اتوموبیل 90درصدی فصل 2017 مرسدس

مرسدس در 2017، به دلیل قوانین فنی جدید ساخت اتوموبیل، به دنبال ساخت اتوموبیلی 90درصدی بود. این کار به این دلیل بود که تیم بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد. آن‌ها در این کار کاملاً موفق عمل کردند. در نوشتار زیر به این موضوع خواهیم پرداخت.
مرسدس، موفق‌ترین تیم این روزهای دنیای فرمول یک، چهارمین قهرمانی دوگانه‌ی متوالی را در این فصل پشت سر گذاشت و اگر این روال را در سال آینده نیز ادامه دهد، به رکورد فراری با 5 بار قهرمانی دوگانه (راننده-تیم) متوالی خواهد رسید. اما جالب است بدانید آن‌ها برای اتوموبیل عریض‌تر فصل 2017 خود، از طراحی بسیار انعطاف‌پذیری استفاده کردند.

جان اووِن رئیس طراحی تیم مرسدس در مصاحبه اختصاصی با F1 Racing magazine در مورد اتوموبیل W08 گفت:
«ما برای 2017، اتوموبیلی 90درصدی ساختیم. ممکن است برای شما عجیب باشد که چرا تمام اتوموبیل را به طراحی نهایی نرساندیم، اما چالش اصلی که یک تیم با قوانین جدید دارد این است که نمی‌شود تأثیر قوانین جدید بر طراحی تمام اجزای اتوموبیل را به‌طور کامل پیش‌بینی کرد. همچنین تایرهای جدید همیشه طبق انتظار شما رفتار نمی‌کنند.»
او افزود:
«عوامل نامشخص بسیار زیادی وجود دارد. پس هدف طراحی باید پوشش حداکثری شرایط مختلفی باشد که امکان دارد ایجاد شود. مشخص است که چنین طراحی‌ای بر قله‌ی بهینگی نخواهد ایستاد.
ما تنظیمات مختلفی برای اتوموبیل در نظر گرفتیم تا بتوانیم به شرایط مختلف پاسخ مناسب دهیم. متأسفانه اکثر شرایطی که پیش‌بینی کرده بودیم، برای ما به وجود نیامد. پس ما در طول فصل برای شرایطی که هیچ‌وقت به وجود نیامد تنظیماتی را در اتوموبیل پیش‌بینی کرده بودیم. به همین دلیل اندکی با مشکل مواجه شدیم.»

اووِن در ادامه اظهار داشت که بهینه‌سازی بهتر اتوموبیل در دومین یا سومین سال ثابت بودن قوانین انجام خواهد شد. او گفت:
«منظور من این است که مکان‌های در نظر گرفته‌شده برای اتصالات، بسیار جادار طراحی شده‌اند تا در شرایط مختلف، امکان جابه‌جا کردن آن‌ها وجود داشته باشد.
ما نمی‌دانستیم توسعه‌ی ایرودینامیکی اتوموبیل ما را به کجا خواهد برد. نمی‌دانستیم کدام قسمت‌ها برای بهبود ایرودینامیکی اتوموبیل باید تغییر کند و کدام قسمت‌ها تأثیری در عملکرد ایرودینامیکی اتوموبیل ندارد.
همیلتون و روزبرگ – اتوموبیل فصل 2016 تیم مرسدسدرواقع، جابه‌جا کردن قطعات بدون نیاز به تغییرات و بازطراحی آن قسمت، کاری بسیار هوشمندانه است. ما تغییر بسیار دیرهنگامی در طراحی پیشرانه داشتیم که به دلیل فلسفه‌ی طراحی خود، توانستیم به‌خوبی اتوموبیل را با تغییرات جدید وفق دهیم. اگر این تغییر در اتوموبیل 2016 ما اتفاق می‌افتاد، قطعاً مجبور به بازطراحی قسمت‌هایی از اتوموبیل می‌شدیم. بسیار خوب بود که دست ما برای تغییرات باز بود. قطعاً سال آینده اتوموبیل وحشی‌تری خواهیم داشت.»

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *