معرفی نسل جدید ون مزدا فلایر واگن در ژاپن

مزدا نسل جدید ون کی کار خود بنام فلایر واگن را در دو نسخهٔ استاندارد و کاستوم استایل در ژاپن معرفی کرده است. البته این خودرو بر اساس سوزوکی Spacia ساخته شده و در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ Spacia محسوب می‌شود. این ون کوچک از ویژگی‌های طراحی برجسته‌تری برخوردار شده که آن‌را به‌طور قابل‌توجهی جذاب‌تر از سلفش کرده است. نسخهٔ استاندارد فلایر واگن همانند یک کی کار متعارف به نظر می‌رسد اما به گفتهٔ مزدا این مدل از خط کمر متمایزی بهره می‌برد که بر ضخامت بدنهٔ آن تأکید دارد.

مدل کاستوم استایل اما نمای جالب‌تری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد زیرا این مدل از نمای جلویی متفاوتی سود می‌بَرَد که در آن جلوپنجره‌ای بزرگ با چراغ‌های LED باریک کار شده است. این مدل همچنین از تریم کرومی و چراغ‌های مه شکن جلو هم بهره‌مند است. هردو مدل اما ظاهر جعبه‌ای شکلی دارند اما مدل کاستوم استایل لوکس‌تر و همین‌طور اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

نمای داخلی فلایر ساده به نظر می‌رسد. در جلوی راننده صفحه آمپر کوچکی قرار دارد که تنها شامل یک سرعت‌سنج بزرگ و نمایشگر دیجیتالی کوچکی می‌شود اما در میانهٔ داشبورد یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است. برای این ون کوچک غربیلک فرمان اسپرت و تریم فلزی هم قابل سفارش است. علاوه بر این‌ها، مزدا خاطرنشان کرده است که فلایر واگن جدید فضای داخلی بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی داشته و ورود و خروج به آن‌هم بهتر صورت می‌گیرد. با وجود اندازهٔ کوچک، فلایر واگن به تکنولوژی‌های ایمنی زیادی چون سیستم هشدار برخورد، نوربالای خودکار و سیستم هشدار خروج از خط مجهز شده است.

در زیر کاپوت این ماشین نیز همانند اکثر کی کارهای ژاپنی پیشرانهٔ بسیار کوچکی قرار گرفته است. این ون با یک پیشرانهٔ 660 سی‌سی سه سیلندر بنزینی در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود که اولی 52 اسب بخار قدرت و 60 نیوتن متر گشتاور و دومی 64 اسب بخار قدرت و 98 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هردو نسخهٔ این پیشرانه به یک سیستم هیبریدی متصل هستند که شامل یک موتور الکتریکی کوچک با 3 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور می‌شود.

انتقال نیروی تولیدی این سیستم نیز توسط یک گیربکس CVT جدید صورت می‌گیرد که مصرف سوخت ماشین را به تنها 3.3 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. فلایر واگن در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. قیمت این ون کوچک ژاپنی از 1,333,800 ین (11,770 دلار) آغاز شده و نهایتاً به 1,908,360 (16,980 دلار) ین در مدل کاستوم استایل هیبریدی XT می‌رسد. مزدا فلایر واگن جدید از ماه فوریه در بازار داخلی ژاپن عرضه خواهد شد.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *