رموز مهندسی بوگاتی شیرون را تماشا کنید!

تاریخ: 14 خرداد 1397

اگر یک خودرو در دنیا وجود داشته باشد که نیازمند مهندسی فوق‌العاده باشد بی‌شک آن یک خودرو بوگاتی شیرون خواهد بود. در کل تولید یک خودروی گران‌قیمت برای پولداران دنیا نیازمند چیزی بیش از اسب بخار قابل‌توجه و شتاب گیری فوق‌العاده می‌باشد.
و چیزهایی که بوگاتی ارائه کرده واقعاً احساس‌برانگیز هستند: پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری کواد توربوی شیرون قدرت 1479 اسب بخاری و گشتاور 1600 نیوتون متری داشته و این گشتاور تنها از دور 2 هزار پیشرانه در دسترس است. این قدرت باور نکردنی از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ‌ها فرستاده می‌شود.
بوگاتی ادعا می‌کند شیرون قادر است تنها در عرض 2.5 ثانیه از زمین کنده شده و به سرعت 100 کیلومتر در ساعت شلیک شود. شتاب صفر تا 200 و صفر تا 300 کیلومتر در ساعت شیرون نیز به ترتیب 6.1 و 13.1 ثانیه اعلام شده و این خودرو برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر در ساعت نیز به 32.6 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت شیرون به 420 کیلومتر در ساعت محدود شده و بوگاتی ادعا می‌کند حداکثر سرعت این خودرو را تست نکرده است.
یکی از باسابقه‌ترین رانندگان مسابقه‌ای آقای اندی والاس که مسابقات لمانز را پیروز شده و مک لارن F1 را به حداکثر سرعت رکوردشکن خود رسانده برخی از رموز مهندسی بوگاتی شیرون را به ما نشان می‌دهد. او می‌گوید ابعاد قابل‌توجه پیشرانه و گیربکس این خودرو تنها به خاطر وجود 16 سیلندر نبوده بلکه مسئله قابلیت دوام نیز مطرح بوده است.
علیرغم تولید 1500 اسب بخار قدرت، این پیشرانه هنوز هم کمتر از 100 اسب بخار به ازای هر سیلندر تولید می‌کند. والاس می‌گوید خودروهایی وجود دارند که تنها با نگهداری صحیح و عادی در کیلومتر بالای 160 هزار کیلومتر هم درست همانند زمان صفرکیلومتر بودن حرکت می‌کنند.

البته بوگاتی شیرون خودروی اعداد نیست. این یک جادوی مهندسی بوده و شاید کامل‌ترین موشک کروز زمینی در دنیا می‌باشد؛ و به همین خاطر همگی باید به آن احترام بگذاریم…

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *