وقتی گیربکس گودزیلای تیون شده به فنا می‌رود!

تاریخ: 14 خرداد 1397

اگرچه استارت زدن یک سوپرکار در هوای سرد از نظر لذت شنیداری می‌تواند کاملاً جذاب باشد اما بهتر است صبر کنید مایعات گوناگون در سراسر قطعات مکانیکی جریان یافته و دمای پیشرانه نیز به حد ایده‌آل رسیده و سپس آتش‌بازی خود را شروع کنید.
به همین دلیل است که تعدادی از خودروهای اسپورت از جمله محصولات بخش M ب‌ام‌و دارای چراغی ویژه در پشت آمپرها به منظور نمایش رسیدن دمای قطعات گوناگون به حد مناسب هستند.
ظاهراً مالک این نیسان GT-R توضیحات یاد شده را نمی‌دانسته و یا اینکه اهمیتی به آن‌ها نمی‌داده است بنابراین اوضاع درست پیش نرفته و گیربکس ترکیده است!
وجود یا عدم وجود مشکل قبلی در گیربکس تفاوتی برای مالک ایجاد نمی‌کند زیرا او باید بودجه‌ای سنگین برای بازسازی و تعمیر این بخش کنار بگذارد تا شاید روزی دیگر با گودزیلای خود روی پیست جولان دهد.
حتی با انجام سرویس‌های کامل و گرم کردن پیشرانه، گیربکس همه‌ی خودروها یک روز می‌تواند از کار بایستد مخصوصاً اینکه خودروی موردنظر دارای قدرت و گشتاور بالایی باشد. در واقع احتمال از کار افتادن گیربکس خودروهایی همچون این گودزیلا که احتمالاً قدرتی در حدود 750 اسب بخار دارد بیشتر است زیرا گیربکس تحت‌فشار بسیار بالاتری قرار دارد.
در نهایت باید گفت دلیل از کار افتادن گیربکس استفاده از لانچ کنترل است. همان‌گونه که گفته می‌شود استفاده از این سیستم می‌تواند طول عمر گیربکس را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.
نیسان GT-R یکی از اولین خودروهای استفاده کننده از سیستم لانچ کنترل بوده است. این ویژگی که امروز حتی در سوپرمینی هایی همچون فورد فیستا ST هم وجود دارد اگرچه باعث بهبود چشمگیر شتابگیری می‌شود اما استفاده ممتد از آن قطعاً به گیربکس آسیب خواهد رساند.

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *