نیش گاز: شورولت کامارو ZL1 یا داج چلنجر هلکت؟!

خودروهای عضلانی دیترویت اسطوره‌های صنعت خودروسازی جهان هستند. نام‌هایی چون GTO، باراکودا، 442 و مارادر خاطراتی همچون غرش سیستم‌های اگزوز و برن‌اوت‌های بزرگ و دودی را به یاد می‌آورند. خودروهایی که در قرن 21 یاد و خاطره این سنت‌ها را زنده نگه داشته‌اند خیلی پرشمار نبوده و دو نمونه از معروف‌ترین آن‌ها که این بار در سری مطالب “نیش گاز” روبروی هم قرار می‌گیرند شورولت کامارو و داج چلنجر می‌باشند.
این دو خودرو در قوی‌ترین نسخه‌های خود پرفورمنس شوکه کننده‌ای ارائه می‌کنند. کامارو در تریم فوق‌العاده‌ی ZL1 خود پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری 650 اسب بخاری دارد.

این کامارو از گیربکس 10 سرعته اتوماتیک یا نسخه 6 سرعته دستی سنتی بهره می‌برد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در 3.5 ثانیه ثبت شده و مسافت 400 متر را در 11.4 ثانیه و با سرعت 204 کیلومتر در ساعت طی می‌کند. بله کامارو واقعاً سریع است!

اما خب بد نیست اشاره‌ای هم به هلکت چلنجر بکنیم که بی‌شک می‌دانید قدرت 707 اسب بخاری آن از پیشرانه 6.2 لیتری حجیمی تأمین می‌شود و البته گشتاور آن نیز بیشتر از حریف هم‌وطن خود می‌باشد. یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک را می‌توان برای هماهنگ شدن با این پیشرانه فوق‌العاده انتخاب کرد.

Dodge Challenger SRT Hellcat

هلکت از نظر پرفورمنس رقابت نزدیکی با ZL1 داشته و شتاب آن همانند کامارو بوده و سقف سرعت آن نیز حدود 320 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

Dodge Challenger SRT Hellcat

خب این قسمت از “نیش گاز” دو خودروی بسیار پرطرفدار را روبروی هم قرار داده و انتخاب این دو خیلی آسان نخواهد بود! نظر شما چیست؟ کدام‌یک از این کابوی‌های آمریکایی را دوست دارید؟ دلایل خود را با در میان بگذارید.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *