بدترین خودروهای مفهومی سال 2017

همیشه به همراه زیبایی زشتی هم وجود دارد! در مطلب قبلی 10 نمونه از زیباترین خودروهای مفهومی سال 2017 را خدمت شما عزیزان معرفی کرده‌ایم و اینک وقت آن رسیده که با زشت‌ترین خودروهای کانسپت این سال نیز آشنا شویم!
خودروهای کانسپت معمولاً زشت نیستند اما خب همیشه طراحی‌های این خودروها خوب از آب درنمی‌آید!
احتمالاً دلیل این کار تلاش خودروسازان برای ارائه جهت‌گیری طراحی‌های آینده بوده و بنابراین در برخی شاخصه‌ها اغراق صورت می‌گیرد. به نظر می‌رسد سال 2017 سال بدی برای خودروهای مفهومی بوده زیرا بسیاری از آن‌ها خودروهای خودران با ظاهری عجیب و قوای محرکه الکتریکی به همراه ویژگی‌های خودران فرضی بوده‌اند.
لیستی که از نظر خواهید گذراند بدون ترتیب خاصی بوده و همگی آن‌ها از نظر ما به یک اندازه زشت هستند! هر چیزی که در کلاس حمل‌ونقل آینده قرار می‌گیرد تقریباً زشت بوده بنابراین اکثریت خودروهای حاضر در لیست طراحی بی‌معنی دارند.
میتسوبیشی امیرای (Emirai)
این کانسپت نشان دهنده دید میتسوبیشی به خودروی خودران و ایمن در آینده است. ظاهراً از تصویرسازی سه‌بعدی برای تمرکز بر جاده استفاده شده و لاین های رانندگی را از طریق صفحه‌نمایش دیجیتال به راننده نشان می‌دهد. این خودرو از سیستم هوش مصنوعی برای پایش رفتار راننده استفاده می‌کند. امیرای ظاهری عجیب داشته و جذابیتی برای دنیای واقعی ندارد.
تویوتا کانسپت i
کانسپت i از هر لحاظی عجیب است. این خودروی مفهومی دارای سیستم هوش مصنوعی با نام Yui بوده که رابطه‌ای انسان مانند با راننده برقرار کرده و رفتار و عادات او را بررسی می‌کند. مطمئن هستیم تویوتا چنین تکنولوژی‌ای را وارد بازار خواهد کرد اما نیازی نیست که آن را به فرم چنین کانسپت هایی نشان دهد. قطعاً کانسپت i یک برنده نیست.
نیسان IMX
این خودرو واقعاً به آن اندازه بد نیست. نیسان دارای برخی تکنولوژی‌های احساس‌برانگیز بوده و ادعا می‌کند قوای محرکه الکتریکی IMX قدرت 430 اسب بخاری و همچنین محدوده حرکتی 595 کیلومتری دارد. همه این ارقام و مشخصات قابل پیش‌بینی هستند اما اگر نیسان بخواهد آن را تولید کند قطعاً محصولی رقابتی عرضه خواهد کرد. چیزی که دوست نداریم نمای جلوی IMX، خط شانه بالا و شیشه عقب با فرمی عجیب است.
تویوتا FT AC
پیش از معرفی این خودرو تویوتا تیزری را منتشر کرد و در آن خودرویی با نمای گیرا را می‌دیدیم اما محصول نهایی شبیه یک کراس اوور کمی فربه و خانواده دوست به چشم آمد. ما ایده تولید یک تویوتای آماده‌ی آفرود با سیستم چهار چرخ محرک و سیستم هدایت گشتاور را دوست داریم اما اگر طراحی آن در جهت کانسپت FT-4X بود آن را خوب می‌دانستیم. ما از این کانسپت متنفر نیستیم اما آرزو داشتیم که طراحی آن کمی خشن‌تر می‌بود.
اسمارت ویژن EQ فورتو
ما به دایملر بیشتر از خودروسازان دیگر در تبدیل کردن خودروهای خودران به واقعیت اعتماد داریم. اسمارت ویژن EQ فورتو یک هدف متغیر برای یک خودروی اشتراکی بوده اما همانند کانسپت i تویوتا ظاهر آن چندان جالب نیست. همچنین به نظر می‌رسد کابین آن به دلیل سقف و شیشه‌های شفاف گرم‌تر از حد معمول باشد. پانل‌های جابجا شونده نیز برای به خنده وا داشتن مردم کاملاً مناسب هستند!
میتسوبیشی e-Evolution
این خودروی مفهومی در دریایی از مفاهیم الکتریکی آینده‌نگرانه و سفید غرق می‌شود. اگر کسی در دپارتمان بازاریابی میتسوبیشی نام آن را e-Evolution نمی‌گذاشت قطعاً مفهومی ژاپنی‌ها وضعیت بدتری داشت. بله این کراس اوور الکتریکی و هوشمند نامی را برگزیده که مختص لنسر است. نام اوولوشن را به لنسر پس بده!
جنسیس GV80
در واقع جنسیس هم‌اکنون خودروهای واقعاً جذابی را می‌سازد اما کانسپت GV80 یک جهت‌گیری اشتباه بزرگ بود. چراغ‌های جلو و عقب غلط اندر غلط بوده و جلوپنجره نیز برای چنین خودرویی جالب نیست. طراحی بکار رفته در رینگ‌ها که روی ستون‌های B و C نیز دیده می‌شود به نوعی زشت محسوب می‌شوند. ما طرفدار این خودرو نیستیم اما مطمئنیم که مدل تولیدی ظاهر بهتری خواهد داشت.
تویوتا فاین کامفورت راید
ایده تولید یک تویوتای هیدروژنی اصلاً اشتباه نیست اما چرا ظاهر آن باید این‌گونه عجیب باشد؟ کابین نیز به اندازه ظاهر خودرو عجیب‌وغریب بوده و صندلی‌های آن نیز بیشتر به درد گذشتگان می‌خورند. داشبورد نیز همچون کلیت خودرو ظاهر عجیب و نه چندان دلچسبی دارد. آیا آینده این است؟ بهتر است که این نباشد!
ب ام و iVision دینامیک
خب ایده تولید محصولی از ب ام و برای رقابت با تسلا مدل S هم اشتباه نیست اما این خودرو زشت است. جلوپنجره کلیوی شکل ب ام و در این مفهومی خوب از کار درنیامده و رینگ‌ها نیز بر جذابیت خودرو نمی‌افزایند. ما همچنین طرفدار رویه این روزهای خودروسازان که حرف i را به هر چیزی می‌چسبانند نیستیم.
جگوار فیوچر تایپ
این دیگر چیست؟ فیوچر تایپ خودرویی زشت بوده و بنظر می‌رسد کابینی تنگ و ناراحت دارد. این خودرو هرگز وارد خط تولید نخواهد شد. ایده جگوار برای غربیلک فرمان هوشمند قابل‌حذف هم کاملاً بی‌معنی است!

[دانلود ویدئو]
منبع: autoguide

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *