نسل جدید تویوتا آوالون و رسیدن به نزدیکی‌های لکسس!

درحالی‌که کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها بخش عمده‌ای از بازار خودرو را تصاحب کرده‌اند اما تویوتا سدان سنتی خود را فراموش نکرده و در نمایشگاه دیترویت نسل جدید آوالون را معرفی کرده است. نسل جدید آوالون از طراحی بیرونی کاملاً جدید و پریمیومی برخوردار شده است که جذابیت بیشتری دارد. در نمای جلویی این سدان ژاپنی جلوپنجره‌ای عظیم کار شده که تقریباً به‌طور کامل نمای جلویی را پوشش داده است. اطراف این جلوپنجرهٔ بزرگ نیز چراغ‌های باریکی قرار دارند.

نمای جانبی آوالون جدید نیز عضلانی‌تر از قبل شده و بخش عقبی آن‌هم با چراغ‌های جدیدی که با نواری به هم متصل شده‌اند، کاملاً جدید به نظر می‌رسد. آوالون جدید روی پلت‌فرم جدید تویوتا یعنی TNGA ساخته شده که در سدان کوچک‌تر کمری هم بکار رفته است. سدان فول سایز تویوتا اما 4.98 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.43 متر ارتفاع دارد که این یعنی کشیده‌تر و عریض‌تر ولی کمی کم‌ارتفاع‌تر از نسل قبلی شده است. فاصلهٔ محوری آوالون جدید هم برابر با 2.87 متر است.

کابین آوالون جدید نیز کاملاً بازطراحی شده و نمای بسیار شیک و زیبایی پیدا کرده که به خودروهای پریمیوم نزدیک شده است. در اینجا بیش از همه نمایشگر بزرگ مرکزی خودرو جلب‌توجه می‌کند که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Entune 3.0 تویوتا را ارائه می‌کند. این سیستم امکان دسترسی به خدمات اتصالی، اینترنت وای فای، سیستم صوتی و… را فراهم می‌کند. از دیگر تجهیزات داخلی این سدان بزرگ نیز می‌توان به شارژ بی‌سیم تلفن همراه، کارپلی اپل، بیش از پنج پورت USB و انواع تریم‌های چوبی و چرمی اشاره کرد.

اما عدم پشتیبانی از اندروید اتو عجیب به نظر می‌رسد آن‌هم با توجه به اینکه درصد بالایی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از نوع اندروید هستند. در مقابل راننده نیز یک نمایشگر هفت اینچی به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته که به راننده امکان می‌دهد اطلاعات خودرو، تنظیمات ایمنی، ناوبری و سایر عملکردها را در مقابل خود مشاهده کند. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای 10 اینچی هم برای آوالون ارائه شده که بزرگ‌ترین نمونه در این کلاس محسوب می‌شود.

نیروی موردنیاز آوالون 2019 توسط دو قوای محرکهٔ مختلف تأمین می‌شود. پیشرانهٔ اول نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور 3.5 لیتری V6 با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است و گزینهٔ بعدی هم قوای محرکه‌ای هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی 650 ولتی است. انتقال نیرو در این مدل اما توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. فعلاً هیچ اعداد و ارقامی از خروجی این موتورها اعلام نشده است اما چون این دو گزینه بسیار مشابه قوای محرکهٔ نسل جدید کمری است، می‌توان حدوداً خروجی آن‌ها را تخمین زد چراکه پیشرانهٔ V6 در کمری 305 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور داشته و قوای محرکهٔ هیبریدی هم 206 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در سیستم تعلیق آوالون جدید هم ارتقاءهای قابل‌توجهی صورت گرفته که شامل استفاده از تعلیق متغیر با کمک‌فنرهای تطبیقی، کنترل مستقل هر چرخ، سنسورهای G عقب و جلو و تعلیق چند اتصالی عقب می‌شود. همچنین سه حالت رانندگی مختلف نیز برای خودرو در نظر گرفته شده که عبارت‌اند از معمولی، اقتصادی و اسپرت. در تیپ تورینگ اما حالت چهارمی بنام اسپرت پلاس نیز به این حالات اضافه می‌گردد. برای سکوت بیشتر کابین نیز سیستم کنترل نویز فعال، سیستم اگزوز جدید و ژنراتور جاذب صدا در نظر گرفته شده است.

یکی از سیستم‌های ایمنی نسل جدید آوالون سیستم استاندارد Safety Sense P تویوتا است که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان و نوربالای خودکار می‌شود. دیگر ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ آوالون 2019 نیز سیستم نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک عقب، مانیتور دید عقب و دید پانورامیک با هشدار می‌شود. درمجموع نسل جدید تویوتا آوالون با طراحی جدید، ویژگی‌های پیشرفته و کابین لوکس تا حد زیادی به ساخته‌های لکسس نزدیک شده است. تویوتا از اواخر بهار 2018 پذیرش سفارشات خرید آوالون را آغاز می‌کند و قیمت آن‌را نیز در آینده اعلام خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]
با پوشش لحظه‌به‌لحظۀ آخرین اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2018، در مجلۀ پارس تیونینگ همراه شما عزیزان هستیم…

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *