تست و بررسی جک J5

جک J5
مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

J5 محصولی از گروه JAC MOTORS چین است.
این خودرو در کلاس سدان های خانوادگی مثل سمند جای می گیرد. از نقطه نظر طراحی با همان نگاه اول هم متوجه می شوید که این خودرو یک سرو گردن از بیشتر هم وطنانش بالاتر است. در واقع اگر بودن اطلاعات قبلی نگاهی به پیکر کلی آن بیندازید، احتمالا فکر می کنید J5 یکی از محصولات خوروسازان اروپایی است. این دیدگاه بی دلیل در ذهن شما نقش نمی بندد زیرا، تراش پیکره این خودرو توسط دستان هنرمند پینین فارینا انجام شده است. در نمای روبه رو حلقه گم گشته طراحی محصولات داخلی و بعضا چینی، یعنی هیجاد در استفاده از خطوط کاملا خودنمایی می کند. ترکیب زوایای گرد و نیز به خصوص در طراحی چراغ ها باعث شده J5 برای خودش صاحب یک شخصیت شود. بازی با خصوص سیال در نگاه بیننده این چینی زیبا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان می دهد.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

با پا گذاشتن به داخل کابین، کیفیت خوب و مونتاژ مناسب قطعات اولین چیزهایی هستند که برای شما قابل لمس است. در این بخش هم چینی ها با سپردن کار به دست متخصصین کارکشته، نمره قبولی را کسب کرده اند. چینش و شکل هندسی دکمه ها و کلیدهای درود کابین ساده و با سلیقه است.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

طراحی درست قطعات و رنگ به کار رفته در آن ها باعث شده ارگنومی به نحو قابل قبولی در کابین رعایت شود. در کابین عقب هم حتی با عقب کشیدن صندلی های جلو، فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار دارد.
از محاسن این خودرو می توان به هندلینگ خوبش اشاره کرد. بخشی از این هندلینگ را سیستم فرمان راک اند پنیون با کمک سیستم هیدرولیک یک فرمان پذیری دقیق و نسبتا تیز را برای محصول جدید کرمان موتور ایجاد کرده است.
ترمز های به کمک سیستم ABS چهار کاناله و EBD ( توزیع وزن با توجه به مقدار وزن روی محور ) عملکرد خوبی دارند.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

برای آزمودن کیفیت ترمز، چندین بار از مرز سرعت 100 کیلومتر در ساعت به شدت ترمز گیری کردیم اما ترمزها با همان کیفیت اولیه توانستند J5 را متوقف کنند. سیستم تعلیق در جلو شامل فنر لول و مک فرسون است. در محور عقب هم سازنده از فنر پیچشی و اتصال جناقی استفاده کرده است.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مجموعا عکس العمل سیستم تعلیق سواری یک نواختی را به وجود می آورد زیرا در هنگام عبور از دست اندازها اتاق خودرو نه زیاد تکان می خورد نه خیلی بالا و پایین می رود. یکی از مواردی که در هندلینگ خوب این خودرو نقش مثبت دارد همین طراحی خوب سیستم تعلیق است.
اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن با J5 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید باید حدود 11/8 ثانیه زمان صرف کنید بنابراین بهتر است دنبال یک رانندگی اسپرت نباشید ولی در عوض می توانید یک رانندگی آرام به همراه خانواده در مسیر سفرتان تجربه کنید.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

پیشنهاد نهایی
کیفیت خوب و طراحی زیبا از مشخصات مثبت این خودرو است. اما قدرت کم موتور از جمله مواردی است که نیازه به بازنگری دارد.
J5 می تواند یکی سدان خانوادگی خوب باشد که طراحی آن خسته کننده نیست.

مشخصات فنی جک J5

کلاس خودرو
سدان متوسط
گیربکس
5 دنده دستی
محور متحرک
دیفرانسیل جلو
تعداد آرایش سیلندر سوپاپ
4 خطی / 16
حجم موتور ( سی سی )
1500
قدرت ( اسب بخار / دور دقیقه )
6000/111
گشتاور ( نیوتون متر/ دور در دقیقه )
4000/146 
توان وزنی مخصوص ( اسب بخار بر تن )
63
حداکثر سرعت ( کیلومتر بر ساعت )
175
شناب 0 تا 100 ( ثانیه )
7/6 
وزن خالص ( کیلوگرم )
1325
مشخصات تایر

مصرف ترکیبی سوخت ( لیتر در 100 کیلومتر)
8
حجم مخزن سوخت ( لیتر)

 

تدوین : علیرضا فروغی فر
منبع : پارس تیونینگ

درباره نویسنده
  1. amin پاسخ

    من این ماشین رو حدود 2 ماهه که سوارم خیلی هم ازش راضی هستم.

  2. ایلیا پاسخ

    من الان 6ماهه که سوار این ماشینم و باید بگم سلطان جاده هست و شتاب بینظیری داره و خیلی هم نرم و راحته.

  3. عباس پاسخ

    منم ثبت نام کردم ولی دودلم سوارشم یا بفروشم لطفا راهنماییم کنید

  4. محمد پاسخ

    با سلام
    به نظر میرسد دوستان یک تحلیل اجمالی و سفارشی روی j5 داشته اند.
    با چند تصویر گرافیکی نمیشود به واقعیت رسید. اگر فرصت کردید یک نگاه به رکاب زیر درها بیندازید تا ببینید طراح ویا مونتاژ کار چکونه درمانده از چفت کردن انتهای رکاب با اتاق و یا فاصله بین کابوت جلو وگلگیرها بد جور غیر طبیعی است. خیلی هاهم علامت سئوال روی کیفیت رنگ گذاشتند.
    خدا وکیلی با رسالت حرفه ای و غیر سفارشی دست به این تست زده اید یا ….؟

  5. حسین پاسخ

    سلام ماشینی فوق العاده ای هست شک نکن از سواری اش لذت میبری

  6. محمد پاسخ

    واقعا تست کردید ماشین رو . با چند بار ترمز کردن و اینکه فضای پای سرنشین عقب خوب است که نمیشه به محاسن و معایب ماشین پی برد

  7. شاهین پاسخ

    ۴ ماه هست این ماشین را خریدم. از نظر ظاهر و نرمی حرکت فوق العادست و حس سواری یک ماشین لوکس را القا میکنه. از این ۲ جنبه واقعا احساس راتتدگی با ماشین ۱۰۰ میلیونی را داری . از نظر فنی با توجه به توان موتور ۱۵۰۰ سی سی توقعت را باید بیساری پایین و در حد این حجم موتور برآوردش کنی. در استارتهای اولیه با دنده ۱ یه کم احساس می کنم ضعیف هست اما به دنده ۳ و ۴ و۵ که میرسی واقعا از این حجم موتور بعیده این شتاب . چون احساس میکنی واقعا داره با قدرت پیش میره. وجود موتور میتسوبیشی روی این ماشین خیالت را از نظر فنی موتوری راحت می کنه. به نسبت پولی که براش میدی واقعا یک ماشین با ارزشتر را سوار میشی.

  8. mohammadreza Hazrati پاسخ

    اینقدر دوستان از این ماشین تعریف کردند که بالاخره من هم ۱ دونه ثبت نام کردمو ولی با توجهبه تحقیقاتی که انجام دادم ماشین خیلی خوبیه

  9. سعید پاسخ

    سلام، من بین برلیانس h230 اتوماتیک و جک j5 دستی شک دارم، از جک بخاطر ضعف رنگش دو دلم،اگه کسی اطلاع داره راهنمایی کنه. ممنون میشم

Leave a Reply

*

captcha *