جنگ صدای فراری 488، مک‌لارن 720S و فورد GT

بسیاری از افراد معتقدند پیشرانه‌هایی که از سیستم‌های پرخوران همچون توربو استفاده می‌کنند از نظر صدای تولیدی در برابر نسخه‌های تنفس طبیعی حرف چندانی برای گفتن ندارند. البته این سه سوپرکار ساخت فراری، مک لارن و فورد کمی متفاوت هستند.
خروجی پیشرانه‌های توئین توربوی این سوپرکارهای پیشرانه وسط به جز 720S در محدوده 650 اسب بخار بوده و در این میان مک لارن سریع‌ترین می‌باشد اما آیا صدای تولیدی آن بهترین است؟ اخیراً درگ تایمز سه خودروی فراری 4881، مک لارن 720S و فورد GT را بغل‌به‌بغل پارک کرده و با بالا بردن دور پیشرانه‌ها اقدام به راه انداختن یک جنگ صدای واقعی نموده است.

خب بیایید کار را با فراری 488 GTB شروع کنیم که از پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو استفاده کرده و البته چندین بار برنده جایزه بین‌المللی پیشرانه سال شده است. این پیشرانه قدرت 661 اسب بخاری داشته و موضوع مهم‌تر اینکه صدای پیشرانه آن کاملاً رضایت‌بخش می‌باشد.

مک لارن 720S از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با قدرت 710 اسب بخار سود می‌برد. این پیشرانه که حاصل تکامل پیشرانه‌های 3.8 لیتری تمامی مدل‌های قبلی مک لارن می‌باشد بخاطر کشتن اکثر هایپرکارهای توانا مشهور شده است.

نهایتاً به فورد GT جدید می‌رسیم که برخلاف دو خودروی ذکر شده از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری استفاده می‌کند. با این وجود قدرت این خودروی آمریکایی به 647 اسب بخار می‌رسد و به لطف تنظیمات برگرفته از مسابقات، صدای آن بهتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید.
قطعاً پیشرانه‌های تنفس طبیعی صدای دل‌چسبی دارند اما این سه سوپرکار که از پیشرانه‌های کم‌حجم‌تر سود می‌برند نیز بهتر از انتظارات عمل می‌کنند. در کل باید یکی از این خودروها را انتخاب کنیم، این‌طور نیست؟

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *