جیپ چروکی 2019 در نخستین نگاه

جیپ چروکی در یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی دنیا از حیث میزان فروش و انواع برندهای حاضر در این بخش، قرار گرفته است. کلاس کراس اوورهای کامپکت جزو پرفروش‌ترین محصولات خودرویی بوده که شرکت‌کنندگانی نظیر تویوتا راو4، هوندا CR-V و فورد اسکیپ از جمله محبوب‌ترین گزینه‌های بازار ایالات متحده محسوب می‌شوند. از سال 2014 که جیپ چروکی مجددا وارد بازار شد، توانست به یکی از موفق‌ترین محصولات جیپ بدل شود و البته همچنان جا برای پیشرفت وجود دارد.
در مدل 2019، چروکی از چهره‌ای با تضاد کمتر، یک پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ و کابین ارتقا یافته بهره می‌برد. طراحی این خودرو با آن شمای حشره مانند، یکی از موارد مورد مجادله مصرف‌کنندگان بود که باید تغییر می یافت. جیپ این مسئله را دریافت و ظاهر چروکی را به یک طراحی خانواده دوست مزین نمود.
جیپ سعی داشته تا از طراحی پرفروش‌ترین محصول خود یعنی گرند چروکی در این خودرو نیز بهره ببرد. اگرچه در قسمت فلزی نمای عقب عمدتا تغییری صورت نگرفته اما محل نصب پلاک خودرو از سپر به روی درب محفظه بار انتقال یافته است که اجازه نصب یک سینی زیرین با ارتفاع بیشتر و نمای عقب مرتفع‌تر را می‌دهند. چراغ‌های عقب در منزل قبلی خود سکونت داشته اما از استایلی جدید پیروی می‌کنند. نوع ظاهر چروکی موسوم به تریل-هاوک نسبت به سایر محصولات حاضر در خط تولید متمایز بوده و از سپرهای جلو و عقب هجومی تر، زه گلگیرها با ارتفاع بلندتر، ارتفاع سواری بیشتر و رینگ‌های 17 اینچی قنداق شده با لاستیک‌های ویژه آفرود، بهره می‌برند.

چروکی بارزترین تحول را محفظه موتور خود شاهد بوده است. جیپ یک پیشرانه جدید دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی را در این محفظه جای داده که 270 اسب بخار قدرت داشته و گشتاوری معادل 400 نیوتن متر تولید می‌نماید. این پیشرانه از یک توربو شارژ تویین-اسکرول که مستقیما به سرسیلندر متصل شده بهره می‌برد. این توربو شارژر به فناوری استاپ/استارت و چیزی که جیپ آن را «سیستم بازچرخش خنک شونده گازهای خروجی» می نامد، مجهز شده است. منیفولد اگزوز که به سرسیلندر متصل است نیز بوسیله آب خنک می‌شود. این پیشرانه دو لیتری بر مبنای معماری جهانی مدیوم جیپ استوار است، همانطور که دو پیشرانه دیگر چروکی نیز بر روی همین معماری توسعه یافته‌اند: یک پیشرانه 3.2 لیتری V-6 با توان 271 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتن متر و دیگری از نوع تایگر-شارک و با حجم 2.4 لیتر که 180 اسب بخار قدرت را در دل خود جای داده و 230 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌نماید. نمونه 2.4 لیتری به صورت استاندارد برای چروکی پایه عرضه می‌شود و موتور V-6 برای همه نسخه‌ها قابل سفارش است. هر سه پیشرانه همراه یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک با نرم‌افزار بروزرسانی‌ شده، عرضه خواهند شد.

شاید مهمتر از مقوله پیشرانه برای مشتریان چروکی، بحث قابلیت‌های آفرود و آنرود این خودرو باشد. سیستم تعلیق جیپ چروکی 2019 در جلو همراه با استرات و در عقب از نوع مالتی لینک مستقل است. همچنین سه نوع سامانه چهارچرخ محرک برای این خودرو ارائه شده است:
اکتیو درایو I، اکتیو درایو II و اکتیو درایو لاک. نسخه های لتیتود، لتیتود پلاس، لیمیتد و اوورلند به اکتیو درایو یک و یا دو مجهز شده‌اند و سامانه اکتیولاک نیز همراه با انواع تریل-هاوک عرضه می‌شود.

هر سه نسخه از این سامانه ها قادرند تا ارسال نیرو به چرخ‌های عقب را متوقف نمایند و به صورت خودکار نیرو را به چهار و یا دو چرخ، برای حفظ کشش ارسال نمایند. اکتیو درایو یک به طور کامل بازطراحی شده و طبق ادعای جیپ حدود 17 پوند سبکتر شده و میزان درگ در سرعت های پایین حدود 50 درصد کاهش یافته است. سامانه اکتیو درایو دو نیز که با یک اینج افزایش ارتفاع همراه شده، همان یونیت دو سرعته خود را حفظ کرده است. اکیتو درایولاک هم برای اولین بار به دیفرانسیل عقب قفل شونده مجهز شده و از سیستم کنترل کشش موسوم به Selec-Terrain با قابلیت تنظیم پنج گانه بهره می‌برد.
در داخل کابین نیز جیپ سعی نموده تا ظاهری اعیانی و کاربردی‌تر را به چروکی ضمیمه نماید. تزیینات ساتین کروم و پیانو بلک در کابین برای اولین بار به کار رفته‌اند و خریداران می‌توانند از صفحه نمایشگر لمسی 7 و یا 8.4 اینچی سیستم یوکانکت همراه با اپل کارپلی و اندرویداتو بهره‌مند شوند. همچنین قسمت بار نیز به میزان 3 اینچ عریض‌تر شده است و حجمی برابر با 27 فوت مکعب را شامل می‌شود.

قیمت این مدل هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود با کمی افزایش قیمت نسبت به مدل کنونی مواجه بشود. قیمت جیپ چروکی در حال حاضر به طور متوسط معادل 32 هزار دلار است.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *