۵ دلیل عمده ارتعاش خودروی شما

۵ دلیل عمده ارتعاش خودروی شما

۵- مشکلات موتوری

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

بعضی اوقات لرزش یا ریپ، بدلیل کمبود دریافت هوای کافی، سوخت یا جرقه ای که موتور برای کارکرد روان خود نیاز دارد از قسمت موتور منتشر می شود.
نشانه هایی که می توانند به چنان لرزش هایی با منشاء موتوری اشاره کنند، شامل موارد زیر می شوند:

  • لرزش یا تکان شدیدی که هنگام گاز دادن رخ دهد

  • تکان های منقطع ، در یک محدوده سرعت معین چنانکه روی «نوار پرسر وصدای» حاشیه بزرگراه رانده باشید

  • خودرو بخوبی روشن می شود وبرای مدتی حرکت کرده، اما سپس شروع به لرزش می کند

این علائم می توانند اشاره ای به فرا رسیدن زمان استفاده از یک دست شمع موتور جدید باشند. اگر شمع ها در وضعیت خوبی هستند، وایرها می توانند نیازمند بازبینی (آیا با ترتیب درست متصل شده اند ؟) یا تعویض باشند.
در آخر، یک فیلتر هوای کثیف یا صافی بنزین مسدود می تواند موتور را بترتیب از اکسیژن یا سوخت مورد نیاز محروم سازد. پس، از تعویض آنها در بازه های زمانی پیشنهاد شده از جانب سازنده اطمینان کسب کنید.

 

۴- مشکلات محور ( اکسل)

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

خودروهای ما پر از قطعات رفت و برگشتی ، و دوار هستند که برای کارکرد درست باید از اندازه ها یا تولرانس های معینی برخوردار باشند.
اکسلی که دچار خمیدگی شود – که طی یک سانحه تصادف یا بدبیاری دیگری براحتی اتفاق می افتد – پس از آن، درحین حرکت ایجاد تکان می کند. با چنین مشکلی، میزان ارتعاش اغلب با ازدیاد سرعت شدیدتر می شود.
یک مشکل مرتبط می تواند آن باشد که میل گاردان هم باید بازرسی شود. این قطعه چرخان دور بالا، قدرت موتور را در خودروهای دیفرانسیل عقب به محورها و چرخ های پشتی منتقل می کند. اگر خمیدگی داشته باشد، می تواند لرزش ایجاد کند.
اتصالات سرعت ثابت (CV) فرسوده هم در همین دسته طبقه بندی می شوند. چنانچه «گردگیرها» — آن روکش های لاستیکی آکاردئون مانند گرداگرد انتهای محورهای انتقال حرکت –سالم باشند، بست ها محکم بوده و روغن روانکار به بیرون نشت نکرده باشد، احتمالا مشکل از آنها نیست. اما اگر گردگیرها پاره باشند، بمعنای آنست که گرد و غبار و آلودگی های سطح جاده وارد گردگیر شده و به اتصالات آسیب رسانده اند. برای خودروهای دیفراسیل جلو، اتصالات CV سرخ شده به این معناست که باید اکسل های جدید هم خریداری کنید.
«محورهای غیر متوازن» می توانند خودروی شما را دچار لرزش کنند، اما اگر این ارتعاشات شدید فقط در زمان ترمزگیری اتفاق می افتد چطور؟ دلیل آنرا در ادامه ببینید.

۳- نقص ترمز

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

آیا ارتعاشات شدید وقتی که ترمز می کنید اتفاق می افتد یا تشدید می شود؟ اگر چنین است، به احتمال قوی مشکل خودروی شما تاب برداشتن دیسک یا دیسک های ترمز است.
روتور ، قطعه ای دیسک مانند، نقره ای رنگ و درخشان در خودروهای دارای سیستم ترمز دیسکی است. دیسک ترمز می تواند در اثر خوردگی و سایش شدید از فرم خارج شده، خم شود – اساسا، بعلت گرمای ناشی از ترمز گیری بیش از آنچه که آن دیسک خاص قادر به تحمل آنست -. یک دیسک تغییر حالت داده، بجای آنکه در سرتاسر سطح کاملا مسطح باشد، در بخشی از رویه خود برآمدگی یا فرورفتگی دارد.فک ها یا کفشک های ترمز، که بر دیسک های ترمز فشار می آورند تا موجب توقف خودرو شوند، نمی توانند تماس یکنواختی با سطح یک دیسک تاب برداشته برقرار کنند. پس، لرزش ایجاد می کنند.
اگر آچار بدست نیستید، بهتر است به یک متخصص که بتواند شما را از وضعیت دیسک ها یا کاسه ترمزهای خودرویتان (در خودروهایی با ترمز عقب کاسه ای) با خبر کند، مراجعه کنید.

۲- لرزیدن چرخ ها

اغلب، احساس خواهید کرد که خودرو مستقیما از طریق فرمان می لرزد. و یک حدس ظاهرا منطقی آنست که مشکل از تنظیم نبودن جلوبندی خودروست. اما متخصصین خودرو اغلب نظر دیگری دارند.
یک چرخ یا بیشتر ممکن است در محل توپی دچار «بازی» بیش از اندازه یا لقی شده باشد. عیب یابی و رفع این ایراد کاملا شایع است، چراکه می تواند به یکسری از عوامل مرتبط گردد.نخست، اجازه دهید فرض کنیم که هر یک از چرخ ها با اعمال گشتاور مناسب به مهره های چرخ،کاملا محکم به توپی خود متصل شده باشد.
با رد این مورد، راه حل یک چرخ مرتعش می تواند مستلزم تعویض یاتاقان چرخ باشد. در اکثر خودروهای جدید، یاتاقان های چرخ به منظور افزایش طول عمر خودرو یا وسیله نقلیه سنگین بکار می روند. ولی همانطور که شاید خود نیز بدانید، اگر خودروی خود را در معرض فرسایش و زوال بیش از حد طبیعی قرار دهید (رانندگی خارج از جاده، بیش از اندازه خشن، مسافت های طولانی )، فرسودگی یاتاقان ها غیر معمول نیست.
مشکل دیگری که باید در نظر گرفت، «دویدگی» چرخ (رینگ) است. این واژه ای است که میزان انحراف یک چرخ وقتی به چرخش در می آید را از یک دوران کامل دایره ای توضیح می دهد. متخصصان چرخ از ابزارهای دقیق برای تعیین بیشتر بودن میزان دویدگی هر یک ازچرخ ها از اندازه نیم اینچ استفاده می کنند. اغلب – ولی نه همیشه – (در چنین حالتی) راه حل، یک چرخ جدید است.
دلایل دیگر لقی و نوسان چرخ ها شامل دوسر میل مهار یا اتصالات گوی سان (سیبک ها) هستند. اگر فرسوده باشند، به چرخ اجازه می دهند که بیش از اندازه بازی کند. در سرعت های حین رانندگی، این همان لرزش های مزاحم است.
وقتی که بدنبال دلایل لرزش خودرو می گردیم، ثابت شده است که چرخ ها متهم همیشگی اند. ولی برای رسیدن به مهم ترین دلیل ارتعاش در خودروی شما، می توانیم نگاه خود را باز هم متمرکز تر کنیم.

۱- مشکل تایر ( لاستیک )

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

لاستیک ها را در انتهای فهرست و دلیل شماره ۱ به شمار آوردیم، چراکه در غالب موارد سرچشمه لرزش های ناشی از حرکت درخودروی شما هستند.
فهرست کلی مواردی که در آنها مشکلات لاستیک (تایر) می تواند به تکانه ها، تق تق ها و غرش های خودرویی شما منجر شود، طومار بلندی است. اما، فقط چند مورد از مهم ترین آنها در اینجا آمده است:

  • خودرو در سرعت های خاصی ارتعاش دارد – به بالانس لاستیک احتیاج است.

  • برخی از آج های (دندانه ها) لاستیک جدا شده اند – لاستیک باید تعویض شود.

  • فرسودگی نا همگن لاستیک – لاستیک باید پشت و رو شود.

  • تایرها از شکل دایره ای خارج شده و ناهموار می چرخند – لاستیک ها باید تعویض شوند.

بعضی اوقات مشکل تایرها نیستند، بلکه چرخ ها هستند که بسمت داخل جمع شده اند و باعث لرزش خودروی سواری یا سنگین شما در حال حرکت می شوند. مراقب دست اندازها و ترمیم های نامرتب سطح جاده باشید که هر دو به یک اندازه به چرخ های شما آسیب می رسانند.
همچنین، بیاد داشته باشید که پنج علت یاد شده، تنها مقصرین ممکن برای ارتعاش خودروی شما نیستند. اگر اطمینان ندارید، مراجعه به یک متخصص خدمات خودرویی، همیشه ایده خوبی است .

مترجم : علیرضا فروغی فر
منبع : پارس تیونینگ

رعایت کپی رایت نشانه شخصیت شما است

درباره نویسنده
  1. بهزاد پاسخ

    سلام وتشکربخاطر مطالب مفیدسایت،یک سوال داشتم که ممنون میشم جواب بدین. اگه موتورماشین وقتی که میخواد شروع به حرکت کنه، دچار لرزش شدید بشه ، دلیش چی میتونه باشه؟ یعنی فقط توی دنده یک و زیر سرعت بیست کیلومتر دچار لرزش شدید بشه و باافزایش سرعت از لرزش بیفته.ممنون میشم که راهنمایی کنید

    • admin پاسخ

      سلام
      احتمال خیلی زیاد مشکل شما از دیسک و صفحه هستش

    • سامان پاسخ

      دسته موتورای ماشینت باید تعویض شه ، یا نرم شده یا بریده

  2. یونس پاسخ

    با سلام ماشین من در سرعت بالا 140 تا 190 لرزش شدید فرمان دارد البته احساس کردم که در سرعت پایین ماشین کمی لنگی میزند.بالانس انجام شده جلو بندی تازه تعمییر شده لاستیک هم 205 کره ای 3 ماه انداختم.اگه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • admin پاسخ

      احتمال خیلی زیاد از پلوس باشه

  3. پیمان پاسخ

    سلام
    یکی از آشناها در هنگام ترمز کردن پراید خودرو دچار لرزش می شود
    دیسک ها و لنت ها تعویض شده ، جلوبندی هم بررسی شده،
    نظر شما درباره این مشکل چیست؟

    با تشکر و احترام

    • admin پاسخ

      سلام
      احتمال داره از تایر ها باشه اگر از سالم بودن سایر قسمت ها اطمینان دارید

    • صبوری پاسخ

      من یک سال این مشکل رو داشتم و دیسک و لنت رو عوض کردم ولی درست نشد تا اینکه با کلی هزینه و استرس، فهمیدم مکانیک ورق بغل لنت رو هنگام تعوض ننداخته و لنت ها لق هستند. این را امتحان کنید. مخصوصا اگر رینگ اسپورت است.

  4. بیژن پاسخ

    با سلام من پارس سال ۹۲ دارم در جاده شیب دار هنگام حرکت در دنده یک همان لحظه اول چرخ جلو مدت کوتاهی میلرزد اگر کسی اطلاعاتی دارد پاسخ دهد ممنون می شوم.

    • admin پاسخ

      احتمالاً مشکل از دیسک و صفحه باشه که ضعیف شده

  5. علی موسوی پاسخ

    با سلام
    من پژو ۴۰۵ دارم هنگام حرکت موتور صدای تک تک دارد یا صدای آدوانس
    لطفا بفرمایید عیب از کجاست

    • admin پاسخ

      این صدا مربوط به یک پدیده سیالاتی موسوم به ناک (همون کوبش) هست. این صدا در واقع یک موج صوتی پر انرژی هست که در اثر پدیده ای به اسم شوک نرمال بوجود میاد و دلیل عمده اون تغییرات ناگهانی فشار داخل سیلند هست و علت این تغییرات ناگهانی فشار، بنزین نا مرقوب، اکتان پایین و سوختن سریع بنزین هست. این حالت در موتور هایی با نسبت تراکم بالا تشدید میشه و از عوارضش هم میشه به خردگی نشیمنگاه سوپاپ، خردگی پیستون، احتمال پیچش میل لنگ و به طور کلی کاهش عمر موتور اشاره کرد. اما ۴ راه حل برای این کار وجود داره:

      ۱٫ استفاده از بنزین با اکتان بالا (سوپر) که راحتترین راه هست.
      ۲٫ ریتارد کردن موتور (که با افت توان و متعاقبا افزایش مصرفت سوخت همراه هست ولی از خرابی موتور جلوگیری ممی کنه).
      ۳٫ اجتناب از رانندگی در دور موتور های پایین تر از ۲۵۰۰ دور (کمک می کنه به واسطه تغییر مکان پیستون مقدار از افزایش فشار با افزایش حجم جبران بشه و ناک بوجود نیاد)
      ۴٫ افزایش نسبت تراکم موتور (یعنی کلا به هم ریختن موتور!)

  6. حسن پاسخ

    با سلام خدمت شم
    ماشین بنده پراید صبا مدل ۸۶ هستش. چند وقتیه که در سرعت بین ۳۰ تا ۴۰ فرمان غربالی میزنه و ماشین هم به همین شکل خصوصا عقب ماشین لرزش داره ممنون میشم اگر بنده را راهنمایی کنید. در ضمن اهرم دنده هم گاهی لرزش دارد.
    ممنون و متشکر

    • admin پاسخ

      اگر از سالم بودن پلوس و سایر قسمت های جلو بندی و عقب بندی مطمئن هستید. احتمال داره از گیربکس هم باشه در هر صورت بهتره بعد از چک کردن ماشین توسط یک جلوبندی ساز ماهر و اطمینان از سالم بودن این قسمت ماشین رو به یک مکانیک نشان دهید

  7. حسن پاسخ

    با سلام
    لرزش ابتدای حرکت از دیسک یا صفحه هستش
    با سپاس

  8. علی پاسخ

    با سلام ماشین من پژو ۴۰۵ هستش هنگامی که ماشین و روشن میکنم شروع به لرزش در فرمان و اینه بغل راننده میکند و صدای ناهنکازی از قسمت جلوی ماشین ایحاد میشود که با حرکت خودرو این لرزش احساس نمیشود و ایا لرزه ای که پس از کشیدن پا از پدال گاز ایجاد میشود همان تقه که در ماشین ایجاد میشود طبیعی است? لطفا راهنمایی کنید

    • admin پاسخ

      لرزش بعد از روشن شدن خودرو بعد از مدت طولانی مثل شب تا صبح خصوصاً در هوای سرد اگر همراه با افت دور موتور باشد مشکل می تواند ناشی از استفاده از بنزین نا مرغوب و یا کثیف شدن سوزن های انژکتور باشد که پس از چند ثانیه برطرف می شود اما لرزه ای که از پس از کشیدن پا از پدال گاز ایجاد میشود اگر همراه با ضربه به اتاق باشد دلیل اصلی آن می تواند فرسوده شدن یا به اصطلاح پاره شدن یکی از دسته موتور ها باشد

  9. akbar پاسخ

    با سلام من یه سمند دارم که به خوبی کارمیکنه فقط در دور موتور ۳ تو هر دنده ای یه لرزش به سر دنده و بدنه میده که با افزایش دور برطرف میشه در حالت بی حرکت هم اگه زیاد گاز بدم همون لرزش دوباره میاد ممنون میشم راهنمایی کنین
    صفحه دیسک نو – جلوبندی نو – واشر اگزوز نو – داشبرد بررسی شده و همگی هیچ مشکلی نداشتند

    • هاشمی پاسخ

      سلام
      احتمالا برای دسته موتور و یا شیش کلاچ میتونه باشه

  10. فواد پاسخ

    سلام. ماشین من زانتیائه. چند روز پیش چرخ سمت راست جلو به جدول خورد و لاستیک ترکید. چون لاستیک زاپاس نو بود به توصیه آپاراتی از چرخ و لاستیک زاپاس استفاده کردم (البته بعد از بالانس). الان ماشین تو سرعت بالاتر از ۹۰ تا حدود ۱۲۰ دجار لرزش خفیف فرمون شده. به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه. این نکته رو هم اضافه کنم که مشکلات دیگه مثل یه دست کشیدن و … وجود نداره خوشبختانه.

    • admin پاسخ

      از چند مورد میتونه باشه که شامل درست بالانس نشدن . مشکل لاستیک . مشکل رینگ . مشکل از پلوس . مشکل از گیربکس . مشکل دیسک چرخ و… که از ساده ترینش بهتره شروع کنید چک کردن

  11. یونس پاسخ

    سلام
    من یه ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم.امروز موتور ماشین رو شستم روغنم عوض کردم.الان وقتی میزنم دنده دو ماشین ناگهان سرعت کم میکنه و گاز نمیخوره بعد چندثانیه دوباره حرکت میکنه و دیگه مشکلی نداره و فقط تو دنده دو این حالت برام پیش میاد اونم هرچندبار یکی

  12. مازیار پاسخ

    سلام .من ماشینم زانتیا مدل ۸۷ هست.چند وقتیه که بعد از یه مسافتی فرمان ماشین زیاد و بالتبع کمی اتاق میلرزه.پلوس رو چک کردیم سالمه.بلبرینگ چرخ سالمه.دیسک چرخ رو تراش دادیم.لاستیکها جدیده.رینگ چرخ کمی اراد داشت درست کردم.سیبک چک شد سالمه .بالانس معمولی و درجا هم انجام دادم.اما باز هم بعد یه ۲۰ کیلومتر بین سرعتهای ۷۰ تا ۱۵۰ میلرزه. و بیشترین لرزش حدود سرعت ۱۰۰ هست.چند تا مکانیک نشون دادم تشخیص ندادن فقط الکی هی دارم پول خرج میکنم بنطرتون ایراد از چیه؟در ضمن تو سرعت بالا خلاص هم میکنم باز لرزش داره.از ۰ تا ۷۰ لرزش نداره.

    • admin پاسخ

      لاستیک های جلو رو با عقب تعویض کنید ببینید مشکل حل میشه یا خیر اگر هم حل نشد و ساکن تهران هستید بگید که براتون به آدرس ایمیل مکانیک معرفی کنم که مشکل رو حل کنه ۱۰۰%

  13. مازیار پاسخ

    مرسی .جای لاستیکها رو هم عوص کردم .اثر نکرد.من اهل ساری هستم.فقط تنها چیزی رو بایستی مجددا بایستی چک کنم بنظرم جلوبندیه.شما لطف کنید آدرس رو میل کنید اگر اینجا درست نشد بیارم تهران.

  14. حمید پاسخ

    سلام . با تشکر از مطالب مفیدتون. یک سوال دارم.
    بنده ۲۰۶ مدل ۸۶ دارم. ۳ ماهه که موتور ماشین بعد از اینکه روشن میشه و کمی که کار کرد و گرم شد موتور میلرزه و اتاق ماشین رو هم میلرزونه. هر کاری که بگید انجام دادم.از عوض کردن صافی و فیلتر و روغن و شمع و وایر و سنسور اکسیزن. دسته موتور بالا رو نگاه کردم سالم بود.دسته موتور پائین رو نگاه کردم فقط بوش دسته موتور کمی ترک داشت ولی پاره نشده بود.دستگاه هم زدم چیزی نشون نداد.حتی کویل هم عوض کردم باز لرزش داره.خلاصه لرزشش خیلی رو اعصابه.تو رو خدا هرکی میدونه راهنمائی کنه. ممنونم از دوستان عزیز.

    • admin پاسخ

      تغییری در صدای موتور هم ایجاد میشه ؟

  15. کیان پاسخ

    سلام
    من سمند مدل ۹۰ دارم وقتی روشن می کنم مخصوصا در هوای سرد یک لرزشی در فرمان ماشین احساس میشه مثل ویبره زدن ولی خفیف بعد از مدتی روندن کمتر میشه ولی قطع نمیشه نمایندگی هم بردم ولی متوجه نشدن درضمن دسته موتوراشم عوض کردم ولی افاقه نکرد از دوستان اگه کسی این مشکل رو داشت و حل کرده یا اطلاعاتی داره راهنمایی کنه ممنون

    • admin پاسخ

      لرزش اولیه همراه با افت دور موتور هست؟
      شمع های خودرو رو چک کردید ؟
      از سالم بودن وایرها اطمینان دارید؟

  16. mdzendegi پاسخ

    با سلام
    ماشین من تیبا مدل ۹۴ هستش و ۲۰۰۰تا کار کرده.مشکل پمپ هیدرولیک داشت ک نمایندگی ک بردم قطعه رو عوض کردن.از وقتی عوض کردن حالا سه تا پدال ماشین لرزش پیدا کردن.ی مکانیک بردم گفت با آچارکشی درست میشه خواستم نظر شما رو بدونم با تشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      این موضوع ممکنه به خیلی موارد مربوط باشه که ساده ترین اون به گفته مکانیک میتونه از آچار کشی باشه اگر موضوع با آچارکشی حل نشد قدم بعدی چک کردن دسته موتور ها و قدم بعدی بازدید جلوبندی و سپس تسمه ها و در نهایت گیربکس و موتور هستش

  17. فرید پاسخ

    سلام. مدل ماشین من پراید صبا ۸۹
    راستش چند وقتیه وقتی دور میدون دور میزنم یا ماشین توی سرعت کم هستش و دوباره شروع به حرکت میکنم عقب ماشین میلرزه. یه جوری که من فک میکنم صندق عقب میلرزه. لطفاا راهنمایی کنید

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال زیاد مشکل از عقب بندی ماشین هستش که باید چک بشه

  18. امیر پاسخ

    سلام ، عرض خداقوت
    ماشین پراید مدل ۸۳ ، پس از بازکردن سرسیلندر متاسفانه در حال ایستاده به شدت لرزش دارد طوری که احاس می کنی چند نفر ماشین رو تکان می دن . سه بار دیاک شده ، دوبار فیلر گذاشته شده ، شمع ها عوض شده ، لطفاً نظر تون را بفرمایید علت چی میتونه باشه ، باتشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      با توجه به تعمیر موتور شدن ماشین احتمال های زیادی وجود داره عمده ترین حالت ایراد کار تراشکار هستش از مکانیکی که سرسیلندر رو باز کرده پیگیری کنید و بخواهید دوباره سرسیلندر رو باز کنه

  19. محمدصادق پاسخ

    سلام.من یک خودرو تویوتا کرولا ۲۰۰۹ دارم .اول صبح که میخوام استارت بزنم موتور بد روشن میشه و حتما باید گاز بدم تا روشن بشه .بعد هر وقت توقف در جا دارم دور موتور از۱ (۱۰۰۰دور)میاد پایین تر (حدود ۶۰۰ دور) و ماشین شروع به لرزش میکنه و بدکار میکنه ولی خاموش نمیشه .تو زاهدان کسی نتونست درستش کنه .خیلی اعصابمو خراب کرده لطفا راهنماییم کنید باید چکارکنم و چه سنسوری رو عوض کنم.در ضمن دنده دستی و گازش برقی یه .متشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      مراحل زیر رو طی کنید.
      ۱- شستشو دریچه گاز
      ۲- تعویض شمع ها
      ۳- شستشو انژکتور و یا تعویض فیلتر های انژکتور
      ۴- تعویض فیلتر بنزین
      ۵- تغییر جایگاه بنزین و زدن بنزین سوپر همراه با اکتان ترجیحاً مارک BG

  20. امین پاسخ

    سلام
    ماشین من توی سرعت ۹۰ به بالا درست زمانی که گاز میدم زیر پاهام لرزش شدید پیدا میکنه ولی تا گاز رو ول میکنم صدا و لرزش کاملا قطع میشه ، در حالت دنده آزاد هر چقدر هم گاز بدم ماشین لرزش نداره خودم شکم به پلوسه اگه ممکنه نظرتون رو خواستم بدونم ممنون میشم

    • پارس تیونینگ پاسخ

      شکتون کاملاً درسته و مشکل ۹۹% از پولوس هستش

  21. یونس پ پاسخ

    با سلام من یه پارس ال ایکس مدل ۹۳ دارم و فرمان تو سرعت ۱۲۰ به بالا خیلی لرزش داره.جلو بندی و پلوس و بالانس انجام شده ولی باز هم لرزش رو داره و در سرعت های بالاتر خیلی بیشتر میلرزه.ممنون میشمکمک کنید.با تشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال داره مشکل از گیربکس باشه

  22. محمد پاسخ

    سلام به همگی
    من چند روز پیش ماشینم رو که یه پراید ۸۶ هستش بردم جعبه فرمونش رو تعویض کردم
    قبل از تعویض جعبه فرمان هیچ مشکلی نبود اما الان ماشین بهد از سرعت حدود ۱۰۰ تا شروع می کنه به لرزیدن
    لرزش هم بیشتر زیر پا احساس میشه و اتاق لرزش آنچنانی نداره دوستان لطفا راهنمایی کنن

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال داره با یه آچارکشی ساده حل بشه مجدداً به تعمیرگاهی که جعبه فرمون رو تعویض کرده مراجعه کنید

  23. حمید جمال پاسخ

    سلام..یه سوال..من ماشین پراید مدل ۹۰دارم تازگی خودبه خود میبینم ماشین درجا که کار میکنه ماشین یه کم میلرزه که میترسم مشکل شدیدی باشه با این حال که فرمان و داخل ماشین قشنگ معلوم میشه که داره میلرزه..فیلرگیری شده..بدرد نخورد..هنوز همینطوره..لطفا کمک کنین که خرجم شاید کمتر بشه…

    • پارس تیونینگ پاسخ

      دسته موتور ها رو چک کنید

  24. حسین پاسخ

    سلام خودروی من روآ مدل۸۷ ،۶۰تا کارکرده، لاستیک چرخ عقب سمت راننده غیره یکنواخت ساییده شده و فرمان خودرو در سرعت نزدیک ۱۰۰ تا کمی لرزش داره و در سرعت نزدیک ۱۲۰ تا خودرو به لرزه می افته لطفا” راهنمایی کنید ممنون.

  25. لطفی پاسخ

    با سلام و ادب
    و تشکر از سایت مفیدتان
    بنده یک پراید مدل۸۳ دارم مشکلی که حدود ۳ سال برام پیش اومده و خیلی جاها مراجعه نموده ام ولی متاسفانه همچنان هست خیلی اعصاب خرد کن شده است.
    بدین صورت که ماشین پس از طی مسیری حدود ۳۰۰ کیلومتر صدای ضربه هایی (تق تق ) از زیر ماشین میاد. صدای فوق با گرفتن کلاج یا ایست کامل یا خلاص کردن ماشین در حین حرکت قطع میشه.لازم بذکربوده پس از توقف حدود ۱ ساعت و خنک شدن ماشین صداقطع شده و پس از طی مسیری مجدادا” داستان شروع میشه. ۲ بار گیربکس توسط ۲ مکانیک باز شده و هر ۲ اعلام کردند بلبرینگها خارهای گیربکس پلوس و شفت هیچگونه مشکلی ندارد. همین هفته در جاده صدای سایشی از ماشین اومد و چرخهای ماشین قفل شد پس از ۲ بار جلو و عقب کردن و رفع گیر مجدادا” شروع به حرکت کردم واقعا” کلافه شدم ضمنا” الان پس از طی مسیر حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر صدای چند تا تق تق میاد و قطع میشه یا بعبارتی مشکل بدتر شده است نمیدونم چکار کنم اگه میشه متخصص گیربکس خوب معرفی کنید یادر صورت امکان و داشتن اطلاع جهت رفع مشکل راهنمایی فرمائید.

  26. محمد پاسخ

    با سلام
    ماشین در حالت درجا و روشن، وقتی توی دنده هست و فرمان را می چرخونم لرزش شدیدی داره علتش چی هست؟ از صفر همینطوری بوده و الان ۲۰هزار کارکردش هست

    • پارس تیونینگ پاسخ

      ذکر نکردید ماشین چی هستش و ایا هیدرولیک هست یا خیر ؟ و اینکه احتمال داره مشکل از یکی از این سه مورد در مرحله اول باشه ۱- پمپ هیدرولیک – ۲- دیسک و صفحه – ۳- گیربکس و اگر هر سه مورد رو چک کردید

  27. امید پاسخ

    باسلام خسته نباشید بنده یه پرشیامدل ۸۵ دارم دوهفته ای هست هنگام حرکت دنده یک ضربه میزنه این مورد ضربه زدن فقط در دنده یک ایجاد میشه دسته موتورتازه تعویض شده ممنون از شما

  28. سپیان پاسخ

    سلام دوستان من ۲۰۶ تیپ ۲ دارن مدل ۸۸ بعد خوابیده بود رفتم دادم فنر فابریک روش انداختن ولی از همینجا اتفاقای بدی واسم افتاد که کاش اینکارو نمیکردم. بعد از عوض کردن فنر لول ماشین تو حرکت لرزش داشت و دنده نزدیک بود از جا دربیاد پیش خیلیا بردم هیچکی ازش سر در نیورد خیلیا گفتن شاید مال دسته موتور.طبق معمول رفتم دسته موتور زیر رو عوض کردن باز و این دفعه لرزش بیش از حد ماشین در حالت سکون اعصابمو بهم ریخت.تمعیر کار گفت احتمالا مال دسته گیریبکس اونم عوض کردم.باز لرزش درست نشد.حالا هم لرزش در حالت سکون داشت و هم لرزش در حال حرکت که راه میرفتم و سر دنده تکان شدید میخورد. بعد از سرچ فهمیدم چون فنر های فابریک یکم ماشین و شتری میکن و پلوس از حالت صاف وایستادن بیرون میرفت تو حرکت دنده تکان میخورد.فنر رو به اندازه چهار انگشت فاصله تا لاستیک اوردم پایین و این مشکلش حل شد اما در حال ایستاده وقتی گاز میدم لرزش شدیدس ایجاد میشه انگار دوتا اهن بهم میخورن.بعد باز گفتن مال دسته موتور بالاس که بله اونم بریده بود و خوشحال شدم گفتم مال همین و عوضش کردم و ماشینا روشن کردم اما بازم هیچ اتفاقی نیفتاد و بعد از عوض کردن سه دسته موتور بالا و پایین و زیر باتری از لرزشش کم نشد. دستمه موتور پایینی رو اهتی انداختم و تا اخر داخل نرفت. حالا دوستان دلیل این لرزش چیست.خواهش میکنم کمکم کنید.مچکر

  29. آرمان پاسخ

    مزدا ۳، وقتی با سرعت کم از روی دست انداز رد میشه تمام اتاق می لرزه
    در سرعتهای بالا مشکلی نداره.
    د رحالت ایستاده هم صرفا وقتی که کولر روشن و خاموش میشه لرزش داره
    ضمنا در دست اندازها صدای کوبش هم داره که گفتن کمکهاش سالمه!

    • پارس تیونینگ پاسخ

      دسته موتور ها رو چک کنید

  30. محمدرضا پاسخ

    من پراید ۸۴ دارم چند وقته موقع شتاب گیری لاستیک طرف راننده بدجور بالا و پایین میره پلوس طرف موتور و عوض کردم مشکل حل نشد جالب اینه وقتی بالانس میکنم این مشکل بدتر میشه مشکل ازکجاست ممنونم

    • پارس تیونینگ پاسخ

      سلام تماس بگیرید با مکانیک های پارس تیونینگ ۰۹۱۹۴۵۸۰۷۰۳

  31. علی جنتی فرد پاسخ

    سلام دوستان . من تیبا مدل ۹۵ دارم روش زنون و چراغ ها رو یخی کردم . یک بار بنزینم ته کشید و ماشین تو سربالایی یا مواقعی که مثل جاده ۱۳۰ تا میره بعد از مدتی موتور جون نداره و سرعت روی ۱۰۰ میاد و شروع به ریپ زدن میکنه . در حالت ثابت و خلاص گاز میدم دور موتور بالای ۲۵۰۰ نمیره و ماشین میلرزه. نمایندگی میگه مشکل از پمپ بنزینت نیست و مشکل از ecu هست هرکسی چیزی میگه.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      به احتمال خیلی زیاد مشکل شما یا از گرفتی سوزن انژکتور و یا صافی بنزین هستش
      پیشنهاد :
      صافی بنزین رو تعویض کنید اگر مشکل حل نشد سوزن های انژکتور رو شستشو دهید

  32. علی جنتی فرد پاسخ

    از طرفی من شمع و وایر هم قبل این مشکل عوض کردم

  33. سیامک پاسخ

    سلام وقت بخیر
    خودرو دنا دارم قربیلک فرمون در حالت ایست کامل بدون هیچ حرکتی خودرو در حالت ایست کامل میلرزه.میشه دلیلش رو بگین.ممنونم

    • پارس تیونینگ پاسخ

      دسته موتور بالای گیربکس رو چک کنید

  34. Farzam پاسخ

    سلام وقت بخیر بنده زانتیا ۸۵ دارم که تو سرعت ۱۰۰ به بالا از قسمت عقب شروع به لرزش میکنه ممنون میشم کمکم کنید

  35. آآللن پاسخ

    با سلام خدمت شما بنده ی ۴۰۵ ۸۴ دارم هنگامی که ماشین سرد هست مشکلی نداره ولی وقتی طی مسافتی که گرم شد در دنده دو وقتی کلاچ ازاد میشه صدای خرت خرت و تق تق میده البته در دور پایین ۲۰۰۰ ممنون میشم کمکم کنید در ضمن دنده دیشلی دسته موتورپایین دیسک صفحه دوشاخ کلاچ بلبرینگ کلاچ شمع وایر بلبرینگ چرخها پلوس ها بلبرینگ پلوسها همگی تعویض شده و جنس اصل گذاشته شده

  36. پويانpouyan پاسخ

    سلام ، ماشین من بنز ml500 هستش ، در سرعت بین ٢٠ تا ٣٠ مایل ماشین به چپ و راست و بالا و پایین تکان میخوره ، و بعد از سرعت ۴٠ مایل حس نمیشه و در سرعتهای بالاتر تبدیل به لرزه در فرمان و اتاق میشه ، لاستیکهای عقب رو عوض کردم و لاستیکهای جلو رو با عقب عوض کردم مشکل حل نشد ، آیا مشکل از دو لاستیکه تعویض نشده میتونه باشه یا از جای دیکه ای هستش ، ضمناً گاهی دنده از N به R تعویض نمیشه و فقط به D میره و بعد از مدتی خود به خود حل میشه ، ممنون

    • پارس تیونینگ پاسخ

      میزان فرمان ماشین رو چک کردید؟

  37. پويانpouyan پاسخ

    نه چک نکردم چون حس میکنم بیشتر قسمت عقب ماشین تکان میخوره ، اینو تو آینه بغل میشه دید ، خیلی آزار دهنده هستش ، شک خودم لاستیک بود که بعد از تعویض یک جفت و عقب جلو کردن جفت دیگه تغییری حس نکردم و الان شکم روی رینکها و دو لاستیک تعویض نشده هستش ، آیا ممکنه ایراد جایی به جز رینک و لاستیکها باشه ؟ راجع به اینکه گاهی دنده از N به R نمیره تشخیصتون چی هستش ؟ ممنون

  38. بهنام پاسخ

    سلام.

    خودروی شاسی بلند اتومات با کارکرد ۱۲۰۰ کیلومتر دارم و موقع شتابگیری در سرعت های پایین بین ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر جلو ماشین لرزرش به طرفین دارد و از سرعت ۳۰ کیلومتر به بعد لرزش جلو ماشین قطع می شود. لاستیک ها رو بالانس روکار کرده ام ولی بازهم لرزش برقرار هست. در ضمن دسته موتورهخا سالم و آچارکشی شده اند.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      منظورتون از خودرو شاسی بلند چه خودرویی هست دقیقا ؟!

  39. بهنام پاسخ

    سلام. منظورم از مورد بالا چانگان cs35 با کارکرد ۱÷۲۰۰ کیلوکتر هست. لرزش در سرعت پایین بین ۱۵ تا ۲۵ وجود دارئ و بعد از ۳۰ برطرف می شود.

  40. ناصر پاسخ

    باسلام
    منم یه پارس تیوفایو۱۵/۱۲/۹۵از ایرانخودروتحویل گرفتم که همون روزاول سردنده به صورت عمودی یابصورت عرضی میلرزه تودور بالا یعنی دورموتور۳۵۰۰تا۴۰۰۰تقریباقطع میشه موقع لرزش سردنده احساس میکنم زیرپامم ماشین میلرزه وپدال گازم کمپرس داره یعنی حس میکنم پدال گازبرمیگرده علتش چیست؟
    تاالانم۵۰۰تابیشترم باهاش نرفتم نماینده گی هم بردم جواب قانع کننده ندادن…تشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمالا دسته موتور بالای گیربکس ایراد داره یا از این سری های جدیدی هست که به اصطلاح میگن دسته موتور های ژله ای که این ایراد رو همشون دارند

  41. آرمان پاسخ

    با سلام
    خودروی بنده پراید مدل هست و در سعت صد تا صد وده دچار لرزش شدید میشه اگه میشه راهنمایی کنید.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال زیاد بالانس

  42. Milad پاسخ

    با سلام و عرض خسته نباشی.ببخشید من ال ۹۰ مدل ۸۶ دارم و معمولاً توسط جاده وقتی پس از مدتی سرعتم از ۱۲۰ کم تر میشه و به نزدیک ۱۰۰ می‌رسه خودرو شروع به لرزش می‌کنه و فرمونم میلرزه حتی اگه سرعتم رو از ۸۰ هم کمتر کنم این وضع ادامه داره تا اینکه سرعتم رو به ۱۲۰ برسونم و یا افزایش بدم.اکسل و جلو بندیم رو نشون دادم و گفتن ایرادی نداره.پلوس هام رو چک کردن.چند نوبت هم چرخ هام رو بالانس و یا جابه جا کردم ولی فایده‌ای نداشته.اخیرا هم کمک علی جلوم رو عوض کردم که تاثیری نداشته.خواهش می کنم راهنمایی ام کنید.در ضمن لاستیک هام ایرانی هستن و در حین حرکت تو سرعت ۸۰ از سمت عقب یک صدای خفیف و دایمی ناخوشی از لاستیک سمت شاگرد شنیده میشه.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      چرخ ها را بالانس درجا انجام بدید

  43. علی پاسخ

    سلام
    ماشین من پرشیا است چراغ لنت ترمز روشن شد دادم تعویض جلوبندی ساز گفت یه موج گیر کوتاه و بوش طبق ماشین ایراد داره و باید عوضش بشه اینکار رو کردم ولی بعد از این کار ماشین شروع به لرزیدن کرد و بعد از بالانس چهار چرخ لرزش قطع نشد بعضی وقتها روی ۴۰ میلرزید و بعضی وقتها روز ۱۰۰ دوباره بردم جلوبندی و اینبار کوزه ای پلوس و دیسک ترمز را عوض کرد و میزان فرمان کرد ولی دوباره لرزش داره روی ۸۰ تا دیوونه شدم چکار کنم؟

    • پارس تیونینگ پاسخ

      لاستیک ها رو جا به جا کردید؟
      بالانس درجا انجام دادین ؟

  44. جواد پاسخ

    سلام.یه تیبا مدل ۹۴ دارم که فرمونش مابین ۸۰تا۱۲۰ بصورت لحضه ای میلرزه(یعنی یهو ۲دقیقه قطع میشه در حین حرکت و باز مجدد میلرزه).هرررر کاری بگید انجام دادم.۱۰بار بالانس.تعویض رینگ.لاستیک.بازدید کامل جلوبندی و میزان فرمان و هرچیزی که فکر کنید.ولی همچنان مشکلم باقی هست.یه تیبای ۹۴ دوستمم چک کردم دقیقا مثل خودم لرزش داشت.شک خودم به دو مورد هست که خیلی هزینه بر هست.۱:کالیپر ترمز:احساس میکنم کالیبر ترمزش یکم سفته و خیلی روان نیست هر دو طرف هر چند تا جایی که راه داده روونش کردم.ولی جنس کالیپر خیلی بی کیفیته(از ریخته گری موادش معلومه)،۲:دنده دیشلی گیربکس.به این دو مورد مشکوکم.لازمه که بگم خودم کاملا فنی هستم و کارگاه دارم.اگر امکانش هست راهنمایی کنید دیگه بریدم بخدا خیلی رو مخه لرزش.تشکر

  45. علی پاسخ

    بردم آپاراتی گفت پرشیا را بالانس درجا نمیکنیم.
    لاستیکها را ۱ ماه است که عوض کردم.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      با سرعت خیلی پایین حداکثر ۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید در یک جای کاملا صاف و مسطح ببینید ماشین تکونی داره

  46. جواد پاسخ

    سلام.یه تیبا مدل ۹۴ دارم که فرمونش مابین ۸۰تا۱۲۰ بصورت لحضه ای میلرزه(یعنی یهو ۲دقیقه قطع میشه در حین حرکت و باز مجدد میلرزه).هرررر کاری بگید انجام دادم.۱۰بار بالانس.تعویض رینگ.لاستیک.بازدید کامل جلوبندی و میزان فرمان و هرچیزی که فکر کنید.ولی همچنان مشکلم باقی هست.یه تیبای ۹۴ دوستمم چک کردم دقیقا مثل خودم لرزش داشت.شک خودم به دو مورد هست که خیلی هزینه بر هست.۱:کالیپر ترمز:احساس میکنم کالیبر ترمزش یکم سفته و خیلی روان نیست هر دو طرف هر چند تا جایی که راه داده روونش کردم.ولی جنس کالیپر خیلی بی کیفیته(از ریخته گری موادش معلومه)،۲:دنده دیشلی گیربکس.به این دو مورد مشکوکم.لازمه که بگم خودم کاملا فنی هستم و کارگاه دارم.اگر امکانش هست راهنمایی کنید دیگه بریدم بخدا خیلی رو مخه لرزش.تشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      والا شما دیگه همه کار انجام دادین منم فکر به جایی نمیرسه اما میتونم یه پیشنهاد بدم وارد گروه ما بشید اونجا ۳۳۰ نفر عضو داره قطعا بین این دوستان کسانی هستند که بتونند راهنمایی دقیق تری انجام بدند
      لینک ورود به گروه : http://www.pt4.ir هستش

  47. بهنام پاسخ

    سلام ۲۰۶ مدل ۹۰ دارم تازگی ها وقتی تدی جاده دور موتور به نزدیک ۴۰۰۰ میرسه جلوبندی ماشین جوری میلرزه که فرمون از دستم در میره. پا مو از روی گاز که برمیدازم دوباره خوب میشه. اصلا نمیتونم از دور موتور ۳٫۵ هزار برم بالاتر. شمع و وایرها رو تازه تعویض کردم. لطفا راهنمایی کنید

    • پارس تیونینگ پاسخ

      مشکل از پلوس چرخ هستش

  48. Milad پاسخ

    سلام. ماشین من ال ۹۰ مدل ۸۶ هست.امروز تو ترافیک تهران بودم یک دفعه احساس کردم ترمزم شل تر شده..یعنی پدالم شل تر شد و برای ترمز گرفتن باید بیشتر پدال رو فشار بدم..به یک مکانیکی نشون دادم نگاش کرد و گفت طبیعیه ولی برای خودم کاملاً واضح که هم دارم شل شده و هم ترمزم یک دفعه ضعیف شده و میخ نیست..بی زحمت راهنماییم کنید..با تشکر

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال داغ شدن لنت و بوستر ترمز هستش که این مشکل رو بوجود میاره و بعد از خنک شدن برطرف میشه

  49. رضا پاسخ

    سلام
    در پژو ۴۰۵ مدل ۸۹ دوگانه سوز شرکتی روی حالت بنزین موقع شتاب گیری سریع در دور پائین اصطلاحاً کپ میکنه ، لطفاً راهنمایی بفرمائید ؟ روی حالت گاز این مشکل وجود ندارد .
    با تشکر

  50. سامانSaman پاسخ

    سلام من یه ٢٠۶ مدل ٨٩ دارم بعضی وقتا که ثابت وامیسم لرزش بیش از حدی داره مشکل از کجاس

    • پارس تیونینگ پاسخ

      دسته موتور ها رو چک کنید

  51. محمد پاسخ

    سلام خدمت همه دوستان
    یه سوال دارم اینکه من یه پژو پارس مدل ۸۸ دارم که در حالت ایستاده ماشین کلا میره تو ویبره که تو فرمون و زیر پا کلا حس میشه ولی در حالت حرکت هیچ لرزشی بجز ویبره تو آیینه ها حس نمیشه پشت چراغ قرمز که میرع رو اعصاب آدم.موتور هم صدای غرشش بیتر شده
    کارهایی که کردم.
    ۱- تمامی دسته موتور هها تعویض
    ۲- موتور سرویس کامل که به جز میل لنگ همه چی عوض شده
    ۳- وایر نو فرانسه
    ۴- تعویض تمامی انبار و کاتالیز خودرو
    ۵- جلو بندی صفر
    ماشین هم بیشتر از ۱۶۰ تا نمبره کسی هم ازش سر در نمیاره . ممنون

  52. فرهاد پاسخ

    سلام..اقا من ماشینم پراید مدل ۹۰ هستش..وقتی در حال حرکت و گاز دادن هستم مشکلی ندارم ولی وقتی پام رو از رویه پدال گاز بر میدارم ماشین کم کم حالت موجی پیدا میکنه.(.یه حالتی مثل لحظه ای هی گاز بدی ول کنی هی گاز بدی ول کنی) تو این حالت کلاج رو میگیری ماشین یکنواخت میشه

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال زیاد مشکل سوخت رسانی دارید و یا برق دارید وایر ها و صافی بنزین رو در ابتدا چک کنید

  53. علی پاسخ

    سلام, من یه میتسوبیشی میراج ۲۰۱۵ دارم که یک ماه بعد از تعویض تایر ها و لاور کنترل آرم “ببخشید فارسیش نمیدونم چی میشه” ماشین صدای هلیکوپتر میده “حتی موقع حرکت هم که پامو از گاز برمیدارم این صدا وجود داره” میشه بفرمایید مشکل چی میتونه باشه؟

    • پارس تیونینگ پاسخ

      سلام در فارسی نامش طَبَق هستش احتمالا داره موقع تعویض اون چون بخشی از جلو بندی هم باز میشه ایراد کار مکانیک یا همون جلوبندی ساز باشه و تا دیده نشه نمشه قطعی گفت ایراد از کجاست

  54. رضا پاسخ

    باسلام مجدد
    در پژو ۴۰۵ مدل ۸۹ دوگانه سوز شرکتی روی حالت بنزین موقع شتاب گیری سریع در دور پائین اصطلاحاً کپ میکنه ، لطفاً راهنمایی بفرمائید ؟ روی حالت گاز این مشکل وجود ندارد .
    با تشکر
    ۲۱/۴/۹۶

  55. حمید پاسخ

    باسلام واحترام ,پژوپارس ۸۳دارم موقعی که چرخهای جلوتوی یک چاله کوچک میفته ومیخوادحرکت کنه ماشین به لرزش شدیدمیفته درحالی که درمواقع معمولی این مشکل نیست یاخیلی کم هست ضمناجلوبندی روهم کلاعوض کردم لطفاراهنمایی بفرمایید.

  56. علیرضا پاسخ

    سلام
    من یک مگان ۸۷ دارم رینگ اسپرت از وقتی که بردم برای تعویضِ تسمه تایم (یکی از لاستیک ها را باز کرده) و از اون موقع ماشین در سرعت ۸۰ یا ۹۰ دچار لرزش می شود، بردم بالانس کردم ولی باز هم لرزش دارد البته در سرازیری موقع ترمز لرزش بیشتر میشود. در سرعت های دیگر مشکلی ندارد یا اگر دارد محسوس نیست. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  57. بهنام پاسخ

    با سلام تویوتا کمری با روشن کردن کولر مدت زمان کوتاهی با لرزش موتور مواجهه میشم که بعد بر طرف میشه با تعویض فیلتر بنزین وشمع ها وفیلتر هوا مشکلم رفع نشده خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      کمپرسور – پایه فن کولر و دسته موتور ها رو چک کنید

  58. سانی پاسخ

    سلام من مزدا ۲۰۰۰ مدل ۹۲ دارم از سرعت ۸۰ به بالا ؛ کل بدنه خصوصا نیمه جلویی و دسته دنده خودرو لرزش پیدا می کنه البته فرمان لرزش ندارد وفرمان و رها میکنم خودرو تعادل دارد . قفل گاردان عوض کردم تایوانی گزاشتم مشکل حل نشد لطفا راهنمایی کنید متشکرو

  59. rasul پاسخ

    سلام من تندر ۹۰ پارس خودروی خودم رو دو هفته ای هست که تحویل گرفتم فقط بعد از روشن کردن کولر لرزش شدیدی توی اتاق ماشین به وجود میاد توی دور بالای فن این لرزش بیشتر احساس میشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • پارس تیونینگ پاسخ

      احتمال داره پروانه کولر شما رگلاژ نباشه و یا اینکه کمپرسور کولر نیاز به آچارکشی داشته باشه

  60. محمد پاسخ

    سلام خسته نباشید یه تیبا ۹۵ دارم که از همون ابتدا فرمون خیلی سفته نسبت به تیباهای دیگه تنظیم بادم انجام دادم وای فایده نداشت نمایندگیم میگه مشکلی نداره نمیدونم چیکارکنم
    ایا باید روغن هیدرولیکو تعویض کنم یا مشکل جای دیگس لطفا راهنمایی کنید

  61. محمدرضا پاسخ

    با سلام و خسته نباشید .
    من یه سمند ef7 مدل 90 دارم . خدارو شکر تا حالا هیچ مشکلی نداشتم . ولی به تازگی یه صدای ارتعاش از موتور به بدنه مخصوصاً سقف منتقل میشه اونم تو دور موتور 2500 به بالا فرقی نمیکنه تو چه دنده ای باشه .
    لازم به ذکر است که تمام دسته موتورها رو عوض کردن کل اگزوزسرویس و تعویض شده ، باطری نو و شمعها هم دوزمانه بوش هستش . ممنون میشم راهنمایی بفرمائید .

  62. Masoud lizard77 پاسخ

    سلام وقت بخیر
    من یه پارس مدل89دارم تو دنده دو بین سرعت30تا40 یه لرزش داره میخواستم بپرسم علتش چیه؟

  63. سينا پاسخ

    سلام ، من 206 دارم ، وقتي ميخام شتاب ناگهاني بدم به ماشين يا سر پيچ يا رو سرعتگير رد ميشم فرمان به سمت راست بغل ناگهاني ميزنه و از مسير منحرف ميشه جوري كه كنترلش سخته! مشكل از چي ميتونه باشه؟ بالانسم كردم نشد

    • پارس تیونینگ پاسخ

      ماشین رو میزان فرمان کنید و جلو بندی رو چک کنید

  64. مجید پاسخ

    سلام دوست عزیز
    پراید 83 کاربراتوری دارم تازه تعمیر اساسی شده و جلوبندی چک شده اما تو سربالایی و موقع گاز دادن که ماشین میخواد شتاب بگیره چرخها و فرمان لرزش شدید داره و با ول کردن پدال گاز لرزش از بین میره ضمنا وقتی ترمز میگیرم دور موتور افت میکنه گاهی هم خاموش میشه

  65. Amir پاسخ

    با سلام
    ماشين بنده پرايد ٨٦صبا هستش مدتيه زير ماشين بصورت رندوم صداي ضربه تق تق مياد و ضربش زير پدال گازم حس ميشه، تو سرعت كم زير٥٠ تا، گاهي وقتي ماشين سرده گاهيم وقتي تو ترافيك زياد كلاچ نيم كلاچ ميكنم، تو دنده و خلاص هم امتحان كردم بدون تفاوت ضربه هرو داره علتش چي ميتونه باشه؟

  66. Amir پاسخ

    و اضافه كنم كه وقتي سرعتم ميره بالا دنده سه و چهارو پنج صدا و ضربه اي حس نميكنم

  67. حسین پاسخ

    سلام.من پراید دارم خواستم بپرسم من کمک هارو عوض کردم اما خیلی ماشینم کوبش داره انگار جلوی ماشین ول شده ازطرفی ام انگار چرخ هاتوی چاله ها ول هستن دلیلش چی میتونه باشه

  68. امیرعلی پاسخ

    سلام خسته نباشید من ماشین 206 دارم لاستیک های جلو رو با عقب عوض کردم بخاطر سایدگی تایر جلو اما از وقتی تایر عوض کردم وقتی حرکت میکنم احساس میکنم عقب ماشین میلرزه و یه صدای هم از جلو ماشین میاد فقط بگم پنچرگیری بهم گفت لاستیک یکی از عقب ها پیج برداشته بنظر شما چیه جریان

    • پارس تیونینگ پاسخ

      میزان فرمان چرخ ها جلو و عقب رو انجام بدید و برای اطمینان بیشتر لاستیک ها رو جابه جا کنید

  69. ابوالفضل پاسخ

    سلام خسته نباشید من ماکسیما مدل ۲۰۰۲ دارم، زمان حرکت دنده ۱ به سختی جاه میخوره و یه صدای تق هم میده به عنوان مثال در سرعت ۵ کیلومتر و این اتفاق در حالت ساکن هم گاهی اوقات تکرار میشه که مجبور میشم دوباره کلاچ بگیرم دنده جاه بزنم. دنده ۲ هم گاهی اوقات خوب جاه نمیخوره ولی بقیه دنده ها خوبن … روغن جعبه دنده را تعویض کردم ولی تاثیری نداشت… میخواستم بدونم مشکل از کجا میتونه باشه؟؟؟ میتونه از دنده برنجی باشه یا خوده چرخ دنده ها یا اینکه از صفحه کلاچ ؟؟؟چطور میتونم تشخیص بدم مشکل از کجاست ؟؟ ممنون میشم اگه لطف کنید جواب بدید…

  70. mehdi پاسخ

    سلام دوست من
    با عرض پوزش كه مزاحمتون شدم
    من يه سوناتا lf دارم
    و تازه خريد كردم…در حين رانندگي به هيچ مشكلي برخورد نميكنم…ولي داخل اتوبان نزديك سرعت گير وقتي گيربكس ميخواد تغيير دنده بده يه كله ميزنه خواستم بدونم طبيعي هستش يا مشكل از جايي هست…
    تشكر ميكنم از محبت شما…

    • پارس تیونینگ پاسخ

      سلام
      خیر طبیعی نیست احتمال زیاد میتونه از فیلتر گیربکس شما باشه یا ساعت گیربکس در بعضی مواقع حتی واسکازین هم میتونه علت این ایراد باشه

  71. محمد پاسخ

    سلام من یه پراید صفر گرفتم 5000 تا کارکرده در عرض 3 ماه از روز اول مشکل لرزش فرمان داره 6 تا لاستیک مختلف بالانس شده چرخ جلو گذاشتم مشکل نشد رینگ ها عوض شد حل نشد لاستیک خارجی کومهو 175 گذاشتم حل نشد لاستیک عقب و جلو شد حل نشد قطعات سمت جلو رانندهاعم از توپی .سگدست.پلبرینگ.دیسک ترمز . پلوس کامل عوض شد حل نشد نمایندگی نظرش رفته روی گیربکس (دیفرانسیل)میگه قطعات این سمت رو باز کردیم ساعت زدیم لقی داشتن
    دیگه نمیدونم چکارکنم سرعت 100 به بالا لرزش داره یعضی اوقات هم اصلا لرزش نداره ولی از سرعت بالا مثلا 130 کاهش میدم لرزش تو فرمون شروع میشه

  72. سجاد پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من یه پراید ۱۳۱مدل ۹۴دارم،چند روز پیش متوجه پارگی دسته موتور(شماره۲)شدم و بلافاصله تعویضش کردم،بعد از تعویض دسته موتور یک لزرشی غیر عادی در کل ماشین ایجاد شد(در حالت سلو یا درجا)این لرزش باکمی فشار دادن پدال گاز برطرف میشود، قبل از تعویض دسته موتور اصلا همچین لرزشی نداشت،بنظر شما اساتید محترم مشکل از کجاست؟؟

    • پارس تیونینگ پاسخ

      از دسته موتور ژله ای استفاده کرده مکانیک و باعث این مشکل شده

  73. محمد پاسخ

    سلام من یه پراید صفر گرفتم 5000 تا کارکرده در عرض 3 ماه از روز اول مشکل لرزش فرمان داره 6 تا لاستیک مختلف بالانس شده چرخ جلو گذاشتم مشکل نشد رینگ ها عوض شد حل نشد لاستیک خارجی کومهو 175 گذاشتم حل نشد لاستیک عقب و جلو شد حل نشد قطعات سمت جلو رانندهاعم از توپی .سگدست.پلبرینگ.دیسک ترمز . پلوس کامل عوض شد حل نشد نمایندگی نظرش رفته روی گیربکس (دیفرانسیل)میگه قطعات این سمت رو باز کردیم ساعت زدیم لقی داشتن
    دیگه نمیدونم چکارکنم سرعت 100 به بالا لرزش داره یعضی اوقات هم اصلا لرزش نداره ولی از سرعت بالا مثلا 130 کاهش میدم لرزش تو فرمون شروع میشه.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      مشکل از گیربکس هستش

  74. ممحمد پاسخ

    سلام لطفا مشکل اخری رو جواب بدین

  75. داریوش داریوششششششس پاسخ

    سلام. من ی تیبا صفر خریدم مدل ۹۷.حدودا ۲۰۰۰ تا کار کرده ،در دنده ۵ ی لرزش کوچلو داره ،بصورت سینوسی،در دنده های دیگر این لرزش را ندارد وعالیه،وقتی دستت رو فرمان هستش متوجه میشی لرزش داره.از کیلومتر صفر این لرزش را نداشت از کیلومتر ۱۷۰۰ لرزش خفیف افتاده توش،تاکید میکنم در دنده های دیگه هیچگونه لرزشی نداره.فققط دنده ۵، تمام چرخ ها بالانس شده، لطفا راهنمایی کنید،هنوز گراییل را چک نکردم. در ضمن وقتی ماشینو خلاص میکنی یا پا روی کلاچ میزارم لرزش قطع میشه،مثل اینکه اهن رو اهن در گیر میشه، هر چند نا محسوس و بصورت نا چیز سینوسی هستش.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • پارس تیونینگ پاسخ

      مشکل میتونه از گیربکس و یا بلبرینگ کلاج باشه

Leave a Reply

*

captcha *