فورد موستانگ شلبی GT350 2019، تیزتر و شیک‌تر!

خشن‌ترین موستانگ فورد خشن‌تر شده است! شلبی GT350 برای مدل سال 2019 تغییراتی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به دقت بیشتر و توازن بهتر اشاره کرد. شایان ذکر است پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری شلبی هم در جاده و هم در پیست تواناتر شده است.
سیستم تعلیق MagneRide استاندارد این خودرو بازطراحی شده و دارای فنرهای جدید است که باعث شده خودرو رفتار تیزتری داشته باشد. با استفاده از تست‌های پیست رقابتی فورد، هم‌اکنون سیستم کنترل پایداری سه‌حالته شلبی GT350 بهبود یافته است.
فورد همراه با میشلین مطمئن شده که محصول عضلانی‌اش چسبندگی بیشتری دارد. لاستیک‌های جدید میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 دارای الگوهای خاص شلبی بوده و رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی جدید را در آغوش گرفته‌اند. ترمزهای برمبو که در جلو 6 پیستون و در عقب 4 پیستون دارند تغییری نداشته‌اند اما اسپویلر خودرو بازنگری شده و به خاطر بهبود عملکرد آئرودینامیکی شلبی GT350 می‌توان فلاپ را سفارش داد.
زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری می‌تپد. ردلاین این پیشرانه در 8250 دیده می‌شود و قدرت 526 اسب بخاری و گشتاور 581 نیوتون متری باعث عملکرد دیوانه‌واری می‌شوند. این پیشرانه به یک گیربکس 6 سرعته دستی متصل است.
بیلی جانسون راننده فورد در مسابقات استقامت جهانی می‌گوید: “علاوه بر بهبود چسبندگی، ترمز و شاسی، شلبی GT350 سطح کاملاً جدیدی از پرفورمنس رانندگی را ارائه می‌کند. این یک خودروی فوق‌العاده برای راننده‌های حرفه‌ای و آماتور بوده و باعث می‌شود راننده حس ابر قهرمان داشته باشد. شلبی در پیچ‌ها احساس‌برانگیز بوده و از راننده می‌خواهد در سر پیچ‌ها خودرو را بیشتر تحت‌فشار بگذارد.”
اما بحث پرفورمنس تنها نقطه تمرکز فورد نبوده زیرا کابین نیز با تجهیزات بیشتر به‌روز شده است. پانل پشت آمپرهای آلومینیومی با عناصر جدید روی درب‌ها جفت شده است. صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو تغییری نداشته‌اند اما هم‌اکنون به‌صورت برقی قابل تنظیم بوده و دارای همان پوشش جیر میکو هستند. همچنین یک سیستم صوتی با 12 بلندگو وجود دارد که دست‌پرورده هارمن بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 به‌صورت استاندارد از صفحه‌نمایش 8 اینچی استفاده می‌کند.
دو رنگ بدنه آبی ولوسیتی و آبی فورد پرفورمنس برای اولین بار در دسترس هستند. خریداران همچنین می‌توانند نوارهای مسابقه‌ای کارخانه‌ای را با رنگ‌های مشکی، سفید و آبی سفارش دهند. البته چیزی که خریداران قادر به سفارشش نیستند همان به‌روزرسانی‌های عملکردی نسخه استاندارد موستانگ است.

فورد می‌گوید پس از بازخوردهای گرفته شده از مشتریانی که ظاهر فعلی شلبی را دوست دارند، تمرکز خود را روی شاسی گذاشته و ظاهر آن اولویت نبوده است؛ و البته این موضوع کاملاً پذیرفتنی است زیرا برخلاف نمای جلوی موستانگ استاندارد، شلبی برای پیست طراحی شده است. این مهندسی چشمگیر ارزان نبوده و استفاده از چراغ‌های جدید برای خودرویی نسبتاً تولید محدود خیلی انتخاب مناسبی نمی‌باشد.

البته درک نمی‌کنیم چرا فورد از پشت آمپرهای تمام دیجیتال خود برای GT350 استفاده نکرده است.
فورد شلبی GT350 2019 از اوایل سال 2019 به فروش خواهد رسید اما جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن هنوز اعلام نشده است.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *