خودروهایی که در سال 2017 با بازار آمریکا وداع کردند

با سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین مربوط به آلایندگی و ایمنی، بازنشسته شدن برخی از خودروهای مشهور و دوست‌داشتنی امری اجتناب‌ناپذیر جلوه می‌کند.
برخی اوقات این قوانین نیستند که باعث می‌شوند برخی خودروها کنار گذاشته شوند بلکه فروش ضعیف، تغییر تصویر خاص کمپانی یا دیگر مشکلات مربوط به تولید هم در بازنشسته شدن محصولات کمپانی‌های گوناگون تأثیر دارند. در سال 2017 خودروهای زیادی با بازار آمریکا و برخی هم به صورت کل خداحافظی کردند اما 8 نمونه از آن‌ها واقعاً شاخص بوده و دل ما قطعاً برای آن‌ها تنگ خواهد شد. لیست پیش رو به ترتیب میزان اهمیت چیده شده است.
میتسوبیشی iMiev
احتمالاً دل هیچ‌کس برای این خودرو تنگ نخواهد شد. با کابینی بی‌کیفیت و مجموعه باتری نسبتاً کوچک که محدوده حرکتی کمی دارد، iMiev در برابر برخی مدل‌های الکتریکی و هیبریدی هیچ حرفی برای گفتن نداشته است. این خودرو همچنین بسیار کند بوده و در 14.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته iMiev زمانی که در سال 2009 معرفی شد خودرویی کاملاً احساس‌برانگیز برای میتسوبیشی محسوب می‌شد.
فولکس‌واگن توارگ
شاسی‌بلند میان‌سایز فولکس‌واگن پس از معرفی نسل جدید و کمی بزرگ‌تر تیگوان و البته مدل کاملاً جدید اطلس کنار گذاشته شد. فولکس‌واگن به این نتیجه رسید که فعلا و تا آمدن نسل جدید، نیازی به نگه داشتن توارگ کم فروش ندارد. ما هم فکر می‌کنیم فولکس‌واگن تصمیم درستی گرفته است.
هیوندای آزرا
با وجود برند جنسیس برای افرادی که خواهان محصولاتی بزرگ‌تر و لوکس‌تر هستند، هیوندای کره تصمیم گرفت تا امسال آزرا را بازنشسته نماید. فروش کم نیز از دیگر دلایل خاتمه تولید آزرا بوده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که نسل جدید این خودرو در بازار کره و برخی کشورهای دیگر معرفی شده است.
نیسان جوک
موضوع عجیب اینکه نیسان جوک امسال بازنشسته شده تا جا برای شاسی‌بلند ساب کامپکت کیکس باز شود. با وجود محصولاتی همچون روگ و روگ اسپورت در سبد محصولات نیسان به این نتیجه رسیده که اگر جوک به زندگی خود ادامه می داد کراس اوورهای کوچک زیادی در نمایندگی‌ها جا خوش می‌کردند. خداحافظ این خودروی عجیب و دوست‌داشتنی…
اسمارت فورتو بنزینی (در آمریکای شمالی)
دایملر کاملاً بی سر و صدا نسخه بنزینی اسمارت فورتو را در آمریکا بازنشسته کرده است. این خودروی شهری از این به بعد تنها بصورت الکتریکی عرضه خواهد شد که موضوعی خوب است زیرا تنها موردی که درباره فورتوی بنزینی دوست نداشتیم پیشرانه آن بود.
موستانگ V6
گاهی اوقات خودروهای عضلانی 6 سیلندر چندان موردتوجه قرار نمی‌گیرند اما خب آن‌قدرها هم بد نیستند. با این تفاسیر فورد موستانگ 6 سیلندر 3.7 لیتری به اندازه مدل 4 سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست یا 8 سیلندر 5 لیتری خوب نبوده است. این پیشرانه‌ها همچنین اکثر نیازهای مشتریان را پوشش داده‌اند بنابراین طبیعی است که در سال 2018 موستانگ 6 سیلندر دیگر ارائه نشود.
شورولت SS
شورولت SS در بین خریداران محبوب نبود اما از اینکه یکی از جذاب‌ترین محصولات دنیای خودرو با ما خداحافظی می‌کند کاملاً ناراحت هستیم. SS تنها سدان 8 سیلندر دیفرانسیل عقبی بود که با گیربکس 6 سرعته دستی همراه می‌شد و همچنین رنگ‌های بدنه جذاب زیادی برای آن قابل سفارش بود. با خاتمه تولید شورولت SS تولید هولدن کومودور در استرالیا نیز متوقف شد که آن هم تراژدی دیگری برای صنعت خودرو بود.
داج وایپر
داج وایپر آخرین بازمانده از سوپرکارهای کاملاً سنتی بود که دیگر در میان ما نیست. با پیشرانه 10 سیلندر 8.4 لیتری 640 اسبی و گیربکس 6 سرعته دستی، وایپر قطعاً خودرویی متعلق به قلب طرفداران بود. داج در سال 2016 نسخه ACR وایپر را با بال عقب بسیار بزرگ عرضه کرد که چندین رکورد را در پیست‌های آمریکا به ثبت رساند. وایپر یکی از تاریخی‌ترین خودروهای آمریکاست…
مورد ویژه بازار ما (طنز)
سایپا 111 هاچبکیکی از دوست داشتنی ترین خودروها که در سال 2017 با صنعت خودرو خداحافظی نمود سایپا 111 بود که دل جوانان زیادی را به درد آورد! البته خیلی نگران نباشید چراکه برادران دنباله دار آن هنوز هم در خط تولید بوده و با قیمت های گزاف به خریداران چشمک می زنند! مشخص نیست که چرا 111 با خط تولید وداع نمود اما برادران صندوق دار آن همچنان تولید می شوند! در هر صورت اگر خواهان یک هاچبک تند و تیز باشید از این به بعد باید در بازار دست دوم ها به دنبال آن بگردید.
منبع: autoguide

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *