بررسی داج چلنجر SRT هلکت وایدبادی 2018

برای چهار سال آینده داج چلنجر SRT هلکت، دومین خودروی پر قدرت در ایالات متحده خواهد بود که شما می‌توانید آن را به صورت مجهز شده به گیربکس دستی تهیه نمایید. با وجود آنکه قدرت شورلت کوروت ZR1 از چلنجر بیشتر است اما مقایسه بهای ۱۲۲ هزار دلاری کوروت با قیمت ۷۶،۵۲۵ دلاری نمونه مورد بررسی، می‌تواند در حکم نقطه قوت قابل توجهی برای چلنجر باشد.
میزان فروش چلنجر هلکت منوال از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ معادل ۲۲ هزار دستگاه بوده که نشان می‌دهد این گربه جهنمی چندان هم کمیاب نیست.
قبلا چلنجر هلکت منوال مدل ۲۰۱۵ را مورد بررسی قرار داده بودیم و متوجه شدیم که متاسفانه برخلاف تصور،نسبت به نمونه اتوماتیک کُندتر عمل می‌نماید. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت نسخه دستی برابر ۳.۹ ثانیه بود که سه دهم ثانیه از چلنجر اتوماتیک کندتر است.
نسخه مورد بررسی در اینجا (وایدبادی منوال) در طی ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد( دو دهم ثانیه کندتر از واید بادی اتوماتیک). در تست یک‌چهارم مایل هم آمار ۱۲.۴ ثانیه با سرعت ۱۲۰ مایل بر ساعت برای آن به ثبت رسیده است؛ این ارقام برای هلکت اتوماتیک وایدبادی معادل ۱۱.۸ ثانیه و ۱۲۶ مایل بر ساعت است.

هلکت وایدبادی به خاطر استفاده از کیت بدنه و تغییراتی که در ساختار آن اعمال شده، در حدود 31 کیلوگرم از مدل استاندارد سنگین‌تر بوده و وزن کلی آن معادل 2058 کیلوگرم است. یکی از علل اصلی کُند بودن نمونه دستی ضرایب نسبتا بلند انتخاب شده برای دنده‌های گیربکس شش سرعته منوال است که هیچ تناسبی با ضرایب مدل اتوماتیک ۸ سرعته ندارد.

نسخه دستی بسیار سریع بوده و شما را در دنده‌های پایین، حین شتاب گیری به صندلی می‌چسباند اما اگر بلافاصله وارد مدل اتوماتیک شوید و با آن رانندگی کنید، می‌توانید تیزتر بودن آن را حس نمایید.
با در نظر گرفتن گشتاور 881 نیوتن متری چلنجر هلکت وایدبادی، کلاچ دو دیسک این خودرو بسیار نرم عمل می‌کند و عملکرد خوبی از خود در هنگام گذر از مسیرهای پرترافیک که نیاز به توقف و حرکت پی‌درپی است، نشان می‌دهد.
دسته دنده با سر توپی شکل در مکان مناسبی قرار دارد و نیروی مناسبی برای جابجا کردن آن نیاز است اما می‌توانست فواصل کمتری در مسیرهای خود جابجا شود تا دنده‌ها سریعتر تعویض گردند. چلنجر هلکت وایدبادی از نظر عملکرد ترمز، حرکات بدنه و میزان چسبندگی یک جانور بسیار قابل ستایش است.
این خودرو معادل ۰.۹۵ جی چسبندگی ایجاد می‌نماید و پس از طی 46.93 متر، سرعت آن از ۱۱۲ کیلومتربرساعت، به طور کامل به صفر می‌رسد. مدل واید بادی از لاستیک‌های بسیار پهن 305/35ZR-20 در عقب استفاده می‌کند و در جلو حدود ۱.۷ اینچ عریض‌تر است که در حدود ۶ هزار دلار هزینه بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد به خریداران این مدل تحمیل می‌نماید.
با وجود توزیع ۵۶.۷ درصد وزن این خودرو بر روی محورهای جلو، هلکت توانایی خوبی در دور زدن داشته و در عبور از مسیرهای مرتفع فراتر از انتظار عمل می‌نماید. این ماشین در ابتدا خودروی بزرگی به نظر می‌رسد اما با تمرین می‌توانید کنترل آن را به خوبی در هنگام عبور از پیچ‌ها به دست بگیرید.
در حالت اسپرت و track، واکنش‌های بسیار دقیقی از پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر روی پارس تیونینگ گاز دریافت خواهید نمود. سیستم کنترل پایداری استثنایی این خودرو به راننده اجازه انتخاب نرخ انحراف را می‌دهد که بسیار عالی است. محل قرارگیری پارس تیونینگها نیز به گونه‌ای است که اجازه جابجایی آزادانه پاها را حین کلاچ‌گیری و فشردن پارس تیونینگ گاز، به طرز مناسبی اعطا می‌کند و غربیلک فرمان با نسبت فلان 1 به 14.4 کاملا سریع عمل می‌کند. میزان مصرف سوخت این جانور جهنمی در حین آزمایش معادل19.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.
شرکت داج از قبل تمایل خود را نسبت به عرضه مدل ۲۰۱۹ این خودرو با نام جدید redeye و با حدود ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر از دیمن (717 اسب بخار) اعلام نموده است که همانند دیمن تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد بود. بنابراین وایدبادی آخرین نسل چلنجر هلکت مجهز به سه پارس تیونینگ است.
منبع: caranddriver

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *