منع فولکس‌واگن از تبلیغ اعتماد به سیستم‌های ایمنی!

نمایش جدیدترین تبلیغ فولکس‌واگن که سیستم‌های ایمنی پولوی جدید را نشان می‌داد در بریتانیا ممنوع شد. مقامات بریتانیایی می‌گویند در این تبلیغ اعتماد و تکیه بر سیستم‌های کمک راننده نشان داده شده و این کار ممنوع است.
در تبلیغ یاد شده پسری را می‌بینیم که تصادفاتی با دوچرخه‌ها و کارت و موتورسیکلت داشته است. این پسر پس از بزرگ شدن یک دستگاه پولو را می‌راند و البته پدرش با ظاهر نگران نیز در کنار دستش نشسته است. تبلیغ فولکس‌واگن با نمایش نزدیک بودن به‌ تصادف با یک تراک سیستم پایش نقاط کور را نشان می‌دهد. همچنین سیستم ترمز خودکار نیز به او کمک می‌کند تا از تصادف با عابر پیاده جلوگیری نماید.

6 نفر از این تبلیغ فولکس‌واگن به اداره استانداردهای تبلیغات بریتانیا ASA شکایت کرده و ادعا داشته‌اند این تبلیغ با برجسته‌تر کردن مزیت‌های سیستم‌های ایمنی افراد را به رانندگی خطرناک‌تر تشویق می‌کند.
فولکس‌واگن این ادعاها را رد کرده و می‌گوید هیچ موضوعی که افراد را به رانندگی خطرناک، رقابتی و تهاجمی تشویق در تبلیغ یاد شده وجود ندارد.
این خودروساز آلمانی راننده حاضر در تبلیغات خود را به عنوان فردی دست و پا چلفتی و بدشانس که تصادفات زیادی داشته توصیف کرده و می‌گوید این موضوع را از طریق صحنه‌های طنز به تصویر کشیده است.
فولکس همچنین خاطرنشان ساخته تبلیغ تکنولوژی‌های ایمنی بدون نشان دادن شرایط خطرناک بالقوه غیرممکن می باشد. این شرکت می‌گوید عملکرد تکنولوژی‌های ایمنی را به‌طور دقیق و مؤثری نشان داده است.
البته ASA با گفته‌های فولکس موافق نبوده و می‌گوید استفاده از موقعیت‌های خطرناک و استفاده از تکنولوژی‌های ایمنی به این معنی است که در تبلیغ یاد شده تکیه و اعتماد به سیستم‌های ایمنی باعث می‌شود رانندگان مسئولیت‌پذیر نباشند.
در بیانیه ASA آمده است:
ما به این نتیجه رسیدیم که تکیه بر سیستم‌های ایمنی پیشرفته به گونه‌ای اغراق‌آمیز نشان داده شده و طرح کلی این تبلیغ فولکس افراد را به رانندگی غیرمسئولانه تشویق می‌کند. این تبلیغات نباید در فرم کنونی نشان داده شود. ما به فولکس‌واگن گفتیم که نباید با برجسته کردن سیستم‌های ایمنی خودروها باعث تشویق رانندگی غیرمسئولانه شود.

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *