه‌ای در افزایش فروش این خودروساز داشته و فروش آن‌ها در مقایسه با سال 2016 رشد 9.6 درصدی داشته است. این در حالی است که نسل جدید X3 در ماه نوامبر معرفی شده و در کل سال 2017 در دسترس نبوده است. موضوع جالب اینکه سری 1 که نسل جدیدش به زودی معرفی خواهد شد کاملاً پرفروش بوده و فروش 201,968 دستگاهی آن حاکی از رشد 14.7 درصدی نسبت به سال 2016 می‌باشد.
یان رابرتسون عضو هیئت‌مدیره ب‌ام‌و که مسئول فروش کمپانی می‌باشد گفته است:
ما از این آمار فروش که رکورد جدیدی بوده کاملاً خرسند هستیم. بدین ترتیب گروه BMW که شامل سه برند لوکس ب‌ام‌و، مینی و رولزرویس است همچنان پرفروش‌ترین کمپانی لوکس دنیا می‌باشد. ما علیرغم وجود برخی مشکلات در بعضی بازارهای بزرگ و تغییرات محصولات مهم همچنان به افزایش فروش خود ادامه خواهیم داد. این امر نشان دهنده جذابیت بالای برندها و محصولات ما که از i3 تا M5 و از سری 1 تا سری 7 را دربر می‌گیرد می‌باشد.
دومین برند بزرگ گروه ب‌ام‌و یعنی مینی نیز با فروش 371,881 دستگاهی در سال 2017 توانست رکورد پرفروش‌ترین سال تاریخ خود را به ثبت برساند. این رکورد در مقایسه با سال 2016 نشان دهنده رشد 3.2 درصدی می‌باشد. کانتری من که سال پیش کاملاً متحول شد بیشترین میزان رشد فروش (30 درصد) را داشته و فروش آن 84,441 دستگاه بوده است. پس از این خودرو نیز مینی کانورتیبل قرار دارد که فروش 33,317 دستگاهی آن نشان دهنده رشد 12 درصدی بوده است.
رولزرویس تنها برند گروه خودروسازی BMW است که در سال 2017 با فروش 3,362 دستگاهی در 50 کشور افت 16.2 درصدی نسبت به سال قبل از آن را نشان داده است. البته این برند تحت تأثیر غیبت فانتوم بوده است.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *