تکنولوژی تشخیص دست‌انداز در نسل آینده فورد فوکوس

تاریخ: 03 تیر 1397

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که جاده‌های مخملی و پر از دست‌انداز دارد قطعاً از تلاش‌های فورد برای به حداقل رساندن آسیب‌های این دست‌اندازها به خودرویتان تشکر خواهید کرد.
تغییرات آب و هوایی شدید در فصول سرد سال باعث آسیب بیشتر به سطوح جاده شده و بنابراین بر کیفیت آسفالت تأثیر منفی می‌گذارد. البته از کیفیت بد آسفالت هم باید بگوییم که تنها چند ماه پس از نشستن بر کف جاده کیفیت نازل خود را نشان می‌دهد. یکی از آمارهای جالب‌توجه اینکه سال پیش در انگلستان و ولز هر 21 ثانیه یک‌بار باید یک دست‌انداز تعمیر می‌شد.
همان‌گونه که می‌دانید ناهمواری‌های سطح جاده نه تنها می‌توانند رینگ خودرو بلکه لاستیک‌ها و حتی سیستم تعلیق را خراب کرده و این امر در طولانی‌مدت به معنی هزینه‌های بیشتر است. اینجاست که تکنولوژی تشخیص دست‌انداز فورد وارد میدان شده و زمانی را که خودرو می‌خواهد در چاله بیفتد حس کرده و سیستم تعلیق را برای آسیب‌ها تنظیم می‌کند.
اما آنچه بعداً اتفاق می‌افتد این است که سیستم تعلیق عقب هم‌اکنون می‌تواند سریع‌تر از بخش جلو واکنش نشان دهد و این امر به لطف هشداری است که از حسگرهای جلویی دریافت می‌شود.
گای متوت سوپروایزر دینامیک خودروی فوکوس می‌گوید:
مهندسان ما همیشه به دنبال بدترین جاده‌ها بوده‌اند تا سیستم تعلیق محصولات را تست کنند اما هرچه بیشتر می‌گردیم بیشتر به جاده‌های نامطلوب برمی‌خوریم. دست‌اندازها مشکلی هستند که به این زودی‌ها مرتفع نخواهند شد اما تکنولوژی سیستم تعلیق پیشرفته ما قادر خواهد بود تأثیر منفی آن‌ها را کاهش دهد.
تکنولوژی تشخیص دست‌انداز نسل جدید فوکوس که تابستان سال جاری معرفی می‌شود بخشی از سیستم دامپینگ با کنترل همیشگی است که پاسخ‌های سیستم تعلیق را با توجه به شاخصه‌های ترمز، فرمان و بدنه تنظیم کرده و البته حرکات سیستم تعلیق هر دو میلی‌ثانیه کنترل می‌شود.

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *