اعلام برنامه‌های پنج سال آیندهٔ فیات-کرایسلر

چندی پیش گزارش شد که مدیرعامل گروه فیات کرایسلر آقای «سرجیو مارکیونه» قصد دارد در روز جمعهٔ گذشته، برنامه‌ها و استراتژی پنج سال آیندهٔ این گروه خودروسازی را اعلام کند؛ اما چند روز پیش از جمعه، وب‌سایت «Automotive News» در خبری بسیار عجیب و ناراحت‌کننده گزارش داد که مارکیونه قصد دارد برند کرایسلر را تعطیل کند. درعین‌حال با توجه به اینکه کرایسلر در حال حاضر تنها دو خودرو شامل سدان 300 و مینی‌ون پاسیفیکا را در سبد محصولات خود دارد، تعطیلی آن راحت‌تر از همیشه خواهد بود؛ بنابراین به نظر می‌رسید برندی با بیش از 90 سال سابقه در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است. بااین‌حال همهٔ طرفداران منتظر فرارسیدن روز جمعه بودند تا این گزارش توسط مارکیونه تأیید یا تکذیب شود.

اما خوشبختانه در روز جمعه، سرجیو مارکیونه طی نشستی در ایتالیا هنگام اعلام برنامه‌های پنج‌سالهٔ فیات-کرایسلر یا همان FCA تأیید کرد که هردو برند دوج و کرایسلر همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و برای آن‌ها جایگاهی در استراتژی پنج‌سالهٔ این شرکت در نظر گرفته شده است زیرا این دو شرکت برای فیالت-کرایسلر در ایالات‌متحده بسیار مهم و کلیدی هستند. البته هرچند آیندهٔ این دو برند اصیل آمریکایی تضمین‌شده است اما در آن‌ها تغییراتی ایجاد خواهد شد. دراین‌ارتباط مارکیونه گفته است که در ادامهٔ فعالیت دوج و کرایسلر هیچ شکی وجود ندارد اما این دو شرکت، برندهای محلی FCA هستند و باید بازار محلی برای آن‌ها توسعه پیدا کند.

وی در ادامه گفته است بررسی‌های فیات کرایسلر نشان می‌دهد که هم‌اکنون 70 درصد از بازار خودروی ایالات‌متحده در اختیار خودروهای غیر سدان قرار دارد؛ بنابراین ساخت سدان‌های سنتی در بازاری که با کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها اشباع شده است ایدهٔ خوبی نیست. البته بااین‌وجود این بدان معنا نخواهد بود که همهٔ محصولات فیات کرایسلر در پیکاپ‌ها، اس‌یووی‌ها و کراس‌اوورها خلاصه خواهد شد. به همین دلیل دوج همچنان به‌عنوان یک برند عملکردی باقی خواهد ماند و FCA بر این مهارت اصلی دوج تمرکز خواهد کرد زیرا پرفورمنس جزئی از میراث دوج است.

بنابراین کاملاً مُحرَز است که آینده‌ای روشن برای مدل‌های چارجر و چلنجر وجود دارد تا جایی که مارکیونه احتمال داده است از پلت‌فرم آلفارومئو جولیا برای ساخت نسل آیندهٔ این دو ماشین استفاده گردد. البته وی توضیح داده است که تا زمانی که معماری فعلی این دو خودرو قابلیت ارتقاءهای قابل‌توجه برای حفظ توانایی رقابت در بازار را داشته باشد، ضرورتی ندارد که از پلت‌فرم جورجیو آلفارومئو برای چلنجر و چارجر استفاده شود. مارکیونه سپس اضافه کرده است که FCA هم‌اکنون در حال کار بر روی نسخهٔ بروز شدهٔ معماری کنونی این دو محصول دوج بوده و این پروژه تقریباً رو به پایان است.

سرنوشت کرایسلر 300 اما نامعلوم و تاریک است زیرا فعلاً در رابطه با آیندهٔ این سدان فول سایز اطلاعاتی منتشر نشده است. درعین‌حال اما گفته شده که در آینده یک مدل جدید به سبد محصولات کرایسلر اضافه خواهد شد که احتمالاً یک کراس‌اوور فول سایز خواهد بود. به گفتهٔ مارکیونه، این خودرو تا اواسط سال آینده به بازار خواهد آمد. درهرحال آنچه قطعی خواهد بود، ادامهٔ فعالیت برندهای دوج و کرایسلر است. از سوی دیگر اما در نشست روز جمعه، سرجیو مارکیونه برنامه‌های آیندۀ فیات-کرایسلر برای برندهای مازراتی، آلفارومئو، رم و جیپ را هم به‌طور کامل اعلام کرده است که به‌زودی طی مطالبی مجزا به هرکدام از آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *