نگاهی متفاوت به MVM 530

نگاهی متفاوت به MVM530مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

از زمان که حضور اتومبیل های چینی با نام ها و مدل های مختلف در کشورمان پررنگ تر شده، کنجکاوی مردم و خریداران را برانگیخته تا اطلاعات بیشتری از آنها کسب کنند.
یکی از نمونه های خوش اقبال MVM530 محصول کمپانی چری است که با توجه به مشخصات فنی مناسب این روزها بیش از ابتدای ورود مورد توجه قرار گرفته و آنچه در پی می آید مروری دیگر بر مشخصات این خودرو است:
دربخش طراحی چراغ های بزرگ جلو، کمی به بهتر شدن ظاهر اتومبیل کمک کرده است. روی بدنه خطوطی وجود ندارد که باعث سادگی طراح ظاهری می شود، سپر جلو نیز طراحی ساده ای دارد، پروژکتورهای کوچک در پایین و فضای تو رفته و مشکلی رنگ، به همراه پنجره جلو رادیاتور کرومی بزرگ، جدابیت بیشتر و به ظاهر این ماشین هدیه می کنند. چراغ های عقب از طرح جعبه ای الهام گرفته اند و از ساده ترین شاخص های طراحی و زیبایی نیز برخوردار شده اند و بزرگ بودن آنها باعث شده تا لبته گلگیر عقب را بپوشاند که این مورد، به بهبود نمای عقب کمک می کند لبه گلگیرهای جلو و عقب کمی برآمده هستند، طرح رینگ های آلمینیومی پنج پر 15 اینچی نیز، ساده و معمولی بوده و دور آنها با تایرهای 198/55 احاطه شده است. آینه های جانبی به وسیله پایه پهنی به درها نصب شده است. دستگیره های هم رنگ بدنه، به یک دست شدن طرح کناری کمک کرده اند ضمن اینکه، فرم ستون C باعث شده تا فضای کافی برای سرنشینان فرآهم آید.
طراحی داخل ساده است و رنگ روشن داخل به همراه دو رنگ بودن داشبورد جلو، به طرح کابین کمی جلوه داده است. اما روی داشبورد خطوط منحنی و جذاب خبری نیست و فرمان از نوع سه پره بوده و روی آن، کنترلرهای سیستم صوتی وجود دارند.
امکانات این مدل در سطح نسبتا قابل قبولی قرار دارد که شمال مواردی نظیر آینه ها و شیشه های برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیک، پوشش چرم فرمان، قفل مرکزی با ریموت، ایموبیلایزر، رایانه سفری، سانروف دو حالته برقی، سیستم پخش صوت CD/MP3 با ورودی USB و کنترلرهای روی فرمان،تنظیم شدت نور زمینه نشانگرهای جلو، سنسورپارک، دو کیسه هوای هوشمند و ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ به همراه ABS و EBD ( ضد قفل، سامانه توضیع الکترونیکی نیروی ترمز) هستند.
کلیدهای مربوط به مه شکن های جلو و عقب، در بخش بالایی جلو داشبورد قرار گرفته اند. یکی از امکاناتی که به نسبت این کلاس خودرویی دو از انتظار و قابل توجه است. امکان خواباندن پشتی های صندلی عقب بوده که به لطف آن، فضای صندوق عقب بیشتر می شود. پیشرانه 2لیتری این مدل به آرامی و با صدایی کم به حرکت در می آید. این موتور DOHC که 1971 سی سی حجم دارد. با قدرت 139 اسب بخار ( در دور موتور 5750 )، توان قابل قبولی را برای حرکت اتومبیل فراهم می آورد و شتاب گیری میانی این اتومبیل 1290 کیلوگرمی نیز، با توجه به 182 نیوتن متر گشتاور که بیشینه آن در دور موتور 4500 حاصل می شود، راضی کننده است. بلند و کشیده بودن اهرم تعویض دنده روی سرعت تعویض دنده ها اثر منفی می گذارد از دیگر نکات منفی درباره طراحی طراحی کابین این ماشین، تاریک بودن صفحه کیلومتر شمار بوده، به طوری که برای مشاهده اطلاعات باید بیش از حد دقت کرد همچنین، به دلیل طراحی صاف و دیواره ای شکل وسط داشبورد صفحه سیستم تهویه به راحتی قابل خواندن نیست این امر با وجود کاور پلاستیکی روی صفحه، تشدید می گردد. فضای پاها برای سرنشینان عقب کافی نیست اما صندلی ها راحت هستند. سیستم ترمز به لطف برخورداری از سامانه کمکی عملکرد مطمئنی داشته و کمک فنرها نیز نرمی قابل قبولی دارند.
در کل می توان گفت که MVM 530 با قیمت فروش نقدی 40 میلیون تومان به عنوان یک سدان راحت و جمع و جور، عملکرد نسبتا قابل قبولی داشته و شتاب و عملکرد آن برای رانندگی روزمره مناسبت است.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگمرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگمرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

نوشته شده : مجله ماشین
تدوین علیرضا فروغی فر

درباره نویسنده
  1. nj2174 پاسخ

    دوستانی که ام وی ام ۵۳۰ دارن و هنوز نتونستن راه حلی برای کمک فنراش پیدا کنن:
    چند وفت پیش تو سایت هواداران ام وی ام یکی شماره تلفن تعمیرکاری رو داده بود که با روش خاص خودش کمک فنرهای اصل

    KYB ژاپنی ماکسیما رو روی MVM 530 مینداخت و مشکل کامل حل میشد.

    دیروز بالاخره دلمو به دریا زدم و ماشینو بردم پیشش البته روز قبلش هماهنگ کرده بودم

    از ساعت ۸٫۵ صبح تا ظهر کنارش بودم و خودم دیدم با چه مهارت و خلاقیتی کمکهای جلو و مخصوصا عقب رو که با روش ابداعی

    خودش روی ماشین نصب کرد

    و برام خیلی جالب بود که با اطلاعات دقیق و فنی خودش در مورد مسائلی مثل هندلیگ و بقیه چیزا این کارو انجام داد.

    از شهرآرا که تعمیرگاه ایشون هست تا کرج با ماشین رفتم و امروز هم که با خانومم اومدیم تهران اونم میگفت چقدر ماشین تغییر

    کرده.

    به هر حال چون میدونم خیلیا این مشکلو دارن هرکی میخاد یه بار برای همیشه از این مشکل خلاص بشه میتونه به آقای شیری

    مراجعه کنه

    بنده خدا اول شماره تلفن کسایی رو که قبلا این کارو براشون انجام داده میده تا هرکی شک داره ازشون بپرسه و مطمئن بشه

    شماره تلفن تعمیرگاه و همراه آقای شیری رو براتون میزارم ۸۸۲۶۹۸۶۶ ، ۰۹۱۲۴۱۹۸۲۵۷

    امیدوارم با راه حل های ناآگاهانه مثل ارتفاع زدن و بوش گذاشتن و بقیه کارایی که خیلی جاها گفتن وقت خودتونو تلف نکنید.

    دوس دارم به همه کساییکه تصمیم دارن با مبلغ حدود ۴۰ تومن یه ماشین برای خودشون بگیرن بگم بدون توجه به تبلیغات منفی

    که مافیای ایران خودرو و سایپا تو سایتا راه انداختن خودتون شخصا پشت فرمون این ماشین بشینید و با بقیه محصولات تو این رنج

    قیمت حتی بالاتر مقایسه کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

  2. مجتبی پاسخ

    سلام
    من یک دونه ۵۳۰ دارم که دوسالی هستش که دارمش،مـن هفته ی پیش رفتیم مشهـد،الان که برگشتم،موتور ماشین،یخورده بم شده و یجورایی شبیه تراکتور شده،میتونید کمک کنید؟؟؟؟
    مـمنون میـشم.

    • admin پاسخ

      بم شده و شبیه به تراکتور رو بیشتر توضیح بدید یعنی اینکه صدای ماشین زیاد شده و شبیه به صدای تراکتور اگر به این شکل هست مشکل از اگزوزه

  3. حجت فرزین راد پاسخ

    سلام من 530 دارم خیلی هم راضی هستم الان چند روزی هست سیستم دزدگیرش از کار ایستاده ریموت مشکلی نداره و کار میکنه ولی با زدن ریموت هیچ اتفاقی نمی افته اینم بگم چراغ ایمنی جلوی داشبورد هم هیچ عکس العملی نداره و روشن خاموش نمیشه لطفا راهنمایی کنید مشکل از کجاست و چیکار کنم
    ممنون

Leave a Reply

*

captcha *