نسل آیندهٔ دوج چارجر و چلنجر روی پلت‌فرم کنونی ساخته خواهند شد

تاریخ: 16 خرداد 1397

به گفته رئیس گروه فیات-کرایسلر، «سرجیو مارکیونه»، دوج‌های چارجر و چلنجر همچنان روی نسخه‌ای از همان پلت‌فرم کنونی، یعنی پلت‌فرم LX کرایسلر که پیشینه آن به سال ۲۰۰۵ و معرفی نسل نخست کرایسلر ۳۰۰ بازمی‌گردد، ساخته خواهند شد و این پلت‌فرم به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ بنابراین نسل‌های بعدی این دو خودرو برای حفظ خوی عضلانی خود، از نسخۀ بروز شدۀ همین پلت‌فرم استفاده خواهند کرد. پیش‌ازاین شایعاتی نشان دادند که ممکن است نسل آینده چلنجر و چارجر از پلت‌فرم جورجیو آلفارومئو استفاده کنند.
مارکیونه در این رابطه گفته است:
«مشکل پلت‌فرم جورجیو این است که از نظر اندازه و توانایی، بیشتر به عملکرد اروپایی نزدیک است تا اینکه بتواند میراث آمریکایی دوج را نشان دهد. هم‌اکنون به‌روزرسانی کلی پلت‌فرم LX در حال انجام است و مطمئناً پس از انجام این به‌روزرسانی‌ها، هیچ‌کس متوجهٔ ریشه‌های قدیمی این پلت‌فرم نخواهد شد».

اما پیش از آنکه نسل جدید چارجر و چلنجر به بازار آیند، مدل‌های هلکت این خودروها تا اواخر سال جاری فیس‌لیفی جزئی را تجربه خواهند کرد. تصاویر جاسوسی نشان می‌دهند چارجر از دماغه جدیدی برخوردار خواهد شد درحالی‌که یک تیزر رسمی از چلنجر نیز نشان می‌دهد که این ماسل کار هم با کاپوت جدیدی به بازار خواهد آمد. همچنین با خاتمه تولید چلنجر دیمن، دوج قصد دارد هلکت را کمی قدرتمندتر نماید و بنابراین احتمالاً قدرت پیشرانه آن به ۷۲۰ اسب بخار افزایش پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، برخلاف شایعات اخیر، برندهای دوج و کرایسلر همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. البته فیات-کرایسلر گفته است که هریک از این برندها روی اهداف خاصی تمرکز خواهند کرد؛ بنابراین در آینده کرایسلر بر روی مینی‌ون‌ها و همین‌طور توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار با همکاری Waymo تمرکز خواهد داشت درحالی‌که دوج حتی بیش از امروز به برندی عملکردی تبدیل خواهد شد و هردوی این برندها محصولاتی را صرفاً در آمریکای شمالی عرضه خواهند کرد.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *