وفاداری لامبورگینی به پیشرانه‌های تنفس طبیعی

باوجود اینکه این روزها بسیاری از خودروسازان به‌منظور کاهش آلایندگی و بهبود عملکرد محصولاتشان به استفاده از توربوشارژرها روی آورده‌اند، لامبورگینی موتورهای تنفس طبیعی را کنار نمی‌گذارد و همچنان در نسل آیندهٔ سوپراسپرت‌های خود از این موتورها استفاده خواهد کرد. مدیر فنی این شرکت آقای «Maurizio Reggiani» به Autocar گفته است که او مصمم است در برابر تمامی فشارها مبنی بر کاهش تعداد سیلندرها در سوپراسپرت‌های آیندهٔ لامبورگینی مقاومت کند.

وی توضیح داده است:
هر خودرویی مأموریتی دارد و بر اساس این مأموریت باید پیشرانهٔ مناسب برای آن انتخاب شود. به همین دلیل برای اوروس تصمیم به استفاده از پیشرانهٔ توربو گرفته شد ولی ما همچنان به استفاده از موتورهای تنفس طبیعی در سوپراسپرت‌های خود ادامه خواهیم داد. البته در آینده ما باید مصرف سوخت و تولید آلایندگی را در نظر داشته باشیم؛ بنابراین من معتقدم که پیشرانهٔ تنفس طبیعی در کنار سیستم هیبریدی می‌تواند بهترین راه برای حل این مشکل باشد.

با توجه به گفته‌های آقای رجیانی، جانشین مدل اوراکان که در سال 2022 به بازار خواهد آمد به‌احتمال‌زیاد به یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهد بود اما وی به جانشین اونتادور هم اشاره کرده که زودتر از جانشین اوراکان معرفی می‌شود و آن‌هم از نیروی کمکی الکتریکی استفاده خواهد کرد.
او در این رابطه گفته است:
ما باید نمادهای لامبورگینی مثل استفاده از فیبر کربن و پیشرانه‌های تنفس طبیعی دوازده سیلندر را بدون قربانی کردن ویژگی‌های کلیدی محصولات کنونی حفظ کنیم؛ اما اگر به سمت استفاده از سیستم‌های هیبریدی حرکت کنیم با مشکل افزایش وزن مواجه می‌شویم.

بزرگ‌ترین مسئلهٔ لامبورگینی در حال حاضر پیدا کردن راهی برای کاهش وزن باطری‌ها است. بدین منظور این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی با همکاری MIT روی ساختار فیبر کربنی کار می‌کند که می‌تواند به‌عنوان یک باطری برای ذخیرهٔ برق عمل کند. اولین نشانهٔ این همکاری سال گذشته در قالب کانسپتی الکتریکی بنام Terzo Millennio ارائه شد که از طریق آن با کمک MIT، نسل آیندهٔ سیستم‌های ذخیرهٔ انرژی و استفاده از متریال نوآورانه نشان داده شد. از سوی دیگر اما طرفداران پیشرانهٔ 10 سیلندر اوراکان نیز نباید نگران باشند زیرا رجیانی تأیید کرده است که بچه لامبورگینی بعدی هم همچنان از پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد.

وی در این رابطه گفته است:
ما در اوراکان یک موتور 10 سیلندر را ارائه می‌کنیم که در هیچ سوپراسپرت دیگری پیدا نمی‌شود و این همان چیزی است که خریداران لامبورگینی دوست دارند. پس چرا ما این موتور را تغییر دهیم؟ چرا وقتی به پیشرانه‌های تنفس طبیعی اعتماد داریم آن‌ها را به نمونه‌های V8 یا V6 کاهش دهیم؟ من لامبورگینی هستم، من در نوک قلهٔ سوپراسپرت‌ها قرار دارم و می‌خواهم همچنان در آنجا بمانم.

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *