بررسی تخصصی و مشخصات فنی پژو 4008

<< اختصاصی پارس تیونینگ >>

در این پست قصد داریم به بررسی کامل نسل جدید suv از پژو به نام پژو 4008 بپردازیم.:(کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است)

تکنولوژی
پژو در خط مقدم خودروهای دیزلی در استرالیا بوده است و این شرکت از دیزل بر روی مدار معروف Le Mans با موفقیت پشتیبانی کرده است. با این حال هیچ دیزلی برای پیشنهاد وجود ندارد. در عوض، این همان موتور دو لیتری، چهار سیلندر بنزینی از ASX است. قدرت 110kW وسیلهی نقلیهی 1.4 تنی را تا سرعت 100 کیلومتر / ساعت در کمتر از 10 ثانیه می کشد، که خوب است، که به ندرت داغ میشود. و این گونه نیست که در ارقام مورد ادعای 7.7 L/100km برای موتورهایی که قدرت بر روی دو چرخ اعمال می شود و تا 8.1L/100km برای AWD CVT با صرفه نیست. طبق آزمایش ما در Allure AWD CVT و AWD دستی فعال با ترکیبی از شرایط ترافیک و جاده، یک دریبل تحت 9L/100km را برای هر دو ثبت کردیم.

طراحی
شباهت به Evoque پرقدرت غیر طبیعی است، به ویژه در بخش ضخیم جلویی. با این حال، شیب سقف به اندازهی شکل کوپه مانند Evoque نیست و نتیجه این است که محفظهی عقب محدود یا تنگ نیست. شما فکر نمی کنید که این اثر مبتنی بر plain-Jane ASX باشد. در داخل، به اندازهی Evoque شیک نیست، اما هنوز هم کاملا درجه یک است. و خوشبختانه تمام کنترل ها بصری و برای استفاده آسان است. این برای فرانسوی ها که دوست دارند کارها دشوار کنند، بسیار غیر معمول است. و هیچ پایهای در پشت ستون فرمان در اینجا و یا سیستم های صوتی پنهان نیست تا شما به سرعت حدس بزنید که دکمه ها برای چه منظوری هستند

ایمنی
4008 تا به حال در اینجا آزمایش تصادف نشده است، اما ماکزیمم امتیاز یورو NCAP پنج ستاره را دارد. همه مدلها با یک دوربین عقب و هفت کیسه هوا به صورت استاندارد در می آیند. بطور عجیبی یک چرخ یدکی با اندازه ی کامل زیر طبقه بوت وجود دارد، اما فقط تا 80 کیلومتر/ ساعت رنج بندی میشود(منظور چرخ زاپاس خودرو هست که اگر استفاده شود بالاتر از سرعت 80 کیلومتر برساعت نباید رفت ). این چرخ یدکی فضای بار را اشغال میکند، با این حال اگر خطر کنید تا قابلیت AWD آن را تست کنید، آسایش خاطر شما را واقعا تامین نخواهد کرد.

رانندگی
پژو سیستم تعلیق را بر روی ASX سخت تر کرده است تا قابلیت خارج از جادهی بیشتری به آن بدهد. این سیستم بطور قابل ملاحظه ای بر روی جاده های با سطح صاف و سخت، با جادهی شوسه در اطراف روبنده ها یا نوسان در تغییرات سریع خط، محدود احساس میشود. با این حال، ممکن است با ضربات سخت خارج از جاده یا در دست اندازهای درون شهر تصادف کرده و به سر و صدا بیافتد. چسبندگی قابل توجهی به جاده به واسطه ی لاستیک های با شیارهای مورب وجود دارد، اما این موارد در شرایط خارج از جاده چسبنده به خطر میافتد. در حالی که سیستم تعلیق محکم بسته شده است، بقیهی تجربهی رانندگی به میزان اندکی بر روی سمت ضعیف تر (نرم تر) است. ترمزها فاقد کشش اولیه ی لاستیک روی زمین و فرمان کمی سنگین احساس می شود. با این حال، هر دو دارای احساس و اثر هستند. موتور روان و بدون تکان و تمیز بوده و مانند برخی از همنوعان خود از VW و مزدا قوی یا با صرفه نیست. این امر ممکن است توسط انتقالهایی که با عملکرد مطابقت ندارد مختل شود. در حالی که CVT بدون تکان و مثل اکثر موارد بی سر و صداست، پاسخهای سریعی را به ساسات ورودی نمی دهد. با واحد شش دنده ی امروزی، به نظر می رسد جعبه دنده دستی پنج سرعته، منسوخ شده باشد. واحد دستی، دروازه ورودی مناسبی داشته و کلاچ بسیار سبک می باشد. حرکت از حالت پارک در شیب یک افزونه ی دستی است. محفظه ی راننده و مسافر راحت و دسترسی به آنها آسان است و فضای جلو پا و بالای سر بسیار زیاد است. با این حال، هنوز هم دو نوجوان یا بزرگسال را به راحتی در عقب جا می دهد. مواد عایق صدای اضافی یک کابین آرام را فراهم می کنند. با کمال تعجب به نظر می رسد فضای بار بیشتری نسبت به ASX وجود دارد.

تصاویر:

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

قیمت: 28،990 $ – $ 38،490
گارانتی: 3 years/100، 000km
فروش مجدد: 54-56 درصد
رتبه ایمنی: 5 ستاره (یورو)
لوازم یدکی: اندازه طبیعی/موقت
موتور: 2 لیتری، 4 سیلندر، 110kW/197Nm
گیربکس: 5 سرعته man/CVT; FWD/AWD
بدنه: طول: 4.3 متر عرض: 1.8 متر ارتفاع: 1.6 متر
وزن: 1375-1470kg
مصرف سوخت: 7.7-8.1L/100km; 181-192g/km CO2

مترجم: علیرضا فروغی فر
گرداورنده: pedramMC

دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *