معرفی فولکس جتا بونویل، تلاش برای رکوردشکنی!

قطعاً زمانی که به خودروهای پرسرعت و رکوردشکن فکر می‌کنید محصولاتی عادی و پیش پا افتاده همچون فولکس‌واگن جتا به ذهنتان خطور نمی‌کنند؛ اما فولکس‌واگن می‌خواهد این تصویر ذهنی را تغییر دهد زیرا ژرمن‌ها در حال آماده شدن برای معرفی جتا 2019 در هفته سرعت بونویل می‌باشند. این سدان به منظور دست‌یابی به عنوان سریع‌ترین خودروی کلاس BGC/G باید سریع‌تر از 335.5 کیلومتر در ساعت حرکت کند.
موسسه THR در کالیفرنیا وظیفه هندل کردن این جتا را بر عهده دارد. این شرکت سیستم تعلیق سدان آلمانی را به حدی کم کرده که اساساً می‌توان آن را یک کروکدیل دانست که روی زمین می‌خزد. THR همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود را برای کشش بیشتر روی نمک نصب کرده است. لاستیک‌های نازک نیز به معنی مقاومت چرخشی کمتر بوده و البته راننده برای کاهش سرعت می‌تواند یک جفت چتر نجات نصب شده در بخش عقب را فعال نماید. داخل کابین این جتا کاملاً سبک شده اما یک رول کیج و صندلی مسابقه‌ای به چشم می‌خورد.
جتا بونویل همچنان از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو EA888 استفاده می‌کند. فولکس‌واگن با اصلاحاتی باعث افزایش خروجی پیشرانه شده اما هنوز به جزئیات فنی آن اشاره‌ای نداشته است. احتمالاً قدرت این پیشرانه بسیار بیشتر از حالت استاندارد خواهد بود.
جتا در حال حاضر تنها با پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوی 147 اسب بخاری در دسترس است؛ اما پیشرانه 2 لیتری یاد شده در نسل جدید جتا GLI عرضه خواهد شد و ظاهراً همان قدرت 220 اسبی و گشتاور 349 نیوتون متری مدل GTI را خواهد داشت. خریداران می‌توانند یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه را انتخاب کنند. این سدان همچنین دارای سیستم تعلیق عقب مستقل و چند اتصالی خواهد بود.
فولکس‌واگن با نمک بونویل بیگانه نیست. آن‌ها در سال 2016 با شرکت THR برای ساخت یک بیتل با قدرت 543 اسب بخار که توانست به سرعت 330.111 کیلومتر در ساعت دست یابند همکاری کردند. در سال 2012 هم فولکس‌واگن یک جتای هیبریدی را آماده کرد که به رکورد سرعت 299.842 کیلومتر در ساعت دست یافت. اگرچه بیتل رکوردی را ثبت نکرد اما در سرعت 295 کیلومتر در ساعت تصادف کرد و شرکت از تصاویر تصادف آن در تبلیغات خود استفاده کرد.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *