حاشیه‌های تمام‌نشدنی ماهیندرا روکسور!

فیات-کرایسلر در تلاش است تا از فروش ماهیندرا روکسور در آمریکا جلوگیری نماید اما هندی‌ها با ادعای اینکه قبلاً اجازه ساخت چنین خودرویی را که مشابه جیپ CJ قدیمی است به دست آورده‌اند به جنگ فیات-کرایسلر رفته‌اند.
ماهیندرا به نشریه درایو گفته است:
رابطه ما در دهه 40 میلادی و با توافقنامه اصلی با ویلیز آغاز شد و تا به امروز هم ادامه دارد به گونه‌ای که در سال 2009 هم توافقنامه‌ای با فیات-کرایسلر (گروه کرایسلر) امضا شده است.
ظاهراً این توافقنامه به ماهیندرا اجازه می‌دهد تا خودروهایی با تأییدیه طراحی جلوپنجره کرایسلر را بسازد. ظاهراً خودروساز آمریکایی در آن زمان اجازه طراحی خودرویی با جلوپنجره 5 ستون یا شکاف را به ماهیندرا داده است.
ماهیندرا در هند همچنان لیسانس ساخت خودرویی با شباهت بسیار زیادی به جیپ CJ را دارد. این خودرو که تار نامیده می‌شود حتی از جلوپنجره اصیل جیپ با 7 ستونی استفاده می‌کند.
فیات-کرایسلر شکایتی را در کمیسیون تجاری بین‌المللی آمریکا ثبت کرده است. این خودروساز آمریکایی می‌گوید فرم بدنه‌ی جعبه‌ای ماهیندرا روکسور به همراه 5 ستون عمودی جلوپنجره و همچنین ارتفاع کاپوت و نمای عقب دقیقاً مشابه جیپ هستند.
ماهیندرا برنامه‌هایی برای تولید تمامی قطعات روکسور در هند و سپس واردات آن به‌صورت کیت به آمریکا دارد. این کیت‌ها در تأسیسات آبرن هیلز میشیگان مونتاژ خواهند شد. این خودروی کوچک به‌صورت قانونی نمی‌تواند در جاده‌های آمریکا حضور یابد اما می‌توان در مزرعه‌ها و دامداری‌ها از آن استفاده کرد. پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربودیزل روکسور قدرت 62 اسب بخاری و گشتاور 195 نیوتون متری دارد. این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی و جعبه انتقال دو سرعته و سیستم چهار چرخ محرک نیمه‌وقت همراه می‌شود. حداکثر سرعت روکسور 72 کیلومتر در ساعت بوده اما ظرفیت یدک کشی آن 1543 کیلوگرم می‌باشد.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *