صندلی های سفارشی آفرود

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ


شاید هنگام تجهیز خودروی آفرود خود اهمیت کمتری برای نشیمنگاهتان قائل شوید . این کار را نکنید. صندلی خوب و مناسب موجب راحتی شما می شود و حتی در سخت ترین سواری ها شما را ایمن نگه می دارد. این روزها، رانندگان سرسخت وانت ها، SUVها و درشکه چی ها صندلی های تعلیقی را می پسندند، که راننده را در شبکه ای از کابل های الاستیک معلق نگه می دارد. این شبکه بندی زیر رویه صندلی قرار دارد و نیروی اعمال شده بر راننده را در تکان های شدید و پیچیدن به این طرف و آن طرف کاهش می دهد. این امر موجب می شود تمرکز راننده به رانندگی معطوف باشد، نه به تلاش برای صاف نشستن روی صندلی.
مانند همه تجهیزات آفرود، شیطان در جزئیات است (یعنی جزئیات و ریزه کاری ها اهمیتی دارند که شاید دور از چشم بمانند – مترجم).

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

همه چیز از فریم شروع می شود. فریم باید از لوله فولادی خفیف ساخته شده باشد، که باعث می شود شالوده صندلی محکم و سبک باشد. بعد از آن، باید کیفیت سیستم تعلیق را چک کنید. شبکه بندی باید با بندهای مخصوص درجه نظامی ها بافته شده باشد و تسمه های لاستیکی هم داشته باشد تا از استخوان دنبالچه بیشتر محافظت شود. آستریِ با کیفیتی روی سیستم تعلیق را به صورت یکپارچه و بدون درز می پوشاند و با کابل های فوق محکم چترهای نجات به فریم وصل می شود. ابر یا فومی که به آستر وصل می شود ساخت سفارشی را راحت و متنوع می کند. برخی تولیدکنندگان صندلی زیرسازی ابری را متناسب با شکل و فرم بدن و پوزیشن رانندگی شما می سازند. و بالاخره اینکه، روکش صندلی باید از پارچۀ رویه وینیل ساخته شود تا دوام بیشتری داشته باشد و دارای سوراخ ها و چاک های لازم برای سیستم های مهار 3، 4، یا 5 نقطه باشد.
در مورد ATVها و UTVها، تصمیم گیری برای صندلی ها باید به غیر از پیکره و شکل ظاهری شامل اجزاء سازنده هم باشد. شکل سنتی ATV دارای صندلی موتور سیکلتی برای یک نفر راننده است. اما ATVهای جدیدتر در دو مدل عرضه می شوند که دو نفر راحت در آن می نشینند. بعضی مدل ها هم با یک فرایند ساده و سریع از مدل یک نفره “کاری” به مدل دونفره “بازی” تبدیل می شوند که در آن صندلی مسافر تا می شود و از قسمت بار در عقب ماشین بیرون می رود.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ


اگر معمولا دو یا چند نفر را با خود می برید UTV می تواند گزینه بهتری باشد. خودروهای یوتیلیتی به طور استاندارد با صندلی پهلوبه پهلو برای دونفر عرضه می شوند، و بعضی مدل ها هم برای 4 نفر صندلی دارند. معمولا می توانید بین صندلی های نیمکتی و تک نفره انتخاب کنید، که مورد دوم در زمین های سخت و دشوار راحتی و امنیت بیشتری دارد.

مترجم : علیرضا فروغی فر
منبع : پارس تیونینگ

درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *