چگونه از گیربکس دوکلاچه ب‌ام‌و استفاده کنیم؟!

آیا تاکنون به این نکته دقت کرده‌اید که چرا گیربکس‌های دوکلاچه محصولات M پرفورمنس ب‌ام‌و فاقد موقعیت پارک هستند؟ این خودروساز آلمانی به سادگی خواسته گیربکس استایلی نزدیک‌تر به گیربکس‌های دستی عادی داشته باشد؛ اما خب چگونه از امن بودن خودرو در حالت ایستا مطمئن می‌شوید؟ تنها کافی است خودرو را در حالت درایو خاموش نمایید و گیربکس به‌صورت خودکار در حالت پارک قرار خواهد گرفت.
این همان چیزی است که از ویدئوی آموزشی جدید BMW یاد می‌گیریم. ب‌ام‌و تلاش داشته تا استفاده بهتر از گیربکس‌های دوکلاچه محصولات M خود را به ما آموزش دهد. این برند می‌گوید گیربکس‌های DCT بهترین‌های هر دو جهان یعنی تغییر وضعیت خودکار و تعویض دستی را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند.
اما چیزهای دیگری را نیز می‌توانیم از این ویدئو یاد بگیریم. برای مثال گیربکس از سیستم سرعت پایین هوشمندی استفاده می‌کند. به خاطر اینکه گیربکس DCT اساساً بر پایه گیربکس دستی ساخته شده بنابراین فاقد مبدل گشتاور بوده و زمانی که پا را از روی پارس تیونینگ ترمز برمی‌دارید خودرو شروع به حرکت نمی‌کند. شما باید همانند خودروهای مجهز به گیربکس دستی به آرامی پارس تیونینگ گاز را فشار دهید و اشاره‌ای کوتاه به پارس تیونینگ برای فعال کردن سیستم سرعت پایین کافی است. اگر پای خود را از روی پارس تیونینگ گاز برداشته و ترمز نگیرید خودرو با سرعت حدود 4 تا 5 کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.
آیا آن دکمه کوچک پایین اهرم تعویض دنده را می‌بینید؟ این دکمه درایو لوجیک نام داشته و سرعت تعویض دنده را کنترل می‌کند. زمانی که در شهر رانندگی کرده و نیازی به بالاترین پرفورمنس گیربکس ندارید با فشار دکمه حداکثر راحتی ایجاد می‌شود. زمانی که در پیست باشید سه بار این دکمه را فشار دهید تا میله‌های کوچک در پشت آمپر و زیر نشان دهنده گیربکس ظاهر شوند. هم‌اکنون آماده محو کردن رقبا هستید!

[دانلود ویدئو]

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *