لاستیک‌های چهارفصل گران‌قیمت ارزش خرید ندارند!

موسسه AAA به تازگی مطالعه جالبی را انجام داده و در آن لاستیک‌های چهارفصل ارزان و گران‌قیمت را در تست‌های سنگین پرفورمنس شرکت داده است.
به عنوان بخشی از این مطالعه، AAA تعدادی از تست های متنوع را با فورد F-150 و تویوتا کمری انجام داده است. این خودروها دارای معمول‌ترین ابعاد لاستیک‌ها بوده‌اند. این موسسه می‌گوید از فورد و تویوتا به خاطر اینکه پرفروش‌ترین خودروها بین سال‌های 2013 و 2016 بوده‌اند استفاده کرده است.
خب به نتایج بپردازیم. این موسسه می‌گوید به‌طور متوسط لاستیک‌های جدید گران‌قیمت بسیار بهتر از لاستیک‌های جدید ارزان‌قیمت عمل نمی‌کنند. AAA خاطرنشان می‌سازد این موضوع درباره فاصله توقف روی جاده‌های خیس، شتاب گیری در جاده‌های خیس و میزان سر و صدا، لرزش و ناهنجار صادق است.
این یک یافته سورپرایز کننده است و می‌تواند مانع پرداخت چند صد دلار اضافی برای خرید چنین لاستیک‌هایی شود. همان‌گونه که AAA می‌گوید، در خودروی فورد F-150، یک دست لاستیک گران‌قیمت به‌طور متوسط 203.80 دلار گران‌تر از لاستیک‌های ارزان‌تر می‌باشد. این تفاوت قیمتی در تویوتا کمری به 247.52 دلار می‌رسد.
اما در بحث لاستیک‌های دست‌دوم و ساییده شده خریداران باید دقت کنند زیرا نتایج به وضوح نشان می‌دهند که این‌گونه لاستیک‌ها نقاط ضعف فراوانی دارند. در مورد F-150، فاصله توقف در جاده‌های خیس 44 درصد افزایش می‌یابد.
این موضوع درباره کمری نیز صادق است زیرا فاصله توقف با استفاده از لاستیک‌های ساییده شده 42 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در کل AAA می‌گوید فاصله توقف تویوتا کمری 26.5 متر و فورد F-150 26.2 متر افزایش می‌یابد. توانایی هندلینگ کمری نیز کاهش 33 درصدی را نشان می‌دهد درحالی‌که این رقم برای فورد 28 درصد می‌باشد.
شتاب گیری هر دو خودرو نیز با استفاده از لاستیک‌های ساییده شده افت می‌کند. این افت شتاب در جاده‌های خیس برای تویوتا 28 درصد و برای فورد نیز 33 درصد است.
اگرچه لاستیک‌های ساییده شده باید حتماً تعویض شوند اما AAA می‌گوید دستورالعمل‌های کنونی لاستیک سازان برای تعویض لاستیک‌ها مناسب نبوده و لاستیک‌ها را باید زودتر از آنچه گفته شده تعویض کرد.
v

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *