معرفی برترین پیشرانه‌های سال 2018

پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری بار دیگر پیروز کلی جوایز پیشرانه بین‌المللی سال 2018 شد و پس از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری اکوبوست فورد به دومین پیشرانه‌ای تبدیل شد که سه سال متوالی به این عنوان دست یافته است.
پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی پورشه نیز در رده‌بندی کلی رتبه دوم را به دست آورده و قلب آهنین 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری نیز تکمیل کننده پودیوم است.
هیئت‌داوران پیشرانه برتر سال را داوران کاملاً مستقلی تشکیل می‌دهند و این رویداد برای بیستمین سال متوالی در آلمان برگزار شده است.
پیشرانه 8 سیلندر فراری که با کد F154CB شناخته می‌شود به عنوان بهترین پیشرانه 20 سال گذشته نیز انتخاب شده و عنوان “بهترین بهترین‌ها” را نیز به خانه برده است.
این خودروساز ایتالیایی همچنین در دیگر کلاس‌ها نیز خوش درخشیده و جایزه پیشرانه جدید را با قلب آهنین 12 سیلندر 6.5 لیتری به دست آورده و همچنین در بخش پیشرانه پرفورمنس و بخش پیشرانه‌های 3 تا 4 لیتر نیز با همان پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو موفق ظاهر شده است.
Dean Slavnich همکار رئیس جوایز پیشرانه بین‌المللی سال می‌گوید:
فراری با پیشرانه 8 سیلندر خود نشان داده که حتی سخت‌گیرترین خریداران نیز خواهان پیشرانه‌های کاراتر و کوچک‌تر هستند. در واقع این پیشرانه ترکیب فوق‌العاده‌ای از پرفورمنس و غرش خاص مارانللو بوده و به همین خاطر در سه سال پیش شکست‌ناپذیر نشان داده است.
Slavnich اضافه می‌کند:
پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری یاد شده در مدل 488 GTB بکار رفته و نمونه‌ای فوق‌العاده از یک پیشرانه توربوی پرفورمنس است که راه خود را از رقبا جدا کرده و البته بازنگری و بهبود آن در مدل 488 پیستا باعث شده بهترین پیشرانه دنیا بازهم بهتر شود. بی‌شک شاهد شاهکاری مهندسی از سوی فراری هستیم. نبود تأخیر توربو، تحویل نرم قدرت، غرش بی‌نظیر و قدرت زیاد باعث شده‌اند این پیشرانه 8 سیلندر یک اثر هنری لقب گیرد.
همچنین فولکس‌واگن نیز با پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی خود در بخش پیشرانه‌های زیر 1 لیتر پیروز بوده و تسلا نیز عناوین بهترین پیشرانه سبز و قوای محرکه الکتریکی را به دست آورده است.
در ادامه پیشرانه پیروز هر بخش را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

پیشرانه بین‌المللی سال 2018

پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی پورشه
پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری
قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فولکس‌واگن
پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی آئودی
پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی پژو-سیتروئن
پیشرانه 2 لیتری توربوی پورشه

– بهترین بهترین‌ها

پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فورد
پیشرانه 3.2 لیتری ب ام و M
پیشرانه 1.4 لیتری TSI فولکس‌واگن
پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید سینرژی تویوتا
پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
پیشرانه 3 لیتری توئین توربوی ب ام و
پیشرانه روتاری رنسیس مزدا
پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری تویوتا
پیشرانه 1 لیتری IMA هوندا
پیشرانه 4.4 لیتری والو ترونیک ب ام و
پیشرانه 875 سی‌سی توئین ایر فیات

– پیشرانه پرفورمنس سال

پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
پیشرانه 4 لیتری بوکسوری پورشه
پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری
پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی
پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری آئودی
پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ب ام و M

– پیشرانه جدید سال

پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری فراری
پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ب ام و M
پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی 48V مرسدس بنز
پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربوی هیبریدی پورشه
پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری توربوی آئودی
پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مک لارن

– پیشرانه سبز سال

قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
قوای محرکه تمام الکتریکی ب ام و
قوای محرکه تمام الکتریکی جنرال موتورز
پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر و سوپرشارژر هیبریدی ولوو
قوای محرکه تمام الکتریکی رنو-نیسان

– قوای محرکه الکتریکی سال

قوای محرکه تمام الکتریکی تسلا
قوای محرکه تمام الکتریکی ب ام و
قوای محرکه تمام الکتریکی جنرال موتورز
قوای محرکه تمام الکتریکی رنو-نیسان
قوای محرکه تمام الکتریکی فولکس‌واگن
قوای محرکه تمام الکتریکی هیوندای-کیا

– پیشرانه زیر 1 لیتر سال

پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فولکس‌واگن
پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی فورد
پیشرانه 2 سیلندر 647 سی‌سی الکتریکی-بنزینی ب ام و
پیشرانه 3 سیلندر 988 سی‌سی توربوی هوندا
پیشرانه 3 سیلندر 898 سی‌سی توربوی رنو-نیسان
پیشرانه 3 سیلندر 999 سی‌سی توربوی جنرال موتورز

– پیشرانه 1 تا 1.4 لیتری سال

پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوی پژو-سیتروئن
پیشرانه 1.4 لیتری TFSI ACT فولکس‌واگن
پیشرانه 1.4 لیتری TFSI فولکس‌واگن
پیشرانه 1.4 لیتری TFSI الکتریکی-بنزینی فولکس‌واگن
پیشرانه 1.2 لیتری توربوی تویوتا
پیشرانه 1.4 لیتری توربوی مولتی ایر فیات-کرایسلر

– پیشرانه 1.4 تا 1.8 لیتری سال

پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری هیبریدی ب ام و
پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوی ب ام و
پیشرانه 1.5 لیتری TSI Evo فولکس‌واگن
پیشرانه 1.8 لیتری TFSI آئودی
پیشرانه 1.5 لیتری توربوی هوندا
پیشرانه 1.8 لیتری الکتریکی-بنزینی تویوتا/لکسس

– پیشرانه 1.8 تا 2 لیتری سال

پیشرانه 2 لیتری توربوی پورشه
پیشرانه 2 لیتری توربوی مرسدس-ای ام جی
پیشرانه 2 لیتری توربوی هوندا
پیشرانه 2 لیتری TFSI آئودی
پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توئین توربوی ب ام و
پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژر سوپرشارژر ولوو

– پیشرانه 2 تا 2.5 لیتری سال

پیشرانه 5 سیلندر 2.5 لیتری توربوی آئودی
پیشرانه 2.5 لیتری توربوی پورشه
پیشرانه 2.3 لیتری توربوی فورد
پیشرانه 2.4 لیتری الکتریکی-بنزینی تویوتا/لکسس
پیشرانه 2.1 لیتری CDI مرسدس بنز
پیشرانه 2.5 لیتری توربوی سوبارو

– پیشرانه 3 تا 4 لیتری سال

پیشرانه 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربوی فراری
پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مرسدس-ای ام جی
پیشرانه 4 لیتری بوکسوری پورشه
پیشرانه 3.8 لیتری توربوی بوکسوری پورشه
پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مک لارن
پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری تری توربوی TDI آئودی/بنتلی

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *