به‌روزرسانی هاچ‌بک شهری هوندا N One

در دههٔ 90 میلادی طراحی‌های رترو در صنعت خودروسازی مُد شد که منجر به ساخت خودروهایی چون فولکس‌واگن نیو بیتل و مینی کوپر گردید. این خودروها درعین‌حالی که مدرن بودند، در ظاهر به نمونه‌های قدیمی و کلاسیک خود شباهت داشتند؛ اما به نظر می‌رسد امروزه طراحی‌های رترو فراموش شده باشند ولی شرکتی که هنوز این سبک طراحی را مدنظر دارد هوندا است که با معرفی کانسپت‌های Urban EV و Sport EV آن‌را نشان داده است؛ اما در بین سبد محصولات تولیدی حال حاضر هوندا نیز خودرویی با طراحی رترو وجود دارد که آن هاچ‌بک کوچکی بنام N One است.

این خودرو که از سال 2012 در سبد محصولات هوندا حضور دارد، با نگاه به مدل کلاسیک سری N هوندا طراحی شده است و استایلی کاملاً رترو دارد. البته N One خودرویی در کلاس کی کار بوده و صرفاً در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌شود اما بااین‌حال می‌توان آن‌را یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کی کارهای هوندا دانست. حال سازندهٔ ژاپنی اقدام به به‌روزرسانی این هاچ‌بک کوچک کرده است. N One در این ارتقاء و به‌روزرسانی به عایق صدای بهتر، پنجره‌های ضد اشعهٔ UV و پورت‌های USB بیشتر مجهز شده است.

علاوه بر این، هوندا برای این خودرو چهار تیپ مختلف را ارائه کرده است که عبارت‌اند از استاندارد، Select، پریمیوم و RS. مدل RS نمونه‌ای اسپرت است که این ویژگی در داخل و خارج آن دیده می‌شود. این مدل در تصاویر به رنگ مشکی-نارنجی است اما برای N One ترکیب رنگ‌های دوتایی دیگری مانند سفید-قرمز، خاکستری-قرمز، سبز تیره-مشکی و آبی-مشکی هم قابل سفارش است.

N One به یک پیشرانهٔ 660 سی‌سی سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی مجهز است که 58 اسب بخار قدرت و 65 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل اسپرت RS اما صرفاً با نسخهٔ توربوشارژ همین موتور ارائه می‌شود که 64 اسب بخار قدرت و 104 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو در تمامی مدل‌ها نیز یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده است.

البته برای مدل RS پارس تیونینگ‌های تعویض دنده پشت غربیلک فرمان هم قابل سفارش است که به‌طور مصنوعی حس تعویض دنده را ایجاد می‌کند. مدل RS صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود ولی برای مدل پریمیوم امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد. همچنین برای این مدل امکان سفارش پیشرانۀ توربوشارژ هم فراهم است.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *