نقاط قوت و ضعف تویوتا راو 4 مدل 2018

کراس اوورهای کامپکت این روزها خریداران فراوانی داشته و یکی از خودروهایی که سابقه زیادی در این کلاس دارد تویوتا راو 4 بوده که برای اولین بار در سال 1994 معرفی شده است. راو 4 از آن زمان تاکنون حضور پررنگ خود در کلاس خاصش را حفظ کرده است.
راو 4 کنونی که در چهارمین نسل خود قرار دارد اخیراً عمل جراحی نسبتاً سنگینی را پشت سر گذاشته و ما در این نوشتار تلاش داشته‌ایم نقاط قوت و ضعف آن را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

نسخه هیبریدی: این مورد بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های راو 4 نسبت به رقبا است. البته نیسان روگ را باید فاکتور گرفت زیرا آن نیز دارای نسخه هیبریدی است. پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری به همراه دو واحد الکتریکی خروجی ترکیب 194 اسب بخاری را ارائه می‌کنند. مصرف سوخت این نسخه نسبت به برادران عادی خود کاملاً کم بوده و این موضوع را با خرید آن خواهید فهمید.

مصرف سوخت فوق‌العاده: حتی بدون خرید نسخه هیبریدی راو 4 بازهم به مدل‌هایی خواهید رسید که در سیکل ترکیبی مصرف سوخت 9 لیتری داشته و برای خودرویی در این کلاس کاملاً خوب محسوب می‌شود.

فضای کابین کاملاً جادار: راو 4 مزیت‌های فراوانی در فضاسازی کابین دارد. فضای پا و سر زیادی در جلو و عقب وجود داشته و صندلی‌های نیمکتی عقب که تا می‌شوند راحتی سرنشینان را افزایش خواهند داد. با تا کردن صندلی‌های عقب به فضای محفظه بار چشمگیری دست پیدا خواهید کرد.

سواری راحت و آرام: با اینکه راو 4 به اندازه برخی از رقبای سرزنده‌تر خود سواری دینامیکی ندارد اما از نظر راحتی سواری می‌درخشد. سر و صدای سیستم به خوبی سرکوب شده و جاده‌های ناهموار اکثر اوقات نمی‌توانند تأثیر منفی بر کابین بگذارند.

ارزش فروش دوباره فوق‌العاده: هرچه باشد راو 4 محصولی از تویوتا بوده بنابراین انتظار دارید که ارزش فروش دوباره این خودرو بالا باقی بماند.

ظاهر نه چندان دل‌چسب: علیرغم داشتن تریم اسپورت که باعث جذابیت نسبی می‌شود، اکثریت تریم های راو 4 ظاهری کاملاً خسته کننده و پیش‌بینی پذیر دارند. کابین نیز همین‌گونه بوده و حتی تریم های لوکس این خودرو دارای کابینی پلاستیکی با صندلی‌های چرمی غیر متقاعد کننده هستند.

گران شدن سریع: با معرفی تریم پلاتینیوم، بهای آغازین این خودرو در آمریکا بیشتر از 36 هزار دلار شده است. بدین ترتیب راو 4 فول وارد قلمروی کراس اوورهای لوکس کامپکت می‌شود. به این نسخه اگر سیستم چهار چرخ محرک سفارشی را اضافه کنید راو 4 می‌تواند به سرعت گران‌تر از رقبای خود شود.

سواری کمی ناهنجار: با اینکه سر و صدای جاده به خوبی سرکوب شده اما تنظیمات سیستم تعلیق برای راو 4 مخصوصاً در تریم SE می‌تواند کمی سفت باشد. یکی از نویسندگان خودرویی می‌گوید تویوتا در پیچ‌ها چابک احساس شده و سفت است. این سفتی برای هندلینگ فوق‌العاده است اما روی سواری نرم تأثیر منفی دارد و با توجه به اینکه راو 4 خودرویی خانوادگی است شاید مشتریان سواری نرم‌تر را در سفرهای طولانی ترجیح دهند.

منبع: autoguide

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *