نگاهی شماتیک به خط تولید پیکاپ‌های رام

تاریخ: 01 بهمن 1396

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به کارخانه‌های قالب‌گیری و ساخت تراک  فیات کرایسلر در «وارن» میشیگان؛ جایی که قطعات رام 1500 در دو نسخه Quad و Crew Cabs ساخته شده و تراک‌ها شکل می‌گیرند. این دو کارخانه مساحتی بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع دارند و در سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۳۲ هزار و ۸۳۰ دستگاه تراک تولید کرده‌اند؛ یعنی هر 94.8 ثانیه یک پیکاپ جدید از خط تولید خارج می‌گردد.
مرحله اول: قالب‌گیرییک تیم متشکل از ۱۷۰۰ نفر از کارکنان ساعتی تعداد ۳۸۰ دستگاه پرس و ماشین را پایش می‌کنند؛ ابزارهای که وظیفه قالب‌گیری روزانه ۱۲ هزار کاپوت، سقف، درب عقب، کف خودرو و سپرها را برای  کرایسلر پسیفیکا، داج گرند کاروان و دورانگو، جیپ چروکی و گرند چروکی و تراک‌های رام برعهده دارند. تغییر وضعیت قالب‌گیری قطعات می‌تواند در زمان اندکی مانند ۴ دقیقه انجام شود.
مرحله دوم: جوشکاریدر این مرحله ۴۰۵ ربات به دقت به جوشکاری فریم‌های فولادی می‌پردازند و پنل‌های بدنه را برای پیکاپ‌های رام 1500 قالب‌زنی می‌کنند. در اینجا تعداد ۵۶۵ کارگر قطعات را درون ماشین‌ها بارگیری می‌کنند، نگهداری از ربات‌ها را برعهده دارند و از کیفیت جوش‌ها و ساختار خودروها اطمینان حاصل می‌کنند.
مرحله سوم: کارگاه رنگ‌کاری۶۵۲ کارگر دیگر و تعداد ۴۲ دستگاه ربات، یک پوشش ضدّ زنگ موسوم به e-coating را بر روی پنل‌های بدنه اجرا می‌کنند که در واقع یک رنگ آستر محسوب می‌شود. این کار درست قبل از رنگ‌آمیزی این پنل‌ها به یکی از ۲۸ رنگ موجود انجام می‌گردد. خیلی از مشتریان علاقه دارند تا تراک‌هایشان را در رنگ آبی (Robin Egg Blue) یا زرد (Detonator Yellow) سفارش دهند.
مرحله چهارم: مونتاژمجموعاً ۲۷۷۰ نفر کارگر وظیفه تنظیم درها، پنل‌های ابزارها، صندلی‌ها، سپرها، سیم‌کشی‌ها و سیستم تعلیق گازی‌ای را دارند که امکان ندارد، بدون آن زندگی کنید. در حالی که دستگاه‌ها وظیفه جابجایی و بلند کردن قطعات سنگین را برعهده دارند، امّا هیچ‌گونه ربات اتوماتیکی در این قسمت دیده نمی‌شود و تنها دستان انسان در کار هستند. سه گروه از کارکنان برای تولید ۱۲۰ ساعتی در هفته تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام از آنها، یکی از شیفت‌های ۱۰ ساعته، ۶ روز در هفته را برعهده می‌گیرد.
منبع: caranddriver

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *