10 نکته مهم درباره جگوار XE S AWD جدید

جگوار در حال تجربه یک رنسانس است. اف تایپ کوپه باورنکردنی، شاسی‌بلند اف پیس شگفت‌انگیز، مدل ساب کامپکت جدید ای پیس و شاسی‌بلند تمام الکتریکی آی پیس همگی مثال‌هایی از تپش قوی قلب این برند بریتانیایی هستند. البته XE را فراموش نکنید! سدان لوکس و اسپورتی که در کلاس خود توجهات زیادی را جلب کرده است.
اخیراً چند ساعتی را با XE S AWD 2018 همراه بودیم تا ببینیم این موشک جمع‌وجور چه چیزهایی با خود به همراه دارد. با قدرت 380 اسب بخاری و هدایت آن به چهار گوشه خودرو، XE S همیشه آماده شلیک است؛ اما این خودرو تنها به قدرت و پرفورمنس محدود نمی‌شود. در ادامه 10 نکته مهمی را که باید درباره XE S AWD بدانید با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

ظاهر فوق‌العاده جذاب

بدون هیچ‌گونه تعجبی، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند زیبایی این خودرو است. جگوار از نظر بصری و طراحی‌های بدنه چند سالی است که خود را از دیگران جدا کرده و حاصل کار آن را نیز تماشا می‌کنید. XE S AWD خودرویی فوق‌العاده جذاب و گیرا بوده و با رنگ بدنه قرمز جذاب‌تر نیز می‌شود.

پیشرانه‌ای هیولا!

جگوار XE S از قلب تپنده 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار با حداقل قدرت 380 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتون متری استفاده می‌کند. به لطف وجود سوپرشارژر، قدرت این خودرو سریعاً در دسترس است. به یاد داشته باشید که XE از نظر فنی خودرویی کامپکت همچون شورولت کروز یا نیسان سنترا است؛ بنابراین وجود این پیشرانه در ابعادی کوچک واقعاً باعث آتش‌بازی می‌شود!

این خودرو قلب تپنده دارد

پیش از بیدار کردن خودرو باید گفت دکمه استارت/استاپ تمامی جگوارهای مدرن در هر دقیقه 72 بار می‌زند که به اندازه ضربان قلب یک جگوار زنده است. فوق‌العاده جذاب!

اووه! پوشش داخلی کابین

شما می‌توانید این خودرو را با پوشش چرم دو رنگ قرمز و عناصر مشکی سفارش دهید. این رنگ‌بندی فوق‌العاده هماهنگ بوده و زمانی که پشت فرمان نشسته و خودرو را شلیک کنید به همخوانی آن با ذات خودرو بیشتر پی خواهید برد. چنین خودرویی باید هم کابین هماهنگی داشته باشد.

رینگ‌های مناسب

این رینگ‌های 19 اینچی به خوبی با کابین قرمز و مشکی XE S AWD همخوانی دارند زیرا آن‌ها هم دو رنگ هستند. شاید در نگاه اول این موضوع را متوجه نشوید اما رینگ‌های 15 پره دارای 5 پره با رنگ نقره‌ای روشن و 10 پره مشکی هستند.

پشت آمپرهای عصر دیجیتال

دیدن اینکه چنین برند کلاسیکی چگونه وارد عصر دیجیتال می‌شود کاملاً جالب بوده و البته مثال بارز آن نیز عدم وجود پشت آمپرهای آنالوگ در هیچ‌یک از مدل‌های XE S است. بجای پشت آمپرهای سنتی شاهد صفحه‌نمایش دیجیتال 12 اینچی هستیم که اطلاعات کاملی را نشان می‌دهد. این پشت آمپرها در پکیج تکنولوژی 3265 دلاری قرار دارند.

حالت اقتصادی

شوخی نمی‌کنیم. یکی از حالت‌های رانندگی این خودرو اقتصادی یا اکو است که واقعاً هم کار می‌کند. علیرغم اینکه تمرکز پیشرانه کاملاً روی پرفورمنس است اما هنوز هم مصرف سوخت مناسبی در بزرگراه دارد. نتایج به دست آمده شاید متفاوت باشند زیرا در برابر وسوسه سریع رفتن به سختی می‌توان ایستادگی کرد.

چهار چرخ محرک، چهار چرخ محرک و چهار چرخ محرک

هیچ سیستمی همچون چهار چرخ محرک نمی‌تواند نیروی پیشرانه را به خوبی به سطح زمین برساند. جگوار این را می‌داند و برای عبور بهتر از پیچ‌ها سیستم هدایت گشتاوری را نیز به میان آورده است. این سیستم در پیچ‌های تند سرعت چرخ‌های داخلی را کم می‌کند تا از بیش فرمانی پیشگیری شود و همچنین گشتاور پیشرانه را به چرخی که بیشترین چسبندگی را دارد هدایت می‌کند.

خروجی‌های اگزوز واقعی

نخندید! خودروهای بسیاری وجود دارند که با خروجی‌های اگزوز غیرواقعی تولید می‌شوند و جای خالی روی سپر کاملاً توی ذوق می‌زند اما XE S این‌گونه نیست. این خودرو دارای یک جفت خروجی اگزوز کرومی است که به بهترین وجه ممکن غرش‌های پیشرانه را به گوش می‌رسانند.

اهرم تعویض دنده دیدنی

زمانی که خودرو را روشن می‌کنید وضعیت XE S دیدنی است. اهرم تعویض دنده از کنسول مرکزی بالا آمده و کاملاً جلب‌توجه می‌کند. شاید برخی‌ها آن را بپسندند و شاید هم برخی دیگر همان اهرم تعویض دنده سنتی را ترجیح دهند.
نکته قابل‌ذکر: نسخه‌ای با سرعت 322 کیلومتر در ساعتجگوار از XE به عنوان یک پروژه پرفورمنس بسیار جاه‌طلبانه استفاده کرده است: XE SV پروجکت 8 که دارای پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 592 اسب بخار بوده و می‌تواند در خط مستقیم به سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودروی سریع یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 21.23 ثانیه طی کرده که 11 ثانیه سریع‌تر از رکورددار قبلی جهنم سبز یعنی آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو می‌باشد.
منبع: motor1

توسط :
دیدگاه :
درباره نویسنده

Leave a Reply

*

captcha *