معرفی نسخهٔ اسپرت فولکس‌واگن پاسات GT در نمایشگاه دیترویت

فولکس‌واگن اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس 2016 نسخهٔ اسپرت نمونهٔ آمریکایی سدان پاسات را با نام GT و به‌عنوان یک کانسپت معرفی نمود. حال حدود یک سال بعد این شرکت آلمانی نسخهٔ تولیدی این سدان اسپرت را در نمایشگاه دیترویت 2018 رونمایی کرده است. این مدل که اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ پاسات محسوب می‌شود، توسط فولکس‌واگن آمریکای شمالی طراحی شده است.

با نگاه به تصاویر پاسات GT می‌توان به‌وضوح دید که این خودرو تا حد زیادی مشابه نسخهٔ کانسپت است. این سدان اسپرت در بیرون به‌صورت استاندارد به چراغ‌های LED و دی‌لایت مجهز شده درحالی‌که سپر جلوی اسپرت آن از محصولات R-Line فولکس‌واگن الهام گرفته و جلوپنجره نیز از نوع لانه‌زنبوری است. در بالا و پایین جلوپنجره خطوط قرمزرنگی کشیده شده که بادآورد گلف GTI است درحالی‌که سقف و آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ نیز تکمیل‌کننده نمای اسپرت پاسات GT هستند.

در بخش عقبی خودرو اسپویلر مشکی‌رنگ کوچکی کار شده و چراغ‌های LED عقب نیز کمی تیره‌تر شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این قسمت نیز سپر اسپرت با دو سر اگزوز در طرفین آن است. نشان GT روی گلگیرهای جلو به همراه رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی تورنادو نیز از دیگری ویژگی‌هایی هستند که پاسات GT را از نمونهٔ معمولی متمایز می‌کنند. از پشت رینگ‌های اسپرت خودرو هم کالیپرهای ترمز قرمزرنگی دیده می‌شوند که بر شخصیت اسپرت این سدان آلمانی تأکید دارند.

ویژگی‌های اسپرت به داخل پاسات GT هم کشیده شده است به‌نحوی‌که در کنسول مرکزی و دریچه‌های تهویه تریم مشکی پیانو کار شده و اطراف نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو را نیز تریم فیبر کربنی احاطه کرده است. پوشش سقف مشکی‌رنگ، صندلی‌های مشکی‌رنگ با بخش میانی خاکستری‌رنگ و دوخت برجسته، پوشش چرمی غربیلک فرمان و نشان GT آلومینیومی روی بخش داخلی رکاب‌ها هم از دیگر ویژگی‌های داخلی اسپرت پاسات GT هستند.

در زیر کاپوت پاسات GT اما تغییری صورت نگرفته و همان پیشرانهٔ 3.6 لیتری VR6 با 280 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر قرار دارد که در نسخه‌های معمولی پاسات هم دیده می‌شود. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک با پارس تیونینگ‌های تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان انتقال پیدا می‌کند. البته فولکس‌واگن گفته است که ارتفاع پاسات GT نسبت به نسخه‌های معمولی کاهش پیدا کرده ولی فعلاً مشخص نیست که این کاهش به چه میزان بوده است.

پاسات GT در هر صد کیلومتر در شهر 12.3 و در بزرگراه 8.4 لیتر بنزینی مصرف می‌کند و از ویژگی‌های استاندارد آن می‌توان به کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل به همراه دو پورت USB برای سرنشینان جلو و عقب اشاره کرد. قیمت این سدان اسپرت از 29,090 دلار آغاز می‌شود و به گفتهٔ فولکس‌واگن در سه‌ماههٔ دوم سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش این شرکت در ایالات‌متحده خواهد شد.

 

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *