لوگوی هیوندای چه چیزی را نشان می‌دهد؟!

تاریخ: 20 خرداد 1397

در دنیای امروزی که کوچک‌ترین حرکتی از نظرها پنهان نمی‌ماند بیش از هر چیز دیگری ضرورت طراحی درست نمادها یا بهتر بگوییم لوگوها را نشان می‌دهد. یک لوگوی ظریف و زیبا که در سریع‌ترین زمان ممکن مفهوم خود را برساند سریعاً در خاطره‌ها ماندگار خواهد شد و همین امر نشان دهنده اهمیت بحث برندینگ و تصویرسازی است.
در این مطلب می‌خواهیم به لوگوی خودروساز مشهور کره‌ای یعنی هیوندای بپردازیم. نشان این شرکت چیزی بیشتر از حرف H است. علاوه بر اینکه لوگوی هیوندای حرف اول نام این شرکت را نشان می‌دهد بلکه به دو فرد که با یکدیگر دست می‌دهند اشاره دارد. یکی از آن‌ها مصرف‌کننده و دیگری نیز خودروساز است. پل بین دو ستون نیز دست دادن آن دو نفر را تداعی می‌کند.
به نظر نمی‌رسد که فهمیدن این موضوع برای خبرنگاران خیلی سخت بوده باشد مخصوصاً اینکه افراد سخت‌کوش همیشه در وب‌سایت‌های خودروسازان نیز حضور دارند. شاید هم یافته‌های خبرنگاران خیلی رسانه‌ای نشده است.
لوگوی اکثر کمپانی‌ها چیزی بیشتر از یک شناسه به منظور نمایش به یک جمعیت مصرف‌گرا و اقتصاد نیستند. اگر این لوگوها برجسته شده و قابل‌تشخیص باشند بنابراین تیم بازاریابی کار خود را به خوبی انجام داده است؛ اما اغلب اوقات لوگوها چیزی بیشتری از نام آن کمپانی را نشان می‌دهند. معانی پنهانی در طراحی لوگوها وجود داشته و این موضوع از همان آغاز طراحی لوگو در ذهن طراح قرار دارد.
واضح است که با گذشت زمان و بر پایه سلایق زمانه لوگوها نیز تغییر می‌کنند. این امر نشان دهنده زمان بوده و لوگوی هیوندای نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک بیضی و حرف H اولین لوگوی هیوندای نبوده است.
زمانی بود که هیوندای از حروف HD برای نماد خود استفاده می‌کرد. گفته می‌شود هیوندای درباره اشتباه گرفته شدن نماد H خود با لوگوی H هوندا نگرانی‌های زیادی داشت. البته حتی با وجود چنین شباهت‌هایی، مشتریان تفاوت‌های بین دو شرکت را تشخیص می‌دهند.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *