دوپینگ الکتریکی دوک بریتانیایی: بررسی رنجروور اسپرت PHEV

در سال 2018 خودروهای الکتریکی بیشتری را نسبت به هر زمان دیگری خواهیم دید و لندروور نیز از این قافله عقب نمی‌ماند زیرا نسخه‌های پلاگین هیبریدی رنجروور را ارائه می‌کند و ما این شانس را داشته‌ایم که پشت فرمان رنجروور اسپرت PHEV مدل سال 2018 بنشینیم.
همانند برادر بزرگ‌تر، مدل اسپورت نیز در پشت خود نشان P400e را یدک می‌کشد که نشان دهنده ترکیبی از قدرت بنزین و الکتریکی بوده و خروجی قوای محرکه آن تنها یک واحد زیر 400 اسب بخار است.
این قدرت ترکیبی از خروجی پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری 296 اسبی و واحد الکتریکی 85 کیلوواتی است. پیشرانه احتراق داخلی مذکور به‌صورت تک‌وتنها در مدل Si4 نیز بکار رفته اما واحد الکتریکی باعث می‌شود اسپورت پلاگین هیبریدی در بحث شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت تنها 0.7 ثانیه سریع‌تر از برادر احتراق داخلی خود باشد؛ اما مصرف سوخت این نسخه پلاگین هیبریدی بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. البته ما در تست دنیای واقعی به عددی نزدیک به ادعای کمپانی دست پیدا کردیم اما چیزی که خود را نشان می‌دهد آلایندگی 64 گرمی در هر کیلومتر است که باعث می‌شود مالیات کمتری پرداخته شود.
بررسی تخصصی ما شامل مسیری متشکل از خیابان‌های شلوغ و همچنین بزرگراه‌های کالیفرنیا و البته گاهی اوقات مسیرهای آفرود ملایم بود. همانند رنجروور اسپورت، مدل اسپورت نیز در شهر عملکرد خوبی داشته به گونه‌ای که سریعاً و بدون سر و صدا شتاب می‌گیرد. لندروور ادعا می‌کند این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد حدود 50 کیلومتری داشته اما ما می‌گوییم در استفاده روزمره این عدد به حدود 30 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند؛ و اگر بخواهید باتری اسپورت PHEV را با شارژر سریع شارژ نمایید به 2 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت اما با شارژر خانگی 10 آمپری این زمان به 7 ساعت و نیم افزایش می‌یابد.

ما از حالت Save سیستم هیبریدی استفاده کردیم تا ببینیم که اسپورت پلاگین هیبریدی در مواجه شدن با شرایط آفرود چگونه عمل می‌کند. خب پاسخ ما عملکرد خوب است و کنترل قدرت فوق‌العاده‌ای وجود دارد اما زمانی که قدرت باتری را حفظ می‌کنید یا شارژ آن تمام می‌شود باید به پیشرانه 4 سیلندر تکیه کنید و این همان جایی است که اسپورت بهترین حالت را ندارد.
وزن اضافی سیستم پلاگین هیبرید به این معنی است که پیشرانه در زمان عدم استفاده از قدرت بیشتر واحد الکتریکی باید کار بیشتری را انجام دهد و البته این پیشرانه آرام‌ترین نسخه موجود نیست؛ بنابراین اگر پارس تیونینگ گاز را برای بهره‌مندی از قدرت پیشرانه احتراق داخلی و الکتریکی تا ته بفشارید صدای ناله‌ای را خواهید شنید که برای یک شاسی‌بلند لوکس و اسپورت عجیب است.
P400 e اسپورت هنوز هم ترکیب مناسبی از راحتی سواری و چابکی برجسته یک شاسی‌بلند بزرگ را ارائه کرده و در عین حال بازنگری‌های صورت گرفته برای مدل سال 2018 باعث شده ظاهر خودرو روان‌تر شود و همچنین در بخش جلو نیز چراغ‌های LED جدیدی اضافه شده‌اند.
داخل کابین رنجروور اسپورت PHEV همچون همیشه جذاب و جادار بوده و در آن شاهد اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی Pro Duo با دو صفحه‌نمایش هستیم که ظاهر فوق‌العاده‌ای داشته اما هنوز هم از نظر ارتباطات گوشی هوشمند در پسِ رقبا قرار می‌گیرد.

خب بهتر است به بحث قیمت‌گذاری نیز اشاره کنیم. رنجروور اسپورت پلاگین هیبریدی بسته به مشخصات خود 1455 تا 5655 پوند گران‌تر از نسخه دیزلی 6 سیلندر 3 لیتری می‌باشد. با در نظر گرفتن پرفورمنس روی کاغذ، مصرف سوخت و مزیت‌های مالیاتی بالقوه، این خودرو مناسب به نظر می‌رسد. اگر شما اکثر اوقات از قدرت پیشرانه الکتریکی استفاده کنید نسخه پلاگین هیبریدی خوب به نظر خواهد رسید اما اگر بخش اعظم وقت خود را در بزرگراه‌ها سپری می‌کنید نسخه دیزلی این خودرو هنوز هم می‌تواند انتخاب بهتری باشد.
اولین قدم‌های رنجروور در حوزه الکتریکی سازی به‌صورت مناسبی برداشته شده اما خب نقاط ضعف معمول خودروهای پلاگین هیبریدی به چشم می‌خورد. اگر عموماً در فواصل زیاد رانندگی می‌کنید احتمالاً نسخه پلاگین هیبریدی مناسب شما نخواهد بود؛ اما اگر بیشتر در شهر بوده و به شارژر مناسب دسترسی دارید می‌توانید اسپورت PHEV را بخرید که هنوز هم یک شاسی‌بلند تواناست. همچنین به‌روزرسانی‌های مدل سال 2018 باعث شده‌اند یکی از دل‌چسب‌ترین شاسی بلندهای بزرگ بازار بهتر هم بشود.

 
مشخصات رنجروور اسپرت 2.0L Si4 PHEV Autobiography Dynamic
قیمت: 84400 پوند
پیشرانه: واحد الکتریکی 85 کیلوواتی و 2 لیتری بنزینی
قدرت: 399 اسب بخار
گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *