بررسی مزدا3 مدل 2014

درود بر همراهان پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

طراحی فوق مدرن پس از ده سال

به گزارش پارس تیونینگ مزدا3 جدید پس از ده سال، در ماه سپتامبر با طراحی جدید ارائه میشود. این خودرو میتواند نقطه عطفی برای دوستداران اتومبیل باشد زیرا مزدا3 یکی از اتومبیل های محبوب است به طوری که پارکینگ های کارمندان شرکت های مختلف، به خوبی نشان دهنده میزان محبوبیت این خودرو است. علاقه مندان به نمونه طراحی جدید این خودرو هم اکنون تنها توانسته اند پیش نمونه ای از این اتومبیل را که توسط شرکت مزدا ارائه شده مشاهده کنند. این نمونه علاوه بر جذابیت، با توجه به تجربه پیشین، دارای نواقص کمتری نسبت به نسخه قبلی است.
مدل 2014 اولین مدل از سری 3 شرکت مزداست که به طور کامل با تکنولوژی Skyactiv همخوانی دارد که پیش از این در خودروهای دیگری از این کمپانی نظیر Mazda CX-5 و Mazda6 دیده شده بود. برای مصرف کمتر بنزین، مدل جدید مزدا3 با وزن 100 پاند کمتر از مدل خارج شده قبلی (بسته به وضعیت خودرو) تولید شده و همه ی نسخه های این اتومبیل با سیستم موتور 4 سیلندر جدید مزدا ارائه شده اند.

مزدا3 i – با 155-hp و 2.0 لیتر و چهار سیلندر – به عنوان EPA با 34 mpg تقسیم بندی میشود. 184-hp، 2.5 لیتر موتور Skyactiv که برای اولین بار در مزدا3 طراحی شده طبقه بندی این خود را در سطح 32 mpg قرار داده است. اما s های جدید تنها با سیستم انتقال نیرو شش سرعته روانه بازار میشوند. با سیستم انتقال نیرو دریچه 2 لیتری، این میزان به 35 mpg خواهد رسید.
همانند مدل بازنشسته مزدا3، این ماشین همچنان در مدل های سدان و هاچبک عرضه خواهد شد، گرچه مدل سدان در بهترین حالت یک ماه پس از ورود مدل هاچبک، وارد بازار خواهد شد. هر دو نوع نامبرده، دارای فضای بیشتری بخصوص در صندلی های عقب نسبت به مدل پیشین هستند. یکی از مشکلات مزدا3 سابق، صدای اتومبیل در حین حرکت بود. پس از مدت کوتاهی رانندگی با مدل جدید، میتوان به صدای کمتر این مدل نسبت به مدل قبلی پی برد. راحتی در حین رانندگی نیز مورد توجه طراحان بوده است. هندلینگ در این خودرو به اندازه ی مدل پیشین نیست اما همچنان مزدا 3 یکی از اسپورت ترین خودروها در میان خودروهای هم رده خود است.
تنها نکته منفی از دیدگاه ما : مدل های سطح متوسط و سطح بالا دارای سیستم تاچ اسکرین infotainment است که از کنترلر jog-dial و à la BMW’s iDrive در تاچ اسکرین بهره میبرد. ما معمولا چنین سیستم هایی را دست و پا گیر و سخت کاربرد میدانیم. اتومبیلی که ما به عنوان نمونه از آن استفاده کردیم مدل 3i Touring هاچ بک و بدون این امکان بود بنابراین قضاوتی در این خصوص نمیتوان کرد.
سطوح ارتباط کاملا به روز رسانی شده و از مدل های CX-5 و 6 فراتر رفته است. این سیستم به وسیله Aha, Pandora و رشته صوتی Stitcher در این خودرو به وسیله اسمارت فون تکمیل شده و این میتواند به روز رسانی شود.
مزدا3 سطح بالا (top-level) امکانات مناسبی را در رانندگی در اختیار شما قرار خواهد داد که شامل نمایش هوشمند (heads-up display)، هشدار حرکت بین خطوط (lane-departure warning)، اخطار cross-traffic، کروز کنترل رادار (radar-guided cruise control)، automatic high-beam و کنترل برف پاک کن است. سیستم کمک Blind-Spot در اتومبیل های متوسط این مدل هم استاندارد بوده اما شما باید برای داشتن یک Touring با سطح بالا به همراه تکنولوژی دوربین پشتیبان، به کمپانی سفارش بدهید.
Grand Touring سطح بالا همچنین، I-Eloop جدید مزدا را در اختیار شما قرار میدهد که یک سیستم نرم «هیبرید» است که خازن را در هنگام حرکت با دنده خلاص شارژ میکند. این انرژی ذخیره شده میتواند به جای پر کردن انرژی دینام، به وسیله لوازم جانبی مانند نور و استریو مورد استفاده قرار گیرد. سان روف نیز یکی از آپشن های اختصاصی طراحی شده بر روی مدل تورینگ به استثنای مدل S Touring است که در مدل نامبرده اخیر، وجود ندارد و در مدل های Grand Touring یک استاندارد محسوب میشود.
قیمت مزدا3 طراحی جدید از 16.945 دلار برای یک i SV سدان شروع شده و به 28000 دلار برای مدل Grand Touring هاچ بک میرسد. در حالت کلی مدل های هاچبک چیزی در حدود 500 دلار (یا بیشتر) گران قیمت تر از مدل های سدان هستند.

نمای بیرونی:

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

نمای داخلی:
مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مترجم : محمد مسعود کشوری
منبع: پارس تیونینگ

درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *