دردسرهای ادامه‌دار قوانین آلایندگی برای دیزلی‌های مرسدس!

تاریخ: 07 خرداد 1397

بنا به گزارش نشریه اشپیگل و به نقل از پارس تیونینگ، گروه دایملر هم‌اکنون به خاطر برخی مشکلات آلایندگی محصولات دیزلی خود تحت فشار می‌باشد.
اما کدام خودروها با این مشکلات دست به گریبان هستند؟ 600 هزار دستگاه خودروی دیزلی C و G کلاس! این خبر تنها چند روز پس از دستور KBA (اداره خودروهای جاده‌ای آلمان) به گروه دایملر مبنی بر فراخوان چندین دستگاه ون ویتوی مجهز به پیشرانه‌های 1.6 لیتری دیزلی منتشر شده است. دلیل فراخوان این ون‌ها به خاطر عدم همخوانی واحد کنترل پیشرانه با قوانین KBA اعلام شده است.
بنا به گزارش اشپیگل، KBA به این موضوع مظنون است که سیستم اگزوز خودروهای یاد شده دستکاری شده‌اند. پیشرانه‌های دیزلی تحت بررسی این شرکت با همکاری رنو ساخته شده‌اند. رنو همان شرکتی است که سال پیش به خاطر نرم‌افزار نصب شده به منظور تقلب در تست‌های آلایندگی تحت پیگرد قرار گرفته است. این خودروساز فرانسوی هرگونه ادعایی را رد کرده و البته تا به امروز هیچ نرم‌افزار غیرقانونی در محصولات شرکت یافت نشده است.
گروه دایملر از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده اما قبلاً فراخوانی برای ون‌های ویتو اعلام کرده و دلیل آن به‌روزرسانی واحد کنترل آلایندگی خودروهای یاد شده بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا دایملر مجبور به فراخوان C و G کلاس خواهد شد یا خیر اما در صورت انجام این کار باید با عدد بزرگی طرف شویم.
تست‌های آلایندگی‌ها در اروپا به خاطر قوانین سخت‌گیرانه‌تر به یک دردسر بزرگ تبدیل شده‌اند. فروش چندین خودرو در اروپا به خاطر عدم توانایی پاس کردن این قوانین متوقف شده است؛ مثلاً پژو اقدام به توقف تولید 308 GTi کرده و فروش ب ام و سری 7 و M3 هم متوقف شده است.

تمام چیزهایی که می‌دانیم این است که مشتریان به دقت تحولات را زیر نظر دارند زیرا این قوانین تنها راه برای محافظت از حقوق آنان و ایجاد محیط‌زیست پاک‌تر هستند.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *