درگ پرتقال و سیب! ب‌ام‌و M3 CS در برابر آئودی RS4 آوانت

آئودی RS4 آوانت یکی از غلط‌اندازترین ظاهرها را در بین خودروهای گوناگون داشته و اگرچه ظاهر آن خبر نمی‌دهد از سِر درون! ظاهر خودرو سریع نیست و در واقع شبیه بچه‌های سوسول پس از یک بازی فوتبال می‌باشد. البته زیر کاپوت آن چیزی وجود دارد که می‌تواند در برابر ب‌ام‌و M3 CS به خوبی قد علم کند.
با این تفاسیر، دست‌اندرکاران CarWow این دو خودرو را در سه تست درگ از سکون، درگ در حال حرکت (رولینگ) و تست ترمز شرکت داده‌اند. اگر فعلاً ویدئو را ندیده‌اید پس دست نگه دارید! بیایید نگاهی به اعداد بیندازیم.
همان‌گونه که گفتیم این دو خودرو اساساً از نظر پیشرانه‌ها در یک دسته قرار می‌گیرند. ب‌ام‌و از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو با قدرت 460 اسب بخار سود می‌برد. این پیشرانه با یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه هماهنگ شده و نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.
از طرف دیگر آئودی را داریم که تقریباً همان قدرت رقیب (450 اسب بخار) را داشته و یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیرو به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. البته این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه فرستاده می‌شود که در درگ 400 متر از سکون شاید یک مزیت باشد.
در این تست RS4 آوانت برنده می‌شود. البته برتری ارباب حلقه‌ها در درگ 400 متر از سکون تنها یک‌دهم ثانیه بوده است. موضوع جالب اینکه M3 CS در زمان لانچ کمی تعلل کرده و حتی با تلاش‌های مت واتسون برای خنثی کردن این تأخیر، مسافت 400 متر برای سبقت ب‌ام‌و از آئودی کافی نبوده است.
اما در تست رولینگ این ب‌ام‌و است که کاملاً دست برتر را داشته و این هم به لطف گیربکس دوکلاچه فوق‌العاده باواریایی ها می‌باشد. M3 CS در تست ترمز هم برنده شده اما این بار فاصله کمتری بین دو خودرو وجود داشته است.
ویدئوی پیش رو را تا آخر نگاه کنید زیرا واتسون دو خودرو را به‌صورت اجمالی در پیست هم بررسی کرده است. اگر نمی‌خواهید ویدئو را تا آخر ببینید پس بدانید که M3 CS یک خودروی فوق‌العاده در پیست بوده اما اگر چیزی می‌خواهید که مناسب رانندگی روزمره باشد و تقریباً سرعت و تندی ب‌ام‌و را نیز داشته باشد RS4 آوانت یک جایگزین عالی محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *