مسابقه درگ و ترمز آکورا NSX و مرسدس-ای‌ام‌جی GT R

پس از سرشاخ شدن نسل اول هوندا NSX با جدیدترین نسل سیویک تایپ R، دست‌اندرکاران نشریه بریتانیایی Carwow جدیدترین نسل سوپرکار NSX را در برابر جانور جهنم سبز یعنی مرسدس-ای‌ام‌جی GT R قرار داده‌اند. اگرچه هر دو خودرو به فرم کوپه و پرفورمنس هستند اما تفاوت‌های آن‌ها به قدری زیاد است که نیازی به گفتن ندارد.
اما باید گفت ای‌ام‌جی بسیار سبز ما دیفرانسیل عقب بوده درحالی‌که NSX چهار چرخ محرک بوده و در یک مسابقه درگ مزیت نسبی خواهد داشت. بعد به قوای محرکه می‌رسیم که در GT R از نوع 8 سیلندر 4 لیتری بای توربوی سنتی است درحالی‌که رقیب ژاپنی از پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری بای توربو با 3 پیشرانه الکتریکی سود می‌برد. سلاح آفالترباخ قدرت 577 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری داشته درحالی‌که آکورا NSX قدرت ترکیبی 573 اسبی و گشتاور 645 نیوتون متری دارد.

شاید با خود بگویید NSX به خاطر گشتاور پایین‌تر خود شانسی در برابر مرسدس ندارد اما پاسخ سریع پیشرانه‌های الکتریکی قطعاً وضعیت متفاوتی را رقم می‌زنند. این موضوع در شروع درگ واضح بوده و NSX سریعاً اوضاع را در دست می‌گیرد درحالی‌که به نظر می‌رسد GT R در استارت بسیار کند است. این خودرو فاصله را کم می‌کند اما در نهایت باید بگوییم NSX مسافت 400 متر را در 10.8 ثانیه طی می‌کند که نیم ثانیه سریع‌تر از عدد ادعایی می‌باشد.

اما اوضاع درباره تست درگ رولینگ (تست در حال حرکت) کاملاً متفاوت بوده است. این تست در سرعت 80 کیلومتر در ساعت و در دنده سه برگزار شده و اینجاست که تفاوت‌های بین طراحی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک اهمیت کمتری دارد؛ اما در این حالت هم آکورا به خاطر قدرت الکتریکی خود کمی پیش می‌افتد اما نهایتاً مرسدس است که توانایی‌های خود در شتاب گیری سنگین را نشان می‌دهد.

همچنین تصمیم گرفته شده توان ترمزهای سرامیک کربنی این دو خودرو در سرعت 112 کیلومتر در ساعت نیز محک زده شود. اینجا فاکتور وزن اهمیت زیادی دارد. GT R وزن 1630 کیلویی داشته درحالی‌که NSX حدود 95 کیلوگرم سنگین‌تر است. مرسدس در فاصله کوتاه‌تری متوقف شده و این مسابقه را برنده می‌شود.
هر دو خودروساز در حالی توسعه نسخه‌های داغ‌تر از محصولات خود بوده و گفته می‌شود بلک سریز مرسدس در سال 2020 و تایپ R آکورا در سال 2019 وارد میدان خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *